Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Input til domænenavn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

I forbindelse med start af ny virksomhed mangler vi det oplagte domænenavn. Navnet til virksomheden er "Caro Sales & Development"

Gode domæne foslag er meget velkomne :-) Det må gerne være .com eller .eu, dog kan .dk også bruges.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 04:12
Hej Jacob.

For at kunne komme med et godt bud, bliver jeg nødt til at vide mere om, hvad Caro Sales & Development hhv. sælger og udvikler.... og hvad der vejer tungest: salg eller udvikling.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:02
Hej Christian

Det lyder som en fornuftig forudsætning :-)

Kerne kompetancen i virksomheden er salg og forretningsudvikling. Det er altså ikke et bestemt produkt der sælges, men mere udviklilng af den enkeltes salgsafdeling samt udvikling af virksomheden.

Giver det mening?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:31
Ja det gør det.

Så ville jeg kalde det for  CaroDevelopment.dk eller CaroDevelopment.com.

Godt nyt år... husk brillerne 

Fra Præstø
Tilmeldt 1. Jan 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:07
Hej Jacob,

Hvis jeg var dig, ville jeg købe et ekstra domænenavn, som matcher det, folk som "kun" har hørt om virksomheden, vil forsøge sig med - så de ikke går forgæves, hvis de vil finde ekstra oplysninger på jer - dvs. ud over den lidt smartere URL (som fint kunne være CaroDevelopment.com som Christian foreslår), ville jeg også lade www.CaroSalesAndDevelopment.com (og evt. også www.CaroSalesAndDevelopment.dk) pege på samme hjemmeside.

Men du skal selvfølgelig vælge ET domænenavn som det, du markedsfører både på visitkort, brevpapir, anonnoncer og i dit webdesign - de andre adresser, skal blot være alias'er til dette, og blot sikre, at potentielle kunder ikke går forgæves, når de prøver at gætte din URL.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 288
Fra  www.hypersynectics.com Skrevet kl. 22:34
hej jacob

- vedr. valg af domæne-navn :

- ... hvis du har høj fokus på synlighed på nettet 

- ... ønsker en høj placering i google

- og ...

- tilbyder et produkt hvor der er hård konkurrence på søgeordene i google  

- så - skal du også overveje at vælge/finde et domæne-navn hvor de/det mest ønskede keywords for søgning på google efter dine produkter indgår i domæne-navnet.

- dette garanterer og sikrer dig ikke en gunstig placering i google, helt automatisk.

- men, i en situation hvor der er hård kamp om de første pladser på nogle udvalgte søgeord - så kan det være med til at give dig et fortrin i fht. evt. konkurrenter

- gi´r det mening ?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:53
Jeg vil ikke anbefale at du fokusere så meget på søgemaskinerne i valget af dit domænenavn. betydningen af keywords i dit domæne er forsvindende lille, og hvis du endelig gerne vil have keywords i dine URL''er kan det klares meget bedre med en god directory og file name struktur.

Domæner koster næsten ingenting (omrking en 50''er om året), så jeg vil som udgangspunkt anbefale at du booker MANGE domæner - alle dem, som det senere kan være irreterende hvis andre har snuppet.
Først og fremmest ville jeg booke alle variationer af jeres officielle navn, stavefejl osv. Herefter ville jeg booke vigtige produktnavne, særlige brands mv.

Og så kommer vi til det primære domænenavn. Her ville jeg nok vælge en af variationerne over jeres rigtige navn. CaroDevelopment.com lyder ikke så dumt. Først og fremmest skal det primære domæne være kort. let at stave (for alle) og let at aflæse (hvem/hvad er de ...)
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:08
Hej

Tak for jeres hjælp.

CaroDevelopment.com lyder som en god løsning, dog er jeg lidt bange for at det bliver for langt at huske.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)