Vi blev kontaktet af dem på e-mail for at høre om vi ville have hjælp til optimering af vores google konto og at han ville ringe på en bestemt dato.
Da han ringede vidste han alt hvad han snakkede om og vi snakkede i næsten 2 timer om optimering af vores konto på google og han kunne gå ind og lave ændringer og vise mig ting uden jeg havde givet ham oplysninger på noget som helst.
Nummeret han ringede fra passede godt med Dublin og han præsenterede sig selv om værende en del af et team. Et team som fungerer lidt som det man i normale virksomheder kalder for Account managers, de ville ringe engang i hvert kvartal for at høre hvordan det går og høre om vi havde brug for hjælp.
Det skal så også siges at vi smider en pæn formue efter google hver måned og vi har i forvejen en måneds kredit.
Hvis jeg graver min mail igennem, kan jeg måske finde navnet på den person som kontaktede mig, men hvis han _ikke_ var reel, så fatter jeg ikke hvor han har adgang til vores Adwords og Analytics data fra og hvordan han kunne fortælle mig så meget om vores konto jeg ikke vidste.
Hvis han var en Røver, var det eneste han berøvede da sin egen tid, fordi vi lærte en del.
Han viste mig f.eks "mistede visninger" på kampagne niveau, hvor han forklarede at det hang sammen med relevansen på vores landingpage som ikke var særlig god generelt fordi vores HTML struktur ikke var så god som den kunne være og fordi nogle af vores landingpages overhovedet ikke var med i de organiske resultater.
Den algoritme de bruger til at måle relevansen for landingpages i adwords lignede noget nær den samme som den de bruger i de organiske resultater og vi fik at vide, med en bedre side og optimerede landingssider, kunne vi spare 10-15%.
Er det en and?