Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

freelancer, udbetaling af lånte penge, cvr nr, momsregistrering osv.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at starte firma op, og har den i forbindelse nogle spørgsmål.

Hvis jeg nu indskyder 30.000,- til opstart af firmaet, kan jeg så trække dem ud igen når jeg begynder at tjene penge - uden at der skal betales skat?

fordi har man lånt dem i banken og skal betale tilbage, er det vel en udgift og kan derfor trækkes fra uden at betale moms af det?

Og hvordan med freelancer arbejder, der ikke har cvr nr? det er noget med at medarbejderen bare kan bruge sit cpr nr? eller hvad? og hvilke regler gælder der ellers? har søgt lidt her på amino, men ikke rigtig fundet noget.

er det gratis at få cvr nr, og at blive momsregistreret?

Det er en enkeltmandsvirksomhed jeg har tænkt mig at starte, og så skal der vel kun sendes regnskab ind til erhverv- og selskabsstyrelsen. Men hvor stort skal det regnskab være, og hvad skal det indeholde?

Hvis jeg ender med et underskud efter første år. kan jeg så trække noget af det fra i skat? og i så fald hvor meget? det er noget med at etableringsomkostningerne kan man ikke trække fra?

Jeg har i første omgang tænkt mig at firmaet skal have adresse samme sted som jeg bor, er dette lovligt? kan jeg fx bare bruge mit værelse til at arbejde på, eller skal der være et specielt kontor til dette?

Ja det blev næsten til en roman, men er i tvivl om disse ting, og mange af tingene har jeg ikke rigtig kunne finde.

Vh Tobias.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)