Både som kunde og "leverandør" af Google Ads reklamer synes jeg, at der er grund til at overveje alternativer. Google Adsense er TV Shop på Internettet: Man klikker kun hvis man i forvejen har besluttet sig for at kigge reklamerne igennem. Announcerne (tekst announcer) drager minimal opmærksomhed på sig med deres kedelige farver og design. Måske er mange uenige, men som kunde hos Google ser jeg grund til at opsøge alternativer (Ikke i forbindelse med mit website for Kontakt Tyskland, men derimod en webshop/fora klar til opstart). Derfor har jeg kigget nærmere på to: Sociale medier - Facebook og Twitter byder begge på deres måde at markedsføre din virksomhed på. På Twitter kan du betale folk, således at en tweet med link til dit website sendes ud i strømmen af updates. På Facebook kan man få flotte announcer med målrettet visning. Google Ad Words - Announcer vises når folk søger på søgemaskinen. Her får man efter min mening de interessante kunder ( Her tænker jeg også på mit website for KT). Dertil kommer selvfølgelig sponsorater af hjemmesider med høj traffik eller banner reklamer på krak og dgs.dk og lignende. Så: Lad os sige, at jeg har et fiktivt beløb på 50.000 kr til online markedsføring til de næste 12 måneder. Hvor ville du bruge dine penge? Er du uenig med min holdning til Google Adsense? |
Fuldstændig enig!
AdSense viser virkelig nogle crappy reklamer nogen gange.
Jeg bruger det selv på min blog, og er ret utilfreds med reklamerne den viser. Har tit overvejet at gå tilbage til at vise reklamer fra Affiliate Netværk.
Den viser ofte reklamer for Dating-sites, som jeg ALDRIG nogensinde har skrevet et indlæg om? Hvad skal mine læsere bruge det til?