Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Principper vedr. lagerstatus

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det vil være korrekt - men uden at sige, at alle andre måder at gøre det på er forkerte.
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 21:37
Nu har jeg desværre ikke nogen pålidelig kildehenvisning til underbygning af min påstand - men min opfattelse er, at "normalen" er at indregne leverandør-fragt i varelageret mens distrubutionsomkostningen fra dig til kunden er en periodeomkostning.
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:46
Ja, men det er da muligt, at jeg har misforstået formuleringen. Jeg troede ikke, at netop det spørgsmål handlede om lageret men om placeringen i den almindelige kontoplan. For du har ret i, at hvis det er lageret, vi taler om (som tråden i almindelighed også handler om), så skal fragten til kunderne ikke med.
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:24
Tak Anette, for dit super proffe svar (som altid)  Jeg er specielt glad for dit lille hint mht. kvittering, hvis tøjet bortgives.. Det ville jeg nok have glemt og blot sat det på som tab.. For ja, på et eller andet tidspunkt så bliver det 0 enten pga. fejlkøb eller pga. pladsmangel på lageret og det er jo ikke sikkert at man kan finde en køber...

Og så HURRA, jeg er lige blevet færdig med lagerstatus og opgørelser, så nu mangler revisoren blot at tjekke/godkende, så er årsregnskabet 2006 færdig :)

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 09:41
Dato: 03-01-2007 21:46:20 Forfatter: Anette/Inloco Ja, men det er da muligt, at jeg har misforstået formuleringen. Jeg troede ikke, at netop det spørgsmål handlede om lageret men om placeringen i den almindelige kontoplan. For du har ret i, at hvis det er lageret, vi taler om (som tråden i almindelighed også handler om), så skal fragten til kunderne ikke med.

Mit spørgsmål drejede sig også om opgørelse lager og deraf vareforbrug.

Mvh

Claus

Fra Rønde
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 34
Fra  LMB Consult Skrevet kl. 12:59

Hej

Da det er tid til årsregnskab igen i disse dage, tillader jeg mig at starte denne tråd igen :-)

Vi købte i oktober 2006 et vareparti, som først blev leveret i juni 2007 (ja, det kan gå laaangsomt, når man handler med Afrika). Da containeren kom levede op til 2/3 af indholdet ikke op til vores forventninger, blandt andet fordi meget af det var smadret pga. forkert pakning. Vi kan altså ikke bruge disse varer til salg, men kan vi lagerjustere os ud af det? Er det en simple nedskrivning af lageret? Skal det bogføres ved varens modtagelse i juni eller først ved lageroptælling her pr. 31/12-2007?

Mange hilsner LiseMarie

Med venlig hilsen

Lise Marie

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)