Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du hjælpe mig med facebook?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kære med-aminoer.

(Håber overskriften vakte lidt interesse) ;)

Jeg har de sidste par dage kæmpet med at forstå de mest basale ting om affiliate-reklame. Svorgerede på, for en gangs skyld, at jeg ville prøve at undgå amino denne gang. Men det er bare svært, da I bare er det bedste sted at få hjælp.

Lad os bare komme lige til sagen. Lidt har jeg da fået ud af de sidste par dages research, men alligevel må I gerne skære jeres svar helt ind til benet, så selv min bedstemor har en chance for at forstå det.

Ved overhovedet ikke om det er muligt det jeg vil forsøge mig med. Men hvad søren - der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Hvis jeg siger facebook, hvad siger I så? Ja sikkert statusopdateringer, "syntes godt om", chat osv osv. Men lad os lige pakke det væk, da det er det der sker ude i højre side jeg er interesseret I at vide mere om. Nu ved vi nok godt allesammen hvad jeg hentyder til. Det er reklamerne - nemlig.

Så er det her, I kommer ind i billedet (og måske de dumme spørgsmål, som man jo ikke kan stille) og skal hjælpe mig. Er det noget jeg kan komme igang med at lave? Hvad vil det kræve af mig (økonomisk/tid). Tid har jeg ihvertfald nok af. Der er noget med nogle netvært man kan tilmelde sig.

Fortæl, fortæl, fortæl.

Men for at I ikke skal bruge mere hjernekapacitet på at læse mine tegn, vil jeg stoppe her og vente :) 

Råb lige højst, hvis I ikke har forstået hvad jeg spørger efter.

De bedste hilsner

Nichlas Boysen

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøver lige at få den til tops :)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Nichlas

Uden at være ekspert på området, så kan jeg fortælle dig så meget, at reklamerne (de små bannere) til højre er lige til at oprette, såfremt du har meldt dig til en række Affiliate netværk, hvorfra du selv vælger dine kampagner. MEN...det koster penge. Hvorfor? Fordi du betaler hver gang, nogen klikker på de pågældende bannere. Det gælder altså om at tilpasse dine bannertekster til din målgruppe, således at du opnår et salg igennem dem, og så dine indtægter hurtigst muligt overgår dine udgifter hertil.

Hvis du ikke vil / kan afse et budget til denne form for annoncering, så skal du i stedet oprette en side, hvorpå du kan sætte Affiliate-banner kampagner. Det koster dig ikke noget. Men du skal have mange tilhængere af din side, før det giver en indtjening.

Håber, det giver mening!?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Kbh. Ø
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit spørgsmål er alt for åbent til at nogen kan overskue at begynde at svare på det. Du må konkretisere.

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Nichlas

Uden at være ekspert på området, så kan jeg fortælle dig så meget, at reklamerne (de små bannere) til højre er lige til at oprette, såfremt du har meldt dig til en række Affiliate netværk, hvorfra du selv vælger dine kampagner. MEN...det koster penge. Hvorfor? Fordi du betaler hver gang, nogen klikker på de pågældende bannere. Det gælder altså om at tilpasse dine bannertekster til din målgruppe, således at du opnår et salg igennem dem, og så dine indtægter hurtigst muligt overgår dine udgifter hertil.

Hvis du ikke vil / kan afse et budget til denne form for annoncering, så skal du i stedet oprette en side, hvorpå du kan sætte Affiliate-banner kampagner. Det koster dig ikke noget. Men du skal have mange tilhængere af din side, før det giver en indtjening.

Håber, det giver mening!?

Hej TT.

Det giver meget mening :)

Og det er den første fremgangsmåde jeg efterlyser.

Kan folk anbefale nogle netværk?

De bedste hilsner

Nichlas Boysen

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nichlas Boysen:

TT Tekstforfatter:

Hey Nichlas

Uden at være ekspert på området, så kan jeg fortælle dig så meget, at reklamerne (de små bannere) til højre er lige til at oprette, såfremt du har meldt dig til en række Affiliate netværk, hvorfra du selv vælger dine kampagner. MEN...det koster penge. Hvorfor? Fordi du betaler hver gang, nogen klikker på de pågældende bannere. Det gælder altså om at tilpasse dine bannertekster til din målgruppe, således at du opnår et salg igennem dem, og så dine indtægter hurtigst muligt overgår dine udgifter hertil.

Hvis du ikke vil / kan afse et budget til denne form for annoncering, så skal du i stedet oprette en side, hvorpå du kan sætte Affiliate-banner kampagner. Det koster dig ikke noget. Men du skal have mange tilhængere af din side, før det giver en indtjening.

Håber, det giver mening!?

Hej TT.

Det giver meget mening :)

Og det er den første fremgangsmåde jeg efterlyser.

Kan folk anbefale nogle netværk?

