Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spam ? - nej ikke alligevel

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig med dig Oscar, godt skrevet.

Er det egentlig kun mails der er rettet mod salg af produkter der er spam? Det er det så vidt jeg har forstået ihvertfald.

Ville det så være spam at sende en mail hvor man søger om tilladelse til at sende dem en salgsmail?
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:44
Dato: 03-01-2007 12:19:53
Forfatter: Martin Tygsen
Ville det så være spam at sende en mail hvor man søger om tilladelse til at sende dem en salgsmail?

Ja, du ville have til hensigt at afsætte en vare eller tjenesteydelse, og så falder du ind under paragraf 6a i markedsføringsloven (Så vidt jeg husker er det den der omhandler spam, men har ikke lige villet slå det op)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:48
Dato: 03-01-2007 12:19:53
Forfatter: Martin Tygsen
Jeg er helt enig med dig Oscar, godt skrevet.

Er det egentlig kun mails der er rettet mod salg af produkter der er spam? Det er det så vidt jeg har forstået ihvertfald.

Det ville være indirekte salg og dermed også falde ind under i de fleste af de tilfælde jeg kender til. Derudover så er det heller ikke specielt effektivt da de fleste vil undre sig over hvorfor du sender dem en mail for at spørge om du må sende dem en mail, så det er ikke noget vi normalt anbefaler, selvom det lyder logisk.

En af de mere effektive metoder vi ser brugt er bare at gribe knoglen og spørge pænt om man må sende dem en e-mail med uddybende information. Det kombinerer det hurtige telefonopkald med muligheden for nemt at følge op via billig mail. Samtidig forstyrrer det mindre end hvis en sælger forventer at personen lige afsætter 5-10-15-20 min på at skulle høre en salgstale. Det kan dog være en smule vanskeligere at dokumentere at man har fået et samtykke, medmindre man optager telefonsamtalen, i tilfælde af at modtageren virkelig er en af de besværlige som siger ja, og glemmer det igen.

En anden god metode i den fysiske verden er altid at have nogle små kort på sig i stil med visitkort, hvor du så nemt kan skrive en persons e-mail-adresse når du er til møde eller messe og har muligheden for at spørge ham direkte. Kortene kan du så senere gemme som et lille bevis på at du har fået lov skulle det gå helt galt.

En ting mange tager fejl af er at jo flere man sender til jo mere salg får man. Det passer i visse tilfælde, men mange gange kan man opnå bedre og størrer salg ved en lille, men målrettet målgruppe, hvis man kan få skåret dem væk der alligevel bare sletter mailen fordi de reelt ikke er interesseret, eller har sagt ja for at deltage i en konkurrence og lignende.
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 12:56
Man kan forøvrigt undre sig lidt over at man ikke kan finde Personalezonen i CVR, eller på den angivne adresse under et eventuelt binavn...

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 15:05

Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:33
Tak til kontorinvest for at gøre mig opmærksom på denne debat-tråd.

Jeg er medejer af PersonaleZONEN og det gør mig både ked af det og irriteret at se mit firma omtalt på denne måde her på AMINO. På den anden side kan jeg godt forstå Magles irritation - jeg er selv en af dem der MEGET træt af spam. Og jeg er helt enig: Virksomheder der spamer skal meldes, dømmes og straffes langt ind i helvede. De ødelægger det for alle os andre.

Jeg vil derfor MEGET gerne forklare:

PersonaleZONEN lever af at indhente og administrere personalerabatter og fordele for danske erhvervsvirksomheder. Vi har derfor et par medarbejdere der sidder og indhenter disse rabatter. Det er i den forbindelse at Magle er blevet kontaktet pr. email.

Jeg har her til aften talt med den medarbejder der har sendt mailen, for at klarlægge hvad der er sket. Den lange forklaring er følgende: Når en virksomhed bliver medlem hos os modtager vi en liste over den pågældende virksomheds eksisterende personalerabat-aftaler. I forbindelse med opstart af virksomheden DEVI (som ligesom Magles forretning AnyTime ligger i Vejle) sendte de os en liste over deres eksisterende personalerabataftaler. Denne liste ringer vi så igennem og fortæller at vi nu administrerer DEVI´s personalerabat-aftaler og at man som leverandør gratis kan ligge på den fordelsportal vi driver for DEVI. Såfremt leverandøren ønsker at blive fremhævet i forhold til andre leverandører/rabatgivere koster dette de omtalte 500 kr. På listen fra DEVI fremgår der en rabat-aftale med en guldsmed Ranch Svendsen på nørregade 26 i vejle. Der er ikke noget telefon-nummer på Ranch Svendsen så min medarbejder forsøger at slå telefon-nummeret op og får ved en fejl slået telefonnummeret på nørregade 28 i vejle hvor Anytime bor. Min medarbejder kommer derfor til at ringe op til Anytime i stedet for Ranch Svendsen og får hos Anytime at vide at hun kan sende en mail til xxx @ anytime.dk. ("xxx" er Magles email - som jeg selvfølgelig ikke ligger på nettet)

Derfor modtager Magle den omtalte e-mail.

Der er ikke så meget andet at sige end UNDSKYLD til Magle! Vi har lavet en fejl hvilket jeg beklager dybt. Jeg har igen fortalt min medarbejder at hun skal være MEGET omhyggelig med at få lov af PERSONEN SELV inden hun sender en e-mail.

