Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handelsbetingelser...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 12. May 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

i min webshop giver jeg kunden to muligheder for levering af deres ordrer. Den ene mulighed er at sende ordren som maxibrev (billigere eller helt gratis for kunden, da jeg selv betaler en del af prisen). Den anden mulighed er at sende ordren som pakke med T&T nummer (kunden betaler selv for det). 

Mit spørgsmål er, er det lovligt, at man i handelsbetingelserne aftaler med kunden, at hvis man vælger den maxibrev løsning, er det kundens på eget ansvar om ordren kommer frem, hvorimod hvis det er pakke løsningen, så kan ordren erstattes?

Jeg har, også i min branche (garnbutikker), set lignende handelsbetingelser, så jeg vil meget gerne vide om det er lovligt eller ikke lovligt.

Tak for jeres svar :-)

Hilsen

Slavi

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:25

Det er faktisk lovligt at aftale at risikoen for varen overgår til kunden på andet tidspunkt end ved levering (f.eks. ved overdragelse til fragtmand kan man aftale at risikoen overgår til kunden.

Til gengæld kan køber så ligeledes hæve købet ved at hævde at varen ikke er leveret hvis den ikke når frem.

Så du vinder næppe noget ved at forsøge at prakke ansvaret over på kunden.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:28

Slavi :

Mit spørgsmål er, er det lovligt, at man i handelsbetingelserne aftaler med kunden, at hvis man vælger den maxibrev løsning, er det kundens på eget ansvar om ordren kommer frem, hvorimod hvis det er pakke løsningen, så kan ordren erstattes?

Nej det er ik lovligt!

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad062/?ref=2025

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)