Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WebReg - aps stiftelse

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Aps kapitalen står på en aps konto i min bank - så går udfra at det ikke er noget problem...

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Søren....banken bekræfter at kapitalen er tilstede på stiftelsestidspunktet...og ikke andet.

Ja det er helt korrekt - og påtager sig derfor et ansvar som de helst ikke vil påtage sig.

Men det kan jo variere fra bank til bank om de ønsker sig dette.

En advokat eller en godkendt revisor har en forsikring der dækker disse ting - det har en bank nok også.

Men under alle omstændigheder koster det jo ikke meget at få en godkendt revisor eller en advokat til at sige ok - hvad er dagsprisen på en stiftelse i dag - 2000 - 3000 kr?

/Søren

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm..banken påtager sig vel ikke noget ansvar...når kontanterne står på spærret konto.

For i øvrigt er det meget normalt, at banker godkender kapitalforholdene via webreg.

Og det koster gratis!

MvH

Peter

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så er der jo slet ikke nogen ko på isen - Peter.

Jeg har nok bare være uheldig at ramle ind i et par banker der ikke ville 'pga. interne procedurer'

/S

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

Jamen så er der jo slet ikke nogen ko på isen - Peter.

Jeg har nok bare være uheldig at ramle ind i et par banker der ikke ville 'pga. interne procedurer'

/S

Hej Søren og Peter

Jeg vil giver jer begge ret, men nu er banker en forunderlig størrelseWink

Jeg har således oplevet begge dele, så det afhænger meget af, hvilken (ikke bank) filial man henvender sig til, idet de små filialer ofte ikke er klar over, at de kan tilbyde denne mulighed, hvis de da overhovedet har en medarbejder med webreg adgang.

Hilsen

Tonny

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Jeg vil giver jer begge ret, men nu er banker en forunderlig størrelseWink

Enig og netop min pointe - man kan ikke være sikker på at banken vil/kan yde denne service - men man kan jo altid spørge sig for :-)

Har dog været med i projekter hvor selv de store erhvervsafdelinger ikke har kunnet 'overskue' at finde en medarbejder med digitalsignatur eller så har de ikke har haft en 'procedure' eller ikke kendt til denne.

Banker er en forunderlig størrelse :-)

Hej fra Søren

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Min bank (vil ikke nævne at det er Danske Bank) de kan ikke uploade til webreg - noget procedure noget - så de sender mig en bekræftelse - suk - suk

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Banker er en forunderlig størrelse - men som sagt har jeg oplevet det en del gange før i relation til folk der gerne vi stifte et selskab...

De bedste kaffe hilsner
Søren

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)