Hej Alle, I vores online markedsføring har vi på mange sites flere forskellige kampagner kørende (f.eks. et link og en bannerkampagne) .. Og vi mangler en metode til klart at kunne definere hvilken kampagne der sender hvilke klik - lige nu kan vi som oftest kun se at trafikken er kommet fra f.eks. amino.dk .. Man kan så klikke videre og se de præcise undersider der sender trafik - men den er ofte også den samme for flere kampagner på ét site. Har fået at vide at det vi skal gøre er at oprette kampagner inde i analytics, så vi kan give vores annoncesites en UTM_SOURCE som de bruger i deres link til vores side. Inde i vores "kampagner" i analytics har vi kun adwords kampagerne som altid har været der. Har været inde og rode i analytics under trafikkilder --> kampagner. Men kan ikke rigtig gennemskue hvad man skal gøre. Nogen der har en hurtig guide til det her? |
Hej Kenneth
Du skal anvende dette link: http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=55578 (som du måske allerede gør)
Når du har flere bannere eller links fra den samme kilde (samme website), så kan du differentiere dine bannere og links fra denne kilde ved at anvende feltet Campaign Content.
Således at:
Campaign Source = navnet på det website, hvor dine banner/links linker til dit website
Campaign Medium = banner eller fx. tekst-link eller e-mail
Campaign Content = Rødt banner eller StortBanner eller LilleBanner eller Banner1 osv.
Campaign Name = Sommer2010 eller et produktnavn. Det bestemmer du selv/der må du selv finde ud af, hvad der giver mest mening.
Var det svar nok på dit spm?
Mvh
Chrilles