Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreditvudering af personligt ejet firma

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle Aminoer og rigtig godt nytår.

Nu går jeg her og overvejer om år 2007 skal være det år jeg starter op for mig selv,

Men jeg har et lille spørgsmål omkring kreditvurdering af et personligt ejet firma.

Hvordan fungere det er det ejeren bag firmaet der bliver kreditvurderet eller er det CVR nummeret og dermed firmaet?

//Michael

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:37
Der er sådan set ikke nogen videre forskel på om det er cvr eller cpr når det er personligt ejet.

Hvis firmaet går konkurs hæfter personen bag stadigvæk med hele sin personlige formue/værdier.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 20:51
Hvis der er tale om oprettelse af et enkeltmandsfirma er det din privat økonomi som de kigger på - f.eks. banken, PBS ved ansøgning om indløsningsaftale m.m.
Tilmeldt 29. Sep 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:53
Tak for det hurtige svar.

Det er jeg klar over , men lad os tage et Eks. jeg skal ned og oprettet et Telia mobil telefon abon. og det vil jeg oprette i mit firmas navn.

Hvem kreditvurdere Telia så er det mig eller firmaet.

Som sagt er godt klar over at hvis jeg ryger på R**** så hæfter jeg personligt for det mit firma evt havede udstående med Telia før konkurs.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:02
Jeg har lige haft et 3datacard på prøve i 30 dage, der var det eneste de skulle bruge cvr nummer, firmaoplysninger, samt min private adresse. Det er ikke samme adresse, så de ville gerne kunne finde mig hvis de ikke fik kortet tilbage.

Ikke noget med kreditvurdering eller noget.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 21:04
Et abonnement for en mobiltelefon vil de jo nok ikke gide at bruge tid på at kreditvurdere dig.

Men sagen er at så længe der er tale om et enkeltmandsejet firma, er din økonomi = dit firmas. Du hæfter personligt, hvilket du også selv skriver, så det er din økonomi, typisk årsopgørelse fra året før, som de vil kigge på i en evt. kreditvurdering sag.

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 02:21
Hvorfor pokker er PBS interesseret i en firmas kreditværdighed, når man skal have en indløsningsaftale? Det er jo ikke et kreditkort man beder om, men om en mulighed for at skrabe penge IND. Hvordan ville man komme til at sklde PBS penge?
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 05:19
Kunne f.eks. være hvis du fik en kunde som købte en bærbar computer af dig via. din webshop. Kunden indtaster sine oplysninger og gennemfører købet og du sender varen.

- Hvis der er tale om misbrug af kortet skal beløbet kunne betales tilbage, dertil kommer kundens fordele, at hvis den pågældende kundes kort er blevet misbrugt, betaler PBS det fulde beløb tilbage til den forurettede kunde, men de skal også have pengene - og dem har du på din konto, så de kommer efter dig og vil have pengene for deres udlæg til den forudrettede kunde.

Det var ihvertfald én måde hvorpå du vil kunne komme til at skylde PBS penge.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)