Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
 Hejsa..

Jeg har en lejlighed og et hus som jeg lejer ud. vil der være nogen fordele ved at lave et personligt firma til formålet?

Vil det blive betragtet som hobby virksomhed så jeg ikke kan trække underskud fra i den personlige indkomst eller hvordan?

huslejerne er lagt således at det på årsbasis bare dækker mine udgifter til at have de to ejendomme... men går jeg glip af en masse fradrag?

( årlig lejeindtægt på 96.000 og 72.000... ville det blive betragtet som omsætning og derfor krav om momsregistrering?)

Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:44
Hej Karlsson

Jeg er ret overbevist om at man ikke nødvendigvis behøver at momsregistrere sig når man lejer boliger ud.

Prøv at undersøg om det kan svare sig at drive virksomheden under virksomhedsskatteordningen. se evt http://www.tax.dk/faq/bolig_9_15_99_65.htm

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:56
Dato: 01-01-2007 16:08:42 Forfatter:Karlsson
Hejsa..

Jeg har en lejlighed og et hus som jeg lejer ud. vil der være nogen fordele ved at lave et personligt firma til formålet?

Vil det blive betragtet som hobby virksomhed så jeg ikke kan trække underskud fra i den personlige indkomst eller hvordan?

huslejerne er lagt således at det på årsbasis bare dækker mine udgifter til at have de to ejendomme... men går jeg glip af en masse fradrag?

( årlig lejeindtægt på 96.000 og 72.000... ville det blive betragtet som omsætning og derfor krav om momsregistrering?)

Du har en virksomhed i form af udlejningsejendomme og skal aflægge regnskab for dem. Der er ikke momspligt på. Jeg har herudover svært ved at se hvordan det kan give underskud medmindre du har indregnet renteudgifterne i regnestykket. Via virksomhedsordningen eller kapitalafkastordningen vil du fradragsmæssigt kunne få flyttet værdien af renteudgifterne fra kapitalindkomsten til den personlige indkomst.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 1. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:43
Hejsa

nej.. det giver også kun røde tal på bundlinien hvis jeg tager
renteudgifterne på lån samt al vedligeholdelse ( / eller.. det løber
sådan lige akkurat rundt)

men hvis jeg nu får oprettet mig et cvr nummer.. vil jeg så kunne
forsvare at sige at min gulplade bil er blandet erhverv og privat og
dermed ikke få så stor afgift oveni og vil man kunne trække udgifter
fra til kontor i den private bolig? eller?

skal man bare holde sig til at køre det som virksomhedsskatteordning og
trække de renteudgifter man nu kan fra i overskuddet... ?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:23
Dato: 03-01-2007 13:43:02 Forfatter: Karlsson Hejsa
nej.. det giver også kun røde tal på bundlinien hvis jeg tager renteudgifterne på lån samt al vedligeholdelse ( / eller.. det løber sådan lige akkurat rundt)

men hvis jeg nu får oprettet mig et cvr nummer.. vil jeg så kunne forsvare at sige at min gulplade bil er blandet erhverv og privat og dermed ikke få så stor afgift oveni og vil man kunne trække udgifter fra til kontor i den private bolig? eller?

skal man bare holde sig til at køre det som virksomhedsskatteordning og trække de renteudgifter man nu kan fra i overskuddet... ?

Vi prøver igen:

Det du siger er at det giver underskud såvel før som efter renter; Så sæt lejen op medmindre du i dine beregninger også medtager afdrag på lån etc.

NEJ: Du kan ikke få fradrag for udgifter på bil eller til hjemmekontor, da du ikke har nogen egentlig arbejdsindsats eller noget kørselsbehov vedr. virksomheden.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)