Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmering/opbygning af webshop

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde,

Jeg skriver lige for at få lidt hjælp og tips til en webshop jeg går og pusler med. Jeg har egentligt besluttet mig for at kaste mig ud i det - men er på ret bar bund hvad selv webshop-delen angår - og det må jo siges at være den væsentligste del af det hele :)

Jeg har igennem  forums, venner mv. fået anbefalet diverse løsninger, men jeg synes ikke rigtigt, der har været noget hvor jeg har tænkt: "Det her er løsningen!"

Jeg har selvfølgelig været igennem en del af debatterne herinde, og faldt bl.a. over "shopify", som er en af de løsninger der har tiltalt mig mest - primært da man har kunne se en masse fede eksempler på eksisterende shops. Synes dog at det ender med at blive ret dyrt. Selve prisen for sitet er sådan set til at forholde sig til, en løsning til mit behov ville nok være enten den til 24 eller 59 USD - men derudover kommer så også et transaction fee på 1% eller 2% - samt betalingsløsningen (som måske også tager noget ekstra udover månedsabonnementet).

- og det er jo så her hvor man begynder at tænke, at man jo ender med at skulle tage min. 5% ekstra for varen - for bare at være dækket nogenlunde ind. Hvilket jo i sidste ende rammer kunderne - og sikkert også salgstallene :)

Det er muligt, at det alligevel er billigt, men jeg tænkte, om det bedre kunne svare sig, at få nogen til at programmere selve sitet - og så kun koble betalingsdel og lidt hosting på?

Så det jeg ønsker noget hjælp til er:

Tips til løsninger generelt, referencer til virksomheder der laver noget Open Source webshops (hvor der ikke er månedsabb. mm), tips eller referencer til virksomheder der kan give en shopify-løsning et grafisk makeover...

Mvh Tommy

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:57

vassago:
Tips til løsninger generelt, referencer til virksomheder der laver noget Open Source webshops (hvor der ikke er månedsabb. mm), tips eller referencer til virksomheder der kan give en shopify-løsning et grafisk makeover...

Hej Tommy

Vi kan lave en webshop baseret på opensource systemet Magento til 9.995,-. Prisen er inkl. hosting og betalingsgateway hele første år (efterfølgende år koster 2.000 som betales direkte til hostingfirmaet).

Du kan se nogle af vores referencer her: 

http://getashop.dk/referencer

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 02:00
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 6 person

Der findes mange løsninger på markedet og at bare forsøge at pådutte dig endnu en løsning, som Rasmus gør finder jeg ret usreiøst, men det er nu min egen mening.

Fortæl lidt mere om dine behov og spring så dem over der bare vil sælge dit et eller andet, der er nok en årsag til at de ikke undersøger kundens behov inden salgstalen kommer igang.

Du kan godt finde en billig løsning, men du risikerer nogle gange at stå i den situation, at det bliver den dyreste.

Og 2.000 kr. om året for hostning er i den dyre ende også selvom andre vil mene det modsatte.

Bare fordi det hedder webshop, er udgifterne til hostning ikke dyrere end almindelig hostning, hvis vi kigger på pladsbehovet og det der skal til rent teknisk for at drive webshoppen.

Og som du selv skriver er Open Source nok den bedste model, hvor du så måske får den tilpasset dine ønsker.

Men da du ikke har skrevet de store ønsker til shoppen er det svært at vejlede.

Det er nemt nok at sælge, men får du som kunde dit ønske opfyldt ? Det er det der er det svære og derfor vil din kravspecifikation til shoppen være et stykke i den rigtige retning

mvh

Mogens Jørgensen
Easy Webhost
http://www.easywebhost.dk/

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Easy Webhost:
Der findes mange løsninger på markedet og at bare forsøge at pådutte dig endnu en løsning, som Rasmus gør finder jeg ret usreiøst, men det er nu min egen mening.

Mogens du må lidt forstå, at Rasmus som it-professionel er i en helt anden liga end dig, så at du finder det han gør useriøst, så er det ligeså troværdigt som når en fodbold-glad bodega tosse mener han er en bedre landstræner end Morten Olsen.

Easy Webhost:
Bare fordi det hedder webshop, er udgifterne til hostning ikke dyrere end almindelig hostning, hvis vi kigger på pladsbehovet og det der skal til rent teknisk for at drive webshoppen.

Det fleste webshops vil gerne havde betaling for deres ting, derfor skal du bruge en såkaldt gateway til indløsning af dankort betalinger, og sådan en koster lidt ekstra.