De bedste hilsner

Nichlas Boysen

 

Det bedste er faktisk at tilmelde dig rigtig mange Affiliate netværk, da det giver dig et bredt udvalg af kampagner at vælge imellem. Men et af dem, der har mange gode kampagner er Mikkelsen Media. Igen: det er mit umiddelbare indryk; jeg har ikke nok erfaring til at sammenligne med andre netværk, så jeg tror bare, at du skal køre derudad. Kast dig ud i det. Prøv dig frem. Det vil jeg selv gøre. Men læs endelig nogle af de gode råd herinde på amino fra fx. blogger-eksperter som Simon Mørch, der har skrevet indlæg om, hvordan du undgår at lave de typiske begynderfejl. Tror, det er guld værd.

 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nichlas.

Jeg er overhovedet ikke inde i affiliate - Jeg har dog lært lidt. Smile

En god start vil også være at læse de mange debatter vi har her på amino, her vil du finde en lang række guides, råd og flere relevante informationer.

Som det blev nævnt. Det gælder om hele tiden at målrette sine annoncer mod det pubilikum man samtidig vudere kunne være interesseret i de produkter/servicer, du tilbyder med dine reklamer. Du har nogle muligheder på facebook for at rette dig efter specielle målgrupper, her i blandt alderen.

Hos facebook betaler du pr. klik (på dine annoncer) - Hos de netværk du henter annoncerne fra bliver du enten betalt pr. klik eller en %-del af salget.

Jeg har ikke selv arbejdet så pokkers meget med det. Men jeg kender da flere, som udtaler det bestemt ikke er noget, man bare lige gør.

Held og lykke med det!

Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

TT Tekstforfatter:

Nichlas Boysen:

TT Tekstforfatter:

Hey Nichlas

Uden at være ekspert på området, så kan jeg fortælle dig så meget, at reklamerne (de små bannere) til højre er lige til at oprette, såfremt du har meldt dig til en række Affiliate netværk, hvorfra du selv vælger dine kampagner. MEN...det koster penge. Hvorfor? Fordi du betaler hver gang, nogen klikker på de pågældende bannere. Det gælder altså om at tilpasse dine bannertekster til din målgruppe, således at du opnår et salg igennem dem, og så dine indtægter hurtigst muligt overgår dine udgifter hertil.

Hvis du ikke vil / kan afse et budget til denne form for annoncering, så skal du i stedet oprette en side, hvorpå du kan sætte Affiliate-banner kampagner. Det koster dig ikke noget. Men du skal have mange tilhængere af din side, før det giver en indtjening.

Håber, det giver mening!?

Hej TT.

Det giver meget mening :)

Og det er den første fremgangsmåde jeg efterlyser.

Kan folk anbefale nogle netværk?

De bedste hilsner

Nichlas Boysen

 

Det bedste er faktisk at tilmelde dig rigtig mange Affiliate netværk, da det giver dig et bredt udvalg af kampagner at vælge imellem. Men et af dem, der har mange gode kampagner er Mikkelsen Media. Igen: det er mit umiddelbare indryk; jeg har ikke nok erfaring til at sammenligne med andre netværk, så jeg tror bare, at du skal køre derudad. Kast dig ud i det. Prøv dig frem. Det vil jeg selv gøre. Men læs endelig nogle af de gode råd herinde på amino fra fx. blogger-eksperter som Simon Mørch, der har skrevet indlæg om, hvordan du undgår at lave de typiske begynderfejl. Tror, det er guld værd.

 

Det vil jeg skrive mig bag øret.

Jeg vil også tage et nærmere kig på Mikkelsen Media - tak for det.

Og jeg vil prøve mig frem. 

Har forresten læst Simon's blogindlæg :)

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

RBN:

Hej Nichlas.

Jeg er overhovedet ikke inde i affiliate - Jeg har dog lært lidt. Smile

En god start vil også være at læse de mange debatter vi har her på amino, her vil du finde en lang række guides, råd og flere relevante informationer.

Som det blev nævnt. Det gælder om hele tiden at målrette sine annoncer mod det pubilikum man samtidig vudere kunne være interesseret i de produkter/servicer, du tilbyder med dine reklamer. Du har nogle muligheder på facebook for at rette dig efter specielle målgrupper, her i blandt alderen.

Hos facebook betaler du pr. klik (på dine annoncer) - Hos de netværk du henter annoncerne fra bliver du enten betalt pr. klik eller en %-del af salget.

Jeg har ikke selv arbejdet så pokkers meget med det. Men jeg kender da flere, som udtaler det bestemt ikke er noget, man bare lige gør.

Held og lykke med det!

Rasmus

Mange tak for det uddybende svar, Rasmus :)

Jeg syntes det er super spændende, at man hele tiden skal være opdateret og målrette sine annoncer. Det er lige mig.

Og det med, at man bare ikke lige gør det - det havde jeg heller ikke regnet med :)

Dbh

Nichlas Boysen

Fra Møgeltønder
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne være inspirerende med lidt flere indspark fra Jer :)

Tak til alle der har givet input - det er kanon.

Dbh

Nichlas Boysen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)