Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra I/S til Aps

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har nu sammen med en partner kørt et I/S i 2,5 år ca. Da der efterhånden er nok penge i virksomheden til indskud i et ApS har vi besluttet at omdanne vore I/S til et ApS grundet de klare fordele der er forbundet med et ApS mht. hæftelse osv. Da jeg personligt er interesseret i at få det omdannet med det samme, vil jeg dog lige høre hvad de regnskabsmæssige konsekvenser bliver i at lave omdannelsen midt i et regnskabsår? Er meget i tvivl der og overvejer under alle omstændigheder at få en revisor til at kigge på det inden, men er det også nødvendigt med en advokat?

Håber der er nogen der kan svare på det

Mvh. Martin

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 16:01

Det kan Jacob Tøjner hjælpe dig med.....og han er billig og sympatisk ;o) Han er også bruger herinde...

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:17

Business:

Det kan Jacob Tøjner hjælpe dig med.....og han er billig og sympatisk ;o) Han er også bruger herinde...

Det kan jeg kun give dig ret i. Men hvis det er et forholdsvis enkelt I/S og der er ikke er større krav i forbindelse med stiftelsen af et ApS ville jeg overveje om det er nødvendigt med en advokat. Du kommer ikke uden om en revisor i forbindelse med omdannelsen til både udarbejdelse af vurderingsberetning og åbningsbalance. Det er kun få revisorer som ikke mestre en selskabsstiftelse....

/Henrik

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:27

Ok. Tak for hjælpen. Kan forstå at det er en god idé at lade en professionel kigge på det.

Hilsen Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)