Derudover er der milevid forskel på hosting behov og belastning alt efter hvilken applikation der skal afvikles. Og ja der er relativt stor forskel på at hoste en webshop på en teknisk kompliceret og så et almindeligt website.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:38

vassago:

Hej Tommy

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er varm fortaler for Shopify og bruger det selv til mine 2 løsninger (se links i signaturen)

Du må selv afgøre om afregningsmodellen er noget for dig, men hvis du beslutter dig for at gå den vej, så er der ihvertfald masser af firmaer, som kan lave Shopify design til dig. Lige fra gratis skabeloner til $1500 USD løsninger. Som en start så se themes.shopify.com

obs. Jeg har et partner login og kan oprette en Shopify shop til dig, som er helt gratis under et afprøvningsforløb .. også udover 30 dage.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:35

Easy Webhost:

Det kommer jo an på hvad vi sælger i denne forbindelse. Vores produkt og proces er velbeskrevet. Du får ikke en fuldstændig "custom" shop som vi koder fra bunden. Vi anvender et standard system og putter et design oven på. Det er vores service og det er derfor vi kan gøre det så billigt.

Var det et "rigtigt" udviklingsprojekt så ja, så skulle vi ind i hans krav, men så ville prisen også være en helt anden.

Lundsby: mange tak Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

vassago:
- og det er jo så her hvor man begynder at tænke, at man jo ender med at skulle tage min. 5% ekstra for varen - for bare at være dækket nogenlunde ind. Hvilket jo i sidste ende rammer kunderne - og sikkert også salgstallene :)

Mange webshops har desværre en tendens til at tænke pris, pris, pris, pris og atter pris.... Det er lidt uheldigt når mange af kunderne efterspørger service, service, service, service og atter service.

Om det er Rasmus-OpenSource eller Lundsby-HostetLøsning kommer ud på ét fordi en OpenSource sagtens kan være dyrer end en Hostet løsning.

Jeg har ikke selv kigget på shopify (men burde det nok da jeg er ved at lave en hostet selv) men efter hvad jeg har hørt er den ok.

Du skal også regne med at du altid vil skulle betale for at kunne tilbyde betaling til dine kunder. Så kan du vælge at lægge det gebyr over på dem eller satse på at du får så mange kunder ind, så du ikke lægger mærke til den ekstra investering (jeg vil ikke kalde det en udgift).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:13

Mange tak alle jeres input.  Jeg har også fået masser af inputs fra div. webbureauer mm., og de fleste peger på shopify som en løsning - hvis man ikke vil lave ALT fra bunden. Alle siger det er så fleksibelt mht design og funktionalitet, at man næsten er lige så godt stillet, som havde man startet helt fra bunden.  

Så valget falder derfor også på shopify. Så er det bare at se hvad man kan få tweaket ud det :)

"Mange webshops har desværre en tendens til at tænke pris, pris, pris, pris og atter pris.... Det er lidt uheldigt når mange af kunderne efterspørger service, service, service, service og atter service."

Det er jeg ikke uenig i, men omvendt er hele pointen med en webshop, i hvert fald som jeg ser det, at kunne konkurrere på f.eks prisen - ved at skære lokaler, butik, lager, lønninger mv. fra. Jeg handler selv KUN på nettet, og som så mange andre, så handler jeg oftest hvor det er billigst. Dermed ikke sagt, at service ikke er vigtigt - men det er en ting, der ligesom med kvalitet, i høj grad afhænger af prisen. Det er valg som man som kunde også må træffe. Vil du have det røvbilligt eller vil du betale det samme som i en forretning :)

Men selvfølgelig er service vigtigt. Alt hvad forsendelser, spørgsmål, reklamationer mv. skal selvfølgelig være i orden.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:54

Har du overvejet Joomla + redSHOP ?

Udover at Joomla er verdens mest udbredte CMS så er redSHOP rigtigt interessant på den måde at du får et hyldevarer produkt med afsindigt mange features og muligheder men samtidig også mulighed for at tilgå og videre udvikle efter behov og hvis du har behovet kan du også hyrer os til det og så bliver dine ændringer generaliseret så vidt muligt så du ikke skal vedligeholde en egen software kerne men kan kører videre med hovedsporet af redSHOP.

Tag nu f.eks. vores segmenterede nyhedsbrevs feature.

Det findes i redSHOP og i Magento Enterprise - redSHOP koster 249 euro om året i abn. for adgang til software, support og dokumentation.

Magento Enterprise koster $12.500 USD

Der er nu alligevle en slat og spare Big Smile

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:13

vassago:
omvendt er hele pointen med en webshop, i hvert fald som jeg ser det, at kunne konkurrere på f.eks prisen

Sikke noget vrøvl. Der er måske nok ikke lokaler, men der er da stadig lager, tidsforbrug til analyse og optimering af trafik, linkbuilding, besvarelse af kundehenvendelser etc. etc.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)