Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå topskat ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 06
Indlæg ialt: 40
Fra  CWBSOFT Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
 Hej Aminoer.

Jeg er i den situation at alt hvad jeg tjener i min lille fritidsvirksomhed ryger i topskat. Jeg har en kone som ikke betaler topskat.

Mit spg. er så: Er det muligt at overskudet i min enkeltmands virksomhed udbetales til min kone uden at det behøver at være som løn. Jeg ønsker nemlig ikke at jeg også skal til at betale ambi og feriegodtgørelse og hvad der ellers følger med en lønudbetaling.

Håber nogen kan hjælpe.

/CWB
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:48
Hvis I er gift kan du vel få overført hendes fradrag?
Jeg mindes det er muligt at flytte fradrag rundt mellem ægtefæller.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 7. Sep 06
Fra  CWBSOFT Skrevet kl. 10:49
Gad vide om man skal tage fat i skat og få dem til at overføre min kones fradrag for det skete ikke af sig selv sidste år så det var egentlig derfor at jeg som udgangspunkt regnede med at det ikke fungerede sådan længere.
Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 11:03
Skat skulle gerne selv overføre de fragdrag du kan udnytte. Men det er kun den ikke udnyttede del af bundfradraget der kan overføres. Dvs. hvis din Kone tjener under 265.000 (eller hvad grænsen er i 2006) kan du udnytte det (dvs. en større del af din indtægt bliver beregnet på mellemskat og ikke topskat). Eller hvis hun ikke har udnyttet hele sit personfradrag (men det er vel de færreste der ikke udnytter det). Det din kone tjener under topskat grænsen (men over 265.000) kan du ikke udnytte på nogen måde...

Tilmeldt 7. Sep 06
Fra  CWBSOFT Skrevet kl. 11:11
Mange tak for det uddybende svar... jeg kan så godt se at jeg ikke har noget at se frem til hvad det angår. Håbede lige at jeg kunne undgå bare lidt af topskatten men sådan skulle det ikke være. Jeg skal vist så bare være bedre til at trække de ting fra i skat som jeg nu engang har mulighed for.

Tak for hjælpen
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:14
Tilmeldt 7. Sep 06
Fra  CWBSOFT Skrevet kl. 11:26
Ja det var selvfølgelig en mulighed at lade pengene stå i virksomheden.

Mit overskud har dog indtil videre haft en større der efter min mening passer bedre til et par gode rejser sammen med familien end til en decideret opsparing/invistering. Men det kunne jo sagtens på sigt blive aktuelt efterhånden som der kommer mere gang i virksomheden som indtil videre kører på hobbybasis.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)