Er der nogen kloge aminoer som kender til mac - og som har lyst til at hjælpe mig med et lidt træls problem? Jeg har en mac som pludselig er blevet såååååå langsom til at hente internetsider....og det er alle sider; selv google.
Kan den have fået en virus? Eller har du nogen ideer til hvad jeg kan gøre?
Ja, det er ikke forbindelsen. Min pc virker fint på samme forbindelse.
Jeg synes faktisk kun det er internettet, der er problemer med. De andre programmer kører normalt. Men den låser tit fast også...når jeg er på nettet. Hvis jeg fx. sidder på epn.dk og læser er artikel og vil klikke videre til en anden, så varer det enten 117 år før siden downloades - eller også sker der ingenting og jeg må refreshe. Af os til sker der så også det, at maskinen fuldstændigt låser og jeg ingenting kan.
Du kan evt. lige tjekke om der er nogle af dine programmer der bruger mange ram. Jeg har ofte problemer med at Firefox akkumulere en masse ram over tid, så nogle gange skal man lige genstarte programmet.
Du kan tjekke dit ram-forbrug i "aktivitetsovervågning"
Hej igen, Nu har jeg lige tjekket aktivitetsovervågning, og Safari brugte omkring 155 MB som den ultimativt største "forbruger". Men så nulstillede jeg Safari (og fik tømt det hele) - og den er nu røget "ned" på 135 MB. Men er det ikke stadig meget?