Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Ads er Internettets svar på TV shoppen

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Både som kunde og "leverandør" af Google Ads reklamer synes jeg, at der er grund til at overveje alternativer. Google Adsense er TV Shop på Internettet: Man klikker kun hvis man i forvejen har besluttet sig for at kigge reklamerne igennem. Announcerne (tekst announcer) drager minimal opmærksomhed på sig med deres kedelige farver og design.

Måske er mange uenige, men som kunde hos Google ser jeg grund til at opsøge alternativer (Ikke i forbindelse med mit website for Kontakt Tyskland, men derimod en webshop/fora klar til opstart). Derfor har jeg kigget nærmere på to:

Sociale medier - Facebook og Twitter byder begge på deres måde at markedsføre din virksomhed på. På Twitter kan du betale folk, således at en tweet med link til dit website sendes ud i strømmen af updates. På Facebook kan man få flotte announcer med målrettet visning.

Google Ad Words - Announcer vises når folk søger på søgemaskinen. Her får man efter min mening de interessante kunder ( Her tænker jeg også på mit website for KT).

Dertil kommer selvfølgelig sponsorater af hjemmesider med høj traffik eller banner reklamer på krak og dgs.dk og lignende.

Så: Lad os sige, at jeg har et fiktivt beløb på  50.000 kr til online markedsføring til de næste 12 måneder. Hvor ville du bruge dine penge? Er du uenig med min holdning til Google Adsense?

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 11:28

Fuldstændig enig!

AdSense viser virkelig nogle crappy reklamer nogen gange.

Jeg bruger det selv på min blog, og er ret utilfreds med reklamerne den viser. Har tit overvejet at gå tilbage til at vise reklamer fra Affiliate Netværk.

Den viser ofte reklamer for Dating-sites, som jeg ALDRIG nogensinde har skrevet et indlæg om? Hvad skal mine læsere bruge det til?

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56

Ja, eller reklamer til online browser games så som Travian. På en side om økonomi :D

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det virker somom du blander tingene lidt sammen. AdWords er et annonceprogram. AdSense er det omvendte - et contextual ad-netværk. AdWords anvendes således af annoncører der vil markedsføre sig. AdSense anvendes af websites der gerne vil have en indtægt via annoncer på deres website.

Du kan få vist dine AdWords annoncer enten på søgninger eller via AdSense netværket (contextaual match).

AdWords annoncer kan både være med tekst, grafik eller video. Det er dog ikke alle steder de to sidste formater vises.

Jeg vil meget anbefale dig ikke at se så meget på dine egne præferencer men på hvad der faktisk virker. Det er jo ligegyldigt om du synes tekstannoncer kedelige - hvis de sælger, og de gør de ofte, så er det vel godt nok.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:53

Hej Mikkel!

Tak for dit indlæg. 

Det er meget muligt jeg blander tingene sammen. Jeg ved godt at man som kunde i Google AdWords kan vælge at få reklamer forskellige steder - enten på selve søgemaskinen under søgninger eller på diverse tilmeldte sider. 

Dertil vil jeg gerne sige, at jeg som kunde ingen erfaring har - kun som "leverandør" af reklamer. Det er også derfor jeg skriver indlægget. Det er heller ikke sådan, at jeg ikke ser mulighederne ved at investere i reklamer på diverse hjemmesider. Med det omfang som Google råder over, er der mulighed for at nå ud til et stort antal potentielle kunder. 

Men

1) Jeg tvivler på kvalitet af mange af disse announcer. 

2) Jeg er bange for, at min hjemmeside dukker op i negativt sammenhæng, således at mit domæne vil blive husket i forbindelse med mindre heldigt indhold af ringe kvalitet. Jeg betaler jo så godt nok ikke noget, men måske bliver mit domæne husket i negativt sammenhæng? 

I sidste ende vil jeg selvfølgelig bruge noget af mit budget på Google Ads - spørgsmålet er bare hvor intensivt?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:05

Du kan fravælge contextual i dine AdWords annoncer - så det er helt dit eget valg. Og hvis du alligevel vælger det til kan du fuldt ud styre hvilke websites dine annoncer dukker op på, hvis du ønsker det.