Jeg håber meget at ovenstående redegørelse gør det klart at vi IKKE spammer. Vi har lavet en fejl - og vi gør alt hvad vi kan for ikke at gentage den fejl - men vi spammer ikke - og kunne aldrig finde på det.

At PersonaleZONEN ikke kan findes på CVR skyldes at PersonaleZONEN er et brand under virksomheden AVITA ApS. www.avita.dk  AVITA ApS er i øvrigt ved at blive spaltet således at PersonaleZONEN vil udgøre et selvstændigt selskab.

Jeg håber at dette indlæg har givet et retvisende billede af at vi driver en seriøs og ærlig virksomhed - og endnu engang undskyld til Magle.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 23:28
Dato: 03-01-2007 22:32:43
Forfatter: Rasmus Bøegh

At PersonaleZONEN ikke kan findes på CVR skyldes at PersonaleZONEN er et brand under virksomheden AVITA ApS. www.avita.dk  AVITA ApS er i øvrigt ved at blive spaltet således at PersonaleZONEN vil udgøre et selvstændigt selskab.

Det lyder meget fornuftigt, jeg plejer bare at have nogle store røde alarmklokker der ringer når folk laver opsøgende salg uden at man kan spore hvem de er udfra deres hjemmeside, og eftersom jeg ikke kunne finde nogen information på hjemmesiden, som jeg kunne få bekræftet vakte det selvfølgelig min mistanke.

Det vil efter min mening være et hit at nævne ejerforholdene, f.eks. her http://personalezonen.dk/Public/ZoneOm.aspx
Det vil fremme troværdigheden gevaldigt at kunne se at der er et firma bag siden, hellere at der står "Vi er en del af AVITA ApS, end slet ingen information om hvem der står bag.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 13:40
Dato: 03-01-2007 22:32:43
Forfatter: Rasmus Bøegh

Tak til kontorinvest for at gøre mig opmærksom på denne debat-tråd.

Jeg er medejer af PersonaleZONEN og det gør mig både ked af det og irriteret at se mit firma omtalt på denne måde her på AMINO. På den anden side kan jeg godt forstå Magles irritation - jeg er selv en af dem der MEGET træt af spam. Og jeg er helt enig: Virksomheder der spamer skal meldes, dømmes og straffes langt ind i helvede. De ødelægger det for alle os andre.

Jeg vil derfor MEGET gerne forklare:

PersonaleZONEN lever af at indhente og administrere personalerabatter og fordele for danske erhvervsvirksomheder. Vi har derfor et par medarbejdere der sidder og indhenter disse rabatter. Det er i den forbindelse at Magle er blevet kontaktet pr. email.

Jeg har her til aften talt med den medarbejder der har sendt mailen, for at klarlægge hvad der er sket. Den lange forklaring er følgende: Når en virksomhed bliver medlem hos os modtager vi en liste over den pågældende virksomheds eksisterende personalerabat-aftaler. I forbindelse med opstart af virksomheden DEVI (som ligesom Magles forretning AnyTime ligger i Vejle) sendte de os en liste over deres eksisterende personalerabataftaler. Denne liste ringer vi så igennem og fortæller at vi nu administrerer DEVI´s personalerabat-aftaler og at man som leverandør gratis kan ligge på den fordelsportal vi driver for DEVI. Såfremt leverandøren ønsker at blive fremhævet i forhold til andre leverandører/rabatgivere koster dette de omtalte 500 kr. På listen fra DEVI fremgår der en rabat-aftale med en guldsmed Ranch Svendsen på nørregade 26 i vejle. Der er ikke noget telefon-nummer på Ranch Svendsen så min medarbejder forsøger at slå telefon-nummeret op og får ved en fejl slået telefonnummeret på nørregade 28 i vejle hvor Anytime bor. Min medarbejder kommer derfor til at ringe op til Anytime i stedet for Ranch Svendsen og får hos Anytime at vide at hun kan sende en mail til xxx @ anytime.dk. ('xxx' er Magles email - som jeg selvfølgelig ikke ligger på nettet)

Derfor modtager Magle den omtalte e-mail.

Der er ikke så meget andet at sige end UNDSKYLD til Magle! Vi har lavet en fejl hvilket jeg beklager dybt. Jeg har igen fortalt min medarbejder at hun skal være MEGET omhyggelig med at få lov af PERSONEN SELV inden hun sender en e-mail.

Jeg håber meget at ovenstående redegørelse gør det klart at vi IKKE spammer. Vi har lavet en fejl - og vi gør alt hvad vi kan for ikke at gentage den fejl - men vi spammer ikke - og kunne aldrig finde på det.

At PersonaleZONEN ikke kan findes på CVR skyldes at PersonaleZONEN er et brand under virksomheden AVITA ApS. www.avita.dk  AVITA ApS er i øvrigt ved at blive spaltet således at PersonaleZONEN vil udgøre et selvstændigt selskab.

Jeg håber at dette indlæg har givet et retvisende billede af at vi driver en seriøs og ærlig virksomhed - og endnu engang undskyld til Magle.

Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg i samme tråd, har medarbejderen fortalt mig der var tale om en fejl, jeres undskyldning er modtaget. og jeg har også snakket med den ansatte som tog telefonen hos os, og sagt hun skal huske at sige når hun giver en mail videre.
ellers opstår de her uheldige siturationer.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)