Jeg har i lang tid gået og bakset med en idé - ikke noget jeg kommer til at tjene nogen særlig penge på. Jeg har brug for at få lavet en top pro hjemmeside, og jeg nægter at betale men er villig til at give f.eks. 30 % af fremtidig reklameindtjening hjemmesiden vil indbringe.
Er det utopi og tro jeg kan få nogle til at lave en sådan hjemmeside for mig?
Hvis i kender nogle bureauer der støtter iværksættere eller har gode ideér eller kontakter... så fyr løs !
Hvis du virkeligt har en god idé som du tror pågår jeg ud fra at du er parat til at lægge en masse tid i det, og har et emne som du ved rigtigt meget om. For at overbevise eventuelle investorer om holdbarheden af din idé forslår jeg at du opretter en blog om det emne du kender til. Få så en hel masse læsere på bloggen som kan overbevise investorerne. Alternativt begynd at læse en bog om web-programmering, så du i det mindste kan lave en kørende prototype.
Som webudvikler er jeg nødt til at spørge mig selv hvorfor jeg skulle give dig 70% af indtægterne hvis dit bidrag kan reduceres til "en idé". Og da du regner med ikke at tjene noget særligt kan udvikleren altså forvente at tjene 30% af "ikke noget særligt". Ikke vildt motiverende hvis man er materialist.
Måske det var en idé at skrive her hvad idéen er så vi kan vurdere den. Vær ikke bange for at nogen hugger den, for du har garanteret en special viden som ikke blot kan efterlignes.
Dato: 28-12-2006 22:58:41 Forfatter:Gudi Jeg har i lang tid gået og bakset med en idé - ikke noget jeg kommer til at tjene nogen særlig penge på.
... jeg nægter at betale men er villig til at give f.eks. 30 % af fremtidig reklameindtjening ...
Hvis ikke du kommer til at tjene noget særligt, hvordan kan du så forvente at en partner som får 30% er villig til at bruge tid på at lave et prof. website til dig? Det hænger ikke rigtigt sammen...
Tak for jeres svar. Når jeg skriver at jeg ikke kommer til at tjene nogen særlig penge, er det fordi det umiddelbart ikke er million ideen. Det var måske en lidt misvisende formulering, da hjemmesiden netop har at gøre med handel.
Det er ikke en VILDT revolutionerende idé jeg har, men stadigt god nok til at jeg tror på den Mit problem er bare jeg ikke er i stand til at lave hjemmesider.
Hvis du virkelig tror på den har du sådan cirka to muligheder for at få andre til at lave din hjemmeside for dig.
1. Overbevise en designer og udvikler om hvor fed en idé det er, og om at risikoen for at de ikke kan betale husleje, løn osv fordi de vælger at arbejde gratis for dig er det hele værd. Jeg tvivler på at der er ret mange, hvis nogen, der vil arbejde på den måde, da de fleste vist har rigeligt at se til for tiden. Især når det som du selv siger ikke er noget der er store penge i, aflønningen skal jo helst afveje risikoen.
2. Låne nogle penge til at få dit projekt skudt i gang. Det er nok den mulighed du kommer længst med, hvis du virkelig tror på den burde du vel også turde skyde penge i projektet selv?
Det er e-business. Jeg vil til næste år fra okt. - nov. 2007 sælge adventsgaver - kalendergaver via internettet. Kunderne skal have mulighed for at købe hele kalendergave løsninger fra den 1 - 24 December. Enkle gaver, adventsgaver etc. Ens for det hele er at der skal være mange forskelige prisniveauer.
Den eksistere allerede :) Udover en hjemmeside kræver det også, at du tager mod dankort. Så webshop, betalingsgateway, indløsningsaftale osv. bliver nok omkring 500 kroner i måneden - så du skal være lidt risikovilligt. Samtidig kræver den selvfølgelig lidt lager og en del reklame. Det er ofte det sidste folk glemmer, selv den bedste ide sælger ikke sig selv.