Hej allesammen
Jeg har tænkt lidt over en idé, at udvikle en "indbygget vægt", det startede egentlig som en skole opgave år tilbage, men den har forfulgt mig længe. Idéen er, at man på en måde bygger en boks, som man kan ligge under en flise, flise bliver fuget med en silicone fuge, således at den ene flise kan bevæge sig de få milimeter det kræver, for at "boksen" som jo er en slags vægt, registrerer vægten, og sender det til et digitalt display man kan hænge på væggen, eller ligge i et skab. Displayet skal være trådløst. Idéen er "selvfølgelig" kun relevant for nye badeværelser, men er det muligt at finde statistik for hvor mange badeværelser som bliver skiftet hvert år? Min tanke er at få "gang i det" her i lavkonjunkturen, således at når folk forhåbentligt begynder at få penge, og bruge penge, synes de det er en "lækker detalje", når de alligevel skal have et nyt badeværelse. Min tanke er, at om man skal betale 24.700 eller 25.700 i princippet er ligemeget, når man endelig er igang med "drømmebadeværelset".
Jeg vil rigtig gerne skydes ned, og hives op, hvad enten I synes det er en god, sjov eller dårlig idé :)
Mange tak!
Mvh. Steffen |
Ideen er skide-god ... jeg er selv overvægtig og kender en del andre der er overvægtige, i det segment kan det faktisk være utrolig problemfyldt at bruge en almindelig badevægt fordi man simpelthen ikke kan se forbi maven og ned på talene.
Jeg ser et par muligheder med din vægt:
- Sælg den til entreprenører
- Sælg den til byggemarkeder i en gør-det-selv pakke
- Lav sådan at selve flisen er et "engangskøb" men at displayet kan skiftes, f.eks. til et i nyere design, et med trødløs overførsel til PC/Iphone/Whatever så andre kan innovere på ideen senere hen
- Sørg for at bygge vægten så den ikke stopper ved 120kg ... jeg ved godt at målgruppen ikke nødvendigvis er overvægtige, men 120kg er altså ikke særlig meget at gi af når en fuldvoksen, veltrænnet mand skal vejes :)
Fed ide ... jeg kan li den