Jeg leder efter en webhost, som skal hoste mine vigtigste sider. Det drejer sig om under 10 domænenavne. Siderne har mellem 500 - 1000 besøg pr. dag, køre på PHP & MySQL. Der bruges ikke særlig meget trafik, da der er relativt får pageviews.
Det jeg ligger vægt på er:
1 ) Oppetid, specielt mellem 05:00 - 02:00. 2 ) Økonomi - firmaet skulle nødig gå konkurs :-) 3 ) It-sikkerhed 4 ) Support
Jeg ønsker ikke min egen server, da jeg ikke vil rode med alt mulig teknisk. Det er bedre for mig at webhosten har et ansvaret for serveren køre. Oppetid og stabilitet er ekstremt vigtigt. For hver time webhosten er nede i primetime koster det mig mange penge.
Egentlig kræver jeg ikke andre specifikationer end det som Surftown tilbyder med deres Advanced webhotel, på Linux: http://surftown.dk/webhotel-privat
Jeg benytter også surftown lige nu, og det funger upåklageligt. Men jeg kan forestille mig nogle situationer, hvor en mindre udbyder vil være mere attraktiv. Omvendt kan jeg også forestiller mig situationer hvor mindre webhosts, kan give problemer.
For alt i verden vil jeg sørge for mine sider er oppe, og det vil jeg også gerne betale for. Gode råd og ideer modtages
Jeg skulle mene du har hørt om os - Meebox. Men i hvert fald, så synes jeg du skal kigge forbi vores webhoteller og tage os med i dine overvejelser. Vi lever op til alle dine krav og skulle snildt kunne klare dine behov. Og når jo, så gør vi det også super billigt. ;-)
Oppetid: Den er vidst på 99.9%, som de fleste andre. Økonomi: Tjaaa. Vi er jo nye. Men konkurs er vi bestemt ikke på vej i mod - Tvært i mod. IT-Sikkerhed: Den er selvfølgelig på plads! Support: Gennemsnitlig svartid på 8 minutter og yderst tilfredse kunder - sidst jeg tjekkede. ;-) Backup: Fuld backup af hele webhotellet. Hver dag!
Jeg ønsker ikke min egen server, da jeg ikke vil rode med alt mulig teknisk. Det er bedre for mig at webhosten har et ansvaret for serveren køre. Oppetid og stabilitet er ekstremt vigtigt. For hver time webhosten er nede i primetime koster det mig mange penge.
Bemærk at egen server ikke nødvendigvis er ensbetydende med at du selv skal stå for det tekniske eller at udbyderen intet driftsansvar har. De fleste udbydere kan tilbyde dig en managed/driftet serverløsning, hvor du får fleksibiliteten og de fordele egen server har, uden at skulle bekymre dig om teknik og drift - således at du reelt blot har samme berøringsflade som hvis det var et webhotel du havde, men samtidig har den store fordel at der ikke ligger andre kunder på platformen som kan påvirke din drift ligesom du kan få opsætningen tilpasset efter dine behov hvis det skulle blive nødvendigt.
Det sagt, så vil et traditionelt webhotel eller en reseller pakke i mange tilfælde også være en fin løsning til det behov du beskriver - der er naturligvis nogle overvejelser der skal gøres omkring fordele/ulemper i forhold til dit budget.
Casper Schneidereit:
1 ) Oppetid, specielt mellem 05:00 - 02:00. 2 ) Økonomi - firmaet skulle nødig gå konkurs :-) 3 ) It-sikkerhed 4 ) Support
Ved de fleste danske udbydere vil planlagt driftsarbejde blive placeret i nattetimerne, men skulle du vælge en udenlandsk løsning skal du holde i baghovedet hvilken tidszone de er i - da prime time for dig måske er det mest oplagte tidspunkt for dem at udføre arbejde i. Du kan evt. forhøre udbyderen om hvilke tidspunkter de normalt planlægger driftsarbejde på.
