Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

100$ Dollers mail in rebate! LIDT NYT PR STUNT

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
100$ Dollers mail in rebate!

yep! Det ny kommer oftest først i USA, -nye måder at tiltrække kunder / holde på dem og sælge ekstra igen igen igen :-)  De er dygtige forretningsfolk, og gode til at finde på nyt.  Rigtig mange kunder / firmer bruger det nu.  Det er nok det nye Amerikansk rabat kupon system, som er blevet up to date (Rabat Kupon system -som dog aldrig slog igemme i DK/EU men er/var et stort hit i USA)

En typisk reklame ting som mange bruger nu i USA er eks. hvis man køber et Canon Cam til 600dollers,  en bil, et hotel besøg, Mad produkter osv, osv.. (fysiks eller online køb) så  kan man få eks. 100$ Dollars mail in rebateDet er en god måde at få stakke vis af seriøse  kunder på.  Holde på sine kunder eller hvordan man nu vil fortolke det PR stund på... men smart er det sku!  Måske vi skulle til at bruge den slags i DK også, før eller sener dukker det nok op!

xx $ Dollars mail in rebateMan siger på den måde JA TAK til direkte reklame i sin Email eller postkasse... 

eks.  Hvis El giganten, Fona  eller noget i den stil, lavede en XXXkr mail in rabat hver gang de solgte en støvsuger, musik anlæg osv.. Så kunne de jo sende en lille ekstra reklame på noget tilbehør sener på ugen/året osv...

En bilforhandler som sælger nogen fælge til en kunde, sener på året, kan man maile et tilbud på nye dæk, billige værksteds besøg osv...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:02
Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 20:22
Hej Tommy

Godt link....   

Jeg bruger/er en del på nogen forskellige US forums ( hobbys ting jeg går op i), hvor jeg kan se der er mange som bruger det eller diskuter eks. "hvor finde de produktet billigst -snak" 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:07
Lovgivningen på området er temmelig forskellig i Danmark og USA, så jeg er langt fra sikker på at en tilsvarende ordning ville være lige så lukrativ i Danmark. I USA reklameres f.eks. ofte med nettoprisen, efter rabat, og det tvivler jeg på man må her - i hvert fald ikke, hvis det efterfølgende kræves at folk giver samtykke til elektroniske henvendelser fremover for at få rabatten. Og stiltigende samtykke er ikke tilladt. En del af værdien i disse systemer i USA kapitaliseres desuden ved at adresser og informationer sælges videre til centrale databaser, og det tvivler jeg også på er lovligt i Danmark.
Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 10:20
Dato: 01-01-2007 23:07:07 Forfatter: Mikkel deMib Lovgivningen på området er temmelig forskellig i Danmark og USA, så jeg er langt fra sikker på at en tilsvarende ordning ville være lige så lukrativ i Danmark. I USA reklameres f.eks. ofte med nettoprisen, efter rabat, og det tvivler jeg på man må her - i hvert fald ikke, hvis det efterfølgende kræves at folk giver samtykke til elektroniske henvendelser fremover for at få rabatten. Og stiltigende samtykke er ikke tilladt. En del af værdien i disse systemer i USA kapitaliseres desuden ved at adresser og informationer sælges videre til centrale databaser, og det tvivler jeg også på er lovligt i Danmark.

Tjaa nu syndes jeg du ser på dette som om glaset er  ½ tom og ikke ½ fuld  :-)   Det kan godt være nogen firmer små snyder, men anyway forgår det ret fornuftig.  Køb et webcam til 599, få 100 tilbage ved at oplyse din email osv. = VI VIL "KØBE" DIN ADRESSE OG HAVE LOV TIL AT SENDE DIG FLER TILBUD SENER = det er   igen lov som forbyder   i DK er jeg ret sikker....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:26
Hvis du skal have alle de nødvendige forbehold med ind i tilbudet, og når du ikke må sælge adresser og informationer videre, så ryger en stor del af fidusen ved konceptet. Så meget, at jeg ikke tror det holder.
Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 11:14

Dato: 02-01-2007 10:25:49 Forfatter: Mikkel deMib Hvis du skal have alle de nødvendige forbehold med ind i tilbudet, og når du ikke må sælge adresser og informationer videre, så ryger en stor del af fidusen ved konceptet. Så meget, at jeg ikke tror det holder.

hmmm jeg tror du tænker på noget helt andet eller på en helt anden måde, skyldes  måske du bevære dig i en anden branche end jeg og ikke ser det smarte hvis det bliver opstillet rigtig....  

Jeg har fysisk butik på 15år, og netshop på 8år ca, og oven i hatten grossist del i 2år, som dog ikke er så stort endnu. Men når jeg er i alle disse brancher får man kendskab til mulighederne. Anyway så følger jeg det ville være ultra fedt at få ALLE som køber mine vare både som fysisk, net, grossist - får deres adresse, op måske nogen oplysninger man ikke vil få, eks. "om købet, godt eller skidt osv."  og hvordan får man disse "lokket" ud af folk, jo nemlige  med  kr. rabat.  eller en gave - hvor man oven i købet kunne fremvise et stykke tilbehør som man kan købe til god pris = mere salg.