Så dine bekymringer er altså helt ubegrundede :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:21

Linnart Sining Felkl:

På Facebook kan man få flotte announcer med målrettet visning.

De er en brøkdel målrettet i forhold til AdWords 

Linnart Sining Felkl:

Google Ad Words - Announcer vises når folk søger på søgemaskinen. Her får man efter min mening de interessante kunder

100% enig

Linnart Sining Felkl:

Dertil kommer selvfølgelig sponsorater af hjemmesider med høj traffik eller banner reklamer på krak og dgs.dk og lignende.

Det er 100% spild af penge. Du kunne lige så godt brænde dem af og nyde varmen (det må man dog ikke)

Linnart Sining Felkl:

Så: Lad os sige, at jeg har et fiktivt beløb på  50.000 kr til online markedsføring til de næste 12 måneder. Hvor ville du bruge dine penge? Er du uenig med min holdning til Google Adsense?

Det hedder AdWords når du markedsfører dig på Google og ikke i indholdsnetværket.

Hold dig fra indholdsnetværket AdSense indtil du har fået en ordentlig ROI på Google søgningerne.

Linnart Sining Felkl:

1) Jeg tvivler på kvalitet af mange af disse announcer. 

Du styrer det jo selv (eller lader nogen som os styre det for dig), så hvordan kan du tvivle på det, du selv gør? Hvis du tvivler på det, som dine komkurrenter gør, så vil jeres fælles kunder også gøre det - så er din opgave at markedsføre dig så der absolut ingen tvivl er i dine kunders sind når de er i kontakt med dig.

Linnart Sining Felkl:

2) Jeg er bange for, at min hjemmeside dukker op i negativt sammenhæng, således at mit domæne vil blive husket i forbindelse med mindre heldigt indhold af ringe kvalitet. Jeg betaler jo så godt nok ikke noget, men måske bliver mit domæne husket i negativt sammenhæng? 

I Adwords er der noget, der hedder negative søgeord. Her kan man indtaste alle de ord man ikke vil findes på.

Eller man kan sørge for, at man kun findes på bestemte ord(kombinationer). Mulighedrne er uendelige for at kombinere tingene.

Kort sagt: Det er et ikke-problem hvis du ved hvad du gør. 

Linnart Sining Felkl:

I sidste ende vil jeg selvfølgelig bruge noget af mit budgetGoogle Ads - spørgsmålet er bare hvor intensivt?

100% Wink

Hvis du vil gøre det ekstra godt for dig selv, ville jeg bruge en del af pengene på konverteringsoptimering og søgemaskineoptimering - se videoen her.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:39

Tak for svarene! Jeg kan godt se nu, at jeg ikke har forstået det med Adsense og Adwords helt. Det jeg kigger på er selvfølgelig Adwords. Jeg vil derfor gerne sige tak for info :)

Jeg har overvejet at vælge contextual advertisment helt fra - da google via reklame ved google-søgninger lover mig et ordentligt besøgstal, som også dækker en god del af mit budget. Men jeg vil se på mulighederne atter engang, i det jeg mener at have forstået følgende korrekt: Som kunde har jeg selv indflydelse på, hvordan mine annoncer skal se ud mht. design.

Jeg tror løsningen i så fald er en billed-annonce, da det også er en sådan jeg vil køre på Facebook

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:23

Hej Linnart

Det drejer sig ikke om besøgstal

Det drejer sig om at få en masse kunder.

På Google kan du kun skrive tekstannoncer. Hvad der skal stå bestemmer du selv.

Det er kun på indholdsnetværket (som jeg ikke vil anbefale dig at starte med) at man kan køre grafiske annoncer.

Det er IKKE effektivt at have grafiske annoncer præsenteret for folk der ikke har behovet for netop dine ydelser når de ser din annonce.

Det er 100+ gange mere effektivt at præsente din annoncetekst på Google i præcis det sekund folk leder efter en der kan hjælpe dem med de opgaver du (eller andre) kan løse for dem.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:41

Der er intet over og intet ved siden af AdWords, hvis du er helt blank på området, så start med at læse light udgaven af Thomas Rosenstands nye AdWords bog. Så lærer du de mest grundlæggende ting ved AdWords.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)