Hvad angår økonomi så kan du med fordel rekvirere virksomhedens seneste årsregnskaber hvis det er et dansk selskab, enten købe dem eller også bede udbyderen om dem (hvis de ikke har noget at skjule skulle der jo ikke være noget problem i det). Omend tallene ofte er lidt forældede, vil historikken ofte give en god indikation om virksomhedens økonomiske tilstand.
Under alle omstændigheder bør du med dit behov, sørge for at få en udbyder du kan komme i kontakt med telefonisk 24/7 hvis lokummet brænder :)
Tak for inputs. Lidt omformuleret så vil jeg have en løsning hvor
mine sider, som ikke kræver mere end et 50 krs. webhotel hos Surtown,
til altid at være tilgængelige. Problemer skal der evt. tages hånd om
straks, da det koster mig >500 DKK pr. dag mine sider er nede. Lige
nu giver jeg 50 kr for hosting, men vil gerne betale det syv dobbelte
eller mere, hvis bare jeg kan se pengene går til mere support,
stabilitet og sikkerhed.
Patrick: Jeg kan se i køre meget på billighosting. Det er ikke helt det jeg søger - jeg kan ikke få en billig løsning, til at hænge sammen med mine krav :-).
Et eller andet drømme scenarie, er en redundant løsning.
I skal vide min største frygt i livet er nedetid i primetime :-)
Jeg har en eller anden tanke om at de penge jeg giver ekstra for at have egen (virtuel server), som vel egentlig bare giver mig en masse overkapacitet på CPU,Ram,Disk og trafik. De penge vil jeg hellere have går til en bedre service / sikkerhed. Håber det giver mening :-).Eller er jeg helt ved siden af?
Jeg har en eller anden tanke om at de penge jeg giver ekstra for at have egen (virtuel server), som vel egentlig bare giver mig en masse overkapacitet på CPU,Ram,Disk og trafik. De penge vil jeg hellere have går til en bedre service / sikkerhed. Håber det giver mening :-).Eller er jeg helt ved siden af?
Hvis du ikke har særlige krav til konfigurationen og dine sider ikke er synderligt tunge for serveren at behandle ser jeg ikke den store grund til at vælge en serverløsning.
Så kommer du rigtig langt med et fornuftigt webhotel hos en udbyder med en stabil historik og en god service.
Ja det er jo det. En af grundene til jeg er meget (ekstremt) påpasselig, er at jeg virkelig ligger min virksomheds liv, i en anden virksomheds hænder...
Patrick: Jeg kan se i køre meget på billighosting. Det er ikke helt det jeg søger - jeg kan ikke få en billig løsning, til at hænge sammen med mine krav :-).
Et eller andet drømme scenarie, er en redundant løsning.
I skal vide min største frygt i livet er nedetid i primetime :-)
Jeg forstår sårment godt at du er lidt skeptisk. For vores priser er virkelig lave. Men det er sårment meningen. Det er det vi vinder på.
De penge som One og Surftown bruger på at markedsføre sig, bruger vi på at sætte prisen ned, hvis det giver mening? Vi vil hellere brande os på at være super billige, end at bruge en helveds masse penge på markedsføring. Ikke at vi ikke markedsfører os, men vores budget er bare ikke i nærheden af de to overstående, lige præcis fordi vi hellere vil fokusere på lavere priser og bedre kvalitet.
Derfor vil vi også hellere have 100 tilfredse kunder der får høj kvalitet til lave priser, end 1000 kunder der får almindelige kvalitet til almindelige priser og hvor tilfredsheden måske er svingende.
Men igen - Jeg forstår dig godt, men forhåbentligt bliver du også klogere (ment på en pæn måde). Og no hard feelings, hvis du ikke synes vi virker som den rigtige. Vi tilbyder lav-pris-hosting - Ikke semi-professionel-hosting ... selvom jeg sagtens tror at vi kunne leve op til det. :-)