Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De må ikke stjæle min idé !

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har fået en god idé - Ej den er virkelig god.  Desværre er det ikke en opfindelse, men snarere et koncept end noget andet. Kan jeg beskytte mig på nogen måde når jeg præsenterer den til mulige samarbejdspartnere?

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få dem til at underskrive en non-disclosure agreement, osse kendt som en confidentially agreement. Jeg tror at det hedder en fortroligheds-erklæring på dansk, som er gældende indenfor en tidsperiode.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre findes der tilsyneladende ikke Copyright love som - eksempelvis -  i USA, så jeg ville beskytte mit koncept enten ved at arbejde med mennesker, jeg stoler fuldt ud på. Ellers ville jeg lave en udførlig kontrakt, som ville stille mig stærkere i en eventuel retssag. Du skal for alt i verden ikke tage nogen chancer. Folk er rådne!

 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sikkert beskyte sig - spørgsmålet er om det er klogt?

Hvad med at vende den om: Forestil dig at sidde for den anden ende af bordet og have den ekspertise eller det produktionsapparart der skal til at for at blive din samarbejdspartner. Iværksætteren er afhængig af samarbejdspartneren - ikke den anden vej rundt. Hvis det første der sker er at iværsætteren vil have en til at skrive under på klausuler og papirer inden ideen fremlægges så er det vel det samme som at sige:
"Jeg stoler ikke en meter på dig." Jeg ville ikke arbejde med sådan en person.

En ide ikke meget værd i sig selv. Det der er først interessant er når ideen er blevet til et kommercielt produkt. Det er også her alt arbejdet ligger. Ideer er der nok af.
Var det 1000 steder Oberst Sanders skulle hen inden der var en som troede på KFC i sin tid?

Jeg ville tale om ideen med de samarbejdspartnere jeg kunne tænke mig. Måske skal man ikke vise eller give hele den tekniske løsning fra sig, men man kunne lade partneren smage på ens produkt/ide. Det vil også vise at man tror på ideen. Desuden kan man bruge deres input til at tune ideen indtil jeg er klar til at lancere et testprodukt eller et egentligt produkt.

Jeg tror, at det er fåtal af iværksættere som får stjålet deres ideer i forhold de som får noget fornuftig feedback.

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk også tænkt på en alternativ løsning.

Jeg tror at jeg vil købe et videokamera som filmer min præsentation af min idé. Den oprindelige tanke var egentlig at det var for at få noget feedback på min salgstale, men så gik det op for mig at det jo også ville filme den mulige partner som ville få den nye information.  Skulle vedkomne så stjæle min idé, så ville jeg i hvert fald have et bevis på at det var min oprindelige idé - hvilket ville få personen til at fremstå som tyv og utroværdig.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt tænkt Peter. Jeg tror jeg vil benytte mig af samme metode med video-optagelse.

Husk at starte video-optagelsen med at nævne dato osv. Smile

Kommer snart...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Omvendt er verdens bedste idé nul og niks værd hvis den ikke føres ordentligt ud i livet.

Så find nogen du mener du kan stole på og tag den derfra.

Det andet med kontrol og trusler om bål, brand og retsager skræmmer mere end det gavner.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Jeg forstår det ikke. Hvordan vil I udvikle et samarbejde hvis I grundlæggende ikke har tillid til samarbejdspartneren? Der et det budskab jeg tror at man kommunikerer. Uanset om man optager sine møder eller skriver erklæringer. For at have et godt samarbejde skal man have et miljø med gensidig tillid. Jeg tror at man skræmmer flere væk på den måde. Men er det et reelt problem at iværksættere får stjålet deres ideer? Det skal stadig være min påstand at ideen i sig selv ikke er meget værd - derfor er ideer næppe værd at stjæle. Men det et muligt at jeg tager fejl?
Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter R. Hansen:

Jeg har faktisk også tænkt på en alternativ løsning.

Jeg tror at jeg vil købe et videokamera som filmer min præsentation af min idé. Den oprindelige tanke var egentlig at det var for at få noget feedback på min salgstale, men så gik det op for mig at det jo også ville filme den mulige partner som ville få den nye information.  Skulle vedkomne så stjæle min idé, så ville jeg i hvert fald have et bevis på at det var min oprindelige idé - hvilket ville få personen til at fremstå som tyv og utroværdig.

Hvis du gik til en investorer, mulig samarbejdspartner eller andet med den metode ville han smide dig ud af døren med det samme! Stol på dine med mennesker og fortæl dem du stoler på om dit projekt, tro mig du får meget mere igen på den positive skala! (taler af stor erfaring)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor ville det være dejligt, hvis det kun drejede sig om mængden af indsats man gjorde, der betød om en ide blev til en succes.

Hvor ville det være dejligt, hvis det eneste der lå til hindring for om en ide fik succes, var den engagement personen bag ideen udviste.

Hvor ville det være dejligt, hvis man ikke behøvede at være nervøs for at blive snydt og/eller udnyttet.

Hvor ville det være dejligt. Men vi lever desværre ikke i en perfekt verden, så vi må være lidt realistiske og acceptere, at der findes personer derude, der ikke vil få et eneste sekunds samvittighedskvaler ved at snyde og udnytte andre.

Der findes mange eksempler på at folk bliver snydt og udnyttet. Jeg er sikker på at I har læst om hende damen der har lejet lejligheder ud, som hun selv havde lejet og blevet smidt ud af. Hvad med alle de e-mails hvor man får tilbudt milliarder, hvis bare man overfører et beskedent beløbt til dem først. Big Smile Eller vi behøver ikke bevæge os så langt ud i geografien. Selv her i Amino er der folk der er blevet snydt.

Jeg er sikker på at I kan huske sagen med den unge Thomas:

http://www.amino.dk/forums/t/90187.aspx

Eller hvad med jimmy rosenkilde 's beretning om hans erfaring indenfor netop spil-industrien:

http://www.amino.dk/forums/t/10670.aspx?PageIndex=3

Så, jo det ville være så dejligt, men desværre....

Kommer snart...

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)