Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed..?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 05:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino folks...

skriver til jer pga. jeg har en plan om at være selvstændig...

Tænkte om der måske sad et par kloge hoveder derude der kunne hjælpe mig..

jeg vil gerne starte mit eget I/S firma , jeg ved bare ikke hvad, jeg elsker at arbejde og tænker det skal være noget i retning af noget entreprise virksomhed, haveservice, skovservice,  hjemmeservice osv.. Håber på lidt hjælp til hvd der kunne være profitabelt at starte op med, altså hvilken slags virksomhed..?  Jeg er åben for alle ideer, det bliver primært i vestjylland det kommer til at foregå..

Når det så er sagt er der lige en ting mer..

jeg har sparet op på en almindelig lønkonto so far, men ville det ik være mere fordelsagtigt at åbne en etableringskonto eller en investeringsfond..?

Rigtig godt nytår og pas på jer selv...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 08:58
Jeg vil da helt klart anbefale dig at lave det du elsker allermest. For du kommer højst sandsynligt til at lave det mange timer hver uge. Når du elsker det du laver bliver du også den bedste til det:)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:32
Siden du vil starte et I/S må du have en makker og så skal i jo blive enig om et område, hvor i begge kan bidrage med et eller andet.

Hvis det kun er dig, er det et enkeltmandsfirma du skal have gang i og så skal du "bare" finde et område, som du virkelig brænder for. Det lader allerede til, at du har et pr område og de lyder også rigtigt gode.

De områder du selv nævner, kan du ikke lave dem udfra et og samme firma?

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:34
hej og tak for svarene.. jo jeg kunne jo godt samle de forskellige services under et tag, men det jeg eftersøger er en ide, såsom tagrende rensning eller noget andet hvor der ikke er for meget konkurrence om kunderne, det ville være noget skidt hvis man endelig fik startet op og der er for hårdkonkurrence... bare en eller anden ide, jeg kan lave alt muligt og er dygtig med mine hænder..!

håber på svar og ha'' en fortsat hyggelig aften... 

Tilmeldt 1. Jan 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:00
Hej Cruiser

Som flere af de andre amino''er også er inde på, er det efter min vurdering at det er meget vigtigt at du vælger en branche som du "brænder" for..Men som det ser ud er du jo nok mere eller mindre afklaret med branchen - rigtig godt .

dernæst kunne du måske undersøge området du vil "opererer" i, altså hvor mange aktører er der inden for samme branche, altså kommende konkurrenter??

Her er "nettet" en oplagt mulighed for at snuse lidt rundt. Derudover kommer de mere praktiske og økonomiske aspekter, kan du måske starte sideløbende med jobbet, eller vil du springe ud i det 100%??

Men under alle omstændigheder findes der helt sikkert i din kommune noget hjælp og vejledning (har selv benyttet mig af) erhvervs/iværksætter vejleder, hvis ordningen stadig kører, kan du her for hjælp og vejledning af revisorer, advokater, reklame osv. De kan sikkert også hjælpe med den virksomhedsstruktur, og dermed måske minimere risikoen - hvis nu.... altså ikke for at være en festbremse  men jeg har været hele møllen igennem, men fik tilbudt et job jeg ikke kunne sige nej til.. men tanken spørger stadig hos mig også..

Men du er vilkommen til at trække på mig hvis jeg kan hjælpe yderligere??

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:28
Hej cruiser
Nu ville jeg gerne fraråde dig at starte op som i/s, idet det kræver mere end 1 person til selskabsdannelse.

Går det godt med flere personer i selskabet uden fnidder og fnadder kan alt være godt, men som mange andre bliver man uenige på et tidspunkt, og går i ned økonomisk, hæfter i alle for for alt hvad i ejer og har af værdier.

Derimod kan det være en rigtig god ide, at starte op som anpartssselskab, hvor du højest kan tabe anpartskapitalen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 13:12
Hej med dig.

Nu ved jeg ikke hvordan det er i vestjylland, men ud fra egne erfaringer i københavn, bliver man rig, hvis man bare gider at overholde sine aftale, og laver et stykke arbejde, man selv er tilfred med.

Kunderne skal nok komme, især hvis du laver noget udendørs arbejde, hvor naboen kan se dig.

held og lykke

Holger

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 13:20
Hej Holger

Og fordi det er så nemt skal i betale meget mere i husleje

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 13:36
Hej Kenneth

Hvad har det med sagen at gøre?

Arbejde er vel nemt nok at få i hele landet, det er vel bare et spørgsmål om prisen.

Hilsen Holger

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 13:48
Nu for du det til at lyde ret nemt. "kunderne skal nok komme" så nemt er det nu heller ikke! Så er der ihvertfald stor forskel på jylland og sjælland
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)