Jeg må indrømme, at jeg stadig jævnligt undrer mig over flaskevandsmarkedet. Jeg kan tælle på en hånd de gange, jeg har valgt at betale 2-3 kr for en discount flaske med et indhold til en værdi af ca. 5 øre, inkl. afgifter. Det er da en fantastisk forretning at kunne tage for fem øre produkt, fylde det på en flaske, sætte etiket på og så kunne sælge det for 2-20 kr.
Jeg forstår det bare overhovedet ikke, at det kan lade sig gøre :) Jeg har endda stået og solgt flaskevand til 8 kr, hvor kunderne i stedet kvit og frit kunne få sig et glas vand helt gratis. Alligevel blev der solgt flere flasker end der blev fyldt vandglas...
Det er vildt... Og flaskerne er usunde, og konserkvenserne for naturen, områder mm. er virkelig ufattelige...
Vand på flaske er vandhane vand med en etikket på, og med større sundhedsrisiko :S
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
Jeg skal prøve at forklare kort om forvirringen på flaskevandsmarkedet.
Forbrugerne ved ikke at der er forskel på vand på flaske og at de er delt ind i primært 3 kategorier.
Problemet er ik, om vandet er det ene eller det andet... Problemet filmen fokusere på, er de katastrofale følger vand på flasker har for naturen og de områder, som brødføder industrien med vandet...
De tømmer undergrunden, og lader områder fuldstændig dø ud... Dertil kommer det enorme problem med plastikflasken, som forurene vildt. Og så er vand på flaske bare ik sundt, om det er den ene eller anden type vand... Vand + Plastik = en meget dårlig cocktail!
Og så er vand på flaske bare ik sundt, om det er den ene eller anden type vand... Vand + Plastik = en meget dårlig cocktail!
I det mindste er de danske forhold sådan, at det aldrig vil være sundere end det vand, vi får ud af vandhanen. Det indeholder fx flere bakterier, ofte så mange, at det ikke ville blive godkendt til at komme ud af vores vandhaner. Tilsyneladende ikke et faktum, der ændrer folks forbrugsvaner, men i det mindste noget, der jævnligt er oppe at vende i pressen, især i agurketiden :) Fx http://www.information.dk/138534
Hold da op... Chokerende tal i artiklen :S
Og så kalder de kildevand for sundt! Det burde være falsk markedsføring...