Den fysik butiks del, er et mobil nummer det bedste syndes jeg.  eks.  Lørdag hvor folk går rundt i byen / har tid, kan man udsende et dagens tilbud og på den måde kan man lige lave en HUSKER kom til os idag  osv. (bliver rigtig fedt når MMS bliver billige, = foto reklame  (især godt til unge mensker, og eks. tøj, musik, osv)

Webshop del, kan man så bruge den normale email tilbuds (nyhedsmail).

Grossist del (brand ejer), her kan man jo også få emails/adresser/mobilnr osv. hvis man nu laver på sit/indlægger på produkt en mail in rabat, hvor evt. stegkode på produktet skal oplyses som en slags tjek -bla bla ,  der mange muligheder, og man kunne udtrække mange oplysninger og få kundes opmærksomhed sener... 

Men alt dette skulle gøres rigtig smart i ET købe program,,, måske en ide til dem som kan finde ud af sådan noget færdig koncept...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:26
Grunden til min skepsis er, at jeg har oplevet hvordan konceptet virker i USA, og jeg kender nogle af dem der faktisk opsamler og bruger denne data i USA. Og jeg ved hvor meget det er værd. Men jeg kender også den danske lovgivning på området, og den er langt strammere end i USA, og når jeg ser på de både markedsføruingsmæssige og forretningsmæssige fordele dette koncept har, og piller de ting fra som ikke kan lade sig gøre under dansk lov, ja så er der ikke så meget tilbage, efter min mening.

I Danmark tror jeg begrænsningen bl.a. bliver:

- Du kan ikke markedsføre netto prisen (det gør de i USA)

- Du kan ikke videresælge informationerne (det gør de i USA)

Om du også kan løse ind i problemer med "købsbetingen tilgifter" ved jeg ikke, men i alle fald ville jeg starte med at undersøge lovligheden, inden du går videre.

Konceptet er i hvert fald hverken nyt eller ukendt, og jeg er sikker på at mange andre har tænkt det samme som dig, her i Danmark. Men ingen af dem har gjort noget ved det. Der kunne måske være en årsag til dette ... :)

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:41
Det er nu ligegyldigt hvilken branche man er i.

Det falder ind under reglerne om tilgift. Den med køb en stol og få en hat oven i. Det må man ikke fordi det skal være helt klart hvad kunden betaler for varen og fordi prisen ikke må være sløret.

Rabatkuponner er heller ikke lovlige i Danmark, fordi rabatten skal være tilgængelig for alle (dvs.b2c i annoncer).

Men du er hjertelig velkommen til at betale 100 $ for en emailadresse. Du kan bare ikke gøre det afhængigt af om kunden køber noget eller ej.

Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 11:42
Dato: 02-01-2007 11:26:17 Forfatter: Mikkel deMib

Grunden til min skepsis er, at jeg har oplevet hvordan konceptet virker i USA, og jeg kender nogle af dem der faktisk opsamler og bruger denne data i USA. Og jeg ved hvor meget det er værd. Men jeg kender også den danske lovgivning på området, og den er langt strammere end i USA, og når jeg ser på de både markedsføruingsmæssige og forretningsmæssige fordele dette koncept har, og piller de ting fra som ikke kan lade sig gøre under dansk lov, ja så er der ikke så meget tilbage, efter min mening.

I Danmark tror jeg begrænsningen bl.a. bliver:

- Du kan ikke markedsføre netto prisen (det gør de i USA)

- Du kan ikke videresælge informationerne (det gør de i USA)

Om du også kan løse ind i problemer med 'købsbetingen tilgifter' ved jeg ikke, men i alle fald ville jeg starte med at undersøge lovligheden, inden du går videre.

Konceptet er i hvert fald hverken nyt eller ukendt, og jeg er sikker på at mange andre har tænkt det samme som dig, her i Danmark. Men ingen af dem har gjort noget ved det. Der kunne måske være en årsag til dette ... :)

hehe du udvider Konceptet  til noget jeg ikke er ude efter eller syndes der er smart (at "fuske" sine kunder er en dum ting) , og så opstår "problemet - ulovligheder"   -   Er det ikke fordi du tjener dine penge ved at lave netreklame, og ikke ved salg af et fysiks produkt, eller brander et produkt som man selv ejer.  Du skal se det med MÆRKE EJER øjene og ikke med "sælg rekalme" øjene. :-)

Om det er nyt eller ikke nyt konceptet, kan man diskuter på mange måder, men jeg har ikke set et firma i DK endnu lave det.  TDC kunne lave det, og på den måde sælge flere mobil tilbehør, PC eller hvad nu de har i Deres shops, ved at give en god rabat ved køb af en mobil, hvis de så tilgengæld må sender gode tilbuds, på mobiltlf. email, snail post. Ved godt at dette "såkaldte tilbud", ville man  måske lave alligevel på en anden måde, men TDC kunne på en lovligevis få adgang til ens  "kontaktflade" på....

Det er da ikke ulovligt at få en kunde til at skrive han gerne vil modtage emails/mobil sms, ellers er der mange ting som er ulovlige pt i DK... om han så får en "gave" for at tilmælde sig er vel ikke ulovlige. Det kommer an på hvordan man udformer tilbudet. om det er rabat på vare eller gave for ens oplysninger

Nå nu gider jeg ikke koge mere suppe på den høne, må heller få lavet noget i dag, FØRST DAG I ÅR :-)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)