Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Please!! Mine emails til hotmail modtages ikke eller ryger i uønsket!!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

 

Jeg sidder med et ret vigtigt problem, jeg MEGET gerne vil finde en løsning til... Sidder med en stor tyrkisk portal www.hergece.com. Der er mange medllemmer der både har tilmeldt sig nyhedsbrev samt inde på "dating" delen.

 

Når der sendes nyhedsbrev ud fra siden, eller medlemmer på dating-delen sender invitationer til deres venner, kommer vores mails slet ikke frem. Heller ikke i uønsket post. Men når et medlem i dating delen, modtager en meddelelse fra et andet medlem, og der ryger en mail ud med "Der er en ny besked til dig", kommer den besked i uønsket post.

 

Problemet opstår kun til HOTMAIL adresser.

 

Jeg har skrevet en mail til Hotmail, og har fået et svar fra dem.. Jeg bliver henvist til noget rod, jeg ikke helt forstår: http://postmaster.msn.com

 

Jeg er ikke klar over, om jeg har gjort det rigtigt, men jeg har tilmeldt mig, udfyldt det de krævede og så fik jeg denne kode:

 

v=spf1 a mx ptr ip4:xx.xxx.xxx.xxx mx:mail.xxxxxx.dk ~all

v=spf1
a
mx
ptr
ip4:xx.xxx.xxx.xxx
mx:mail.xxxxxx.dk
~all

 

Denne kode skal åbenbart ind et eller andet sted.. men jeg kunne ikke rigtig forstå det.. det var noget med MX records..

 

Derefter kontakter jeg det firma jeg har købt domænet af, da jeg ikke har et domæne kontrol panel.  De fortæller mig så, at de ikke kan tilbyde mig hjælp, da deres Registrar, ikke giver dem sådan en tjeneste.

 

Så lige nu står jeg på bar bund..

 

Jeg håber nogle kan hjælpe? 

 

Mvh

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
De "koder" du har faaet fra hotmail er SPF-indgange i en TXT-RR til DNS. Vi benytter fx. foelgende paa eBrev:

$ dig TXT mailer.ebrev.info

; <<>> DiG 9.3.2 <<>> TXT mailer.ebrev.info
;; global options:  printcmd   
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 24532
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;mailer.ebrev.info.             IN      TXT

;; ANSWER SECTION:
mailer.ebrev.info.      21588   IN      TXT     "v=spf1 ip4:83.221.139.128/27 -all"

Det betyder kort fortalt at al e-mail der kommer med en envelope-sender fra mailer.ebrev.info boer ankomme fra en server i 83.221.139.128/27-prefixet. ''-'' angiver at man kan tillade sig at blokere e-mailen, hvis man modtager den andre steder fra.

Se mere her: http://www.openspf.org/SPF_Record_Syntax

Vaer opmaerksom paa det er envelope-sender og ikke afsender i from-headeren der er tale om.

/Christian


Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har oplevet samme problemer med Hotmail og vores egen mailserver. Her viste det sig at en ukorrekt PTR-record i vores DNS-opsætning var grunden til problemet.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tidligere skrevet et dansk dokument om SPF

http://www.gratisdns.dk/SPFdraft.txt


det skal dog siges, at idag ser jeg SPF mere som et problem end en løsning, da vi endnu har meget dårlige SRS løsninger til rådighed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)