Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikkerheden bliver strammet på e-handel

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Næh, men selv hvis det er 2% tror jeg stadigvæk at butikkerne vil være bedre tjent med at betale en større sats til PBS for at dække tabet end ved at lægge alt for meget bøvl i vejen for kunderne i form af 3D Secure og tilsvarende bøvl.

Selv vælger jeg en butik fra hvis den kræver 3D Secure, det er så træls at fylde indkøbskurven for så at blive sendt via netbanken (som jeg ikke kan logge ind på via min normale browser) og jeg så kan starte forfra i en anden browser.. Det gider jeg ganske enkelt ikke.

Til gengæld vil jeg gerne betale 2% ekstra for en super nem checkout!

Men hvorfor skulle det blive dyre? det er jo alligevel netbutikken som hænger på regningen når der bliver svindlet, og det tror jeg ikke bliver ændret i nær fremtid selv om sikkerheden bliver strammet.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 22:23

Mogens Riis:

Nej, boblekuverter, tape og papkasser er endnu ikke let omsættelige varer på det sorte marked.

Men sælger man mobiltelefoner, bærebar computer, spillekonsoller mv. i webshop, så er det er større problem.

Tro det eller lad være, men svindlerne er også rykket nedad i værdikæden, sådan at de nu svindler sig til hundefoder og især loppemidler til hunde og katte. Vi har haft et tocifret antal sager allerede med køb af hundefoder og loppemidler, som har set lidt for mystiske ud pga. bestillerens ip adresse. Vi har enkelte gange fået sendt varerne af sted og senere fået en chargeback fra PBS pga. at kortet var misbrugt. Den typiske ordre har været fra en udenlandsk IP adresse men med levering af varerne til en dansk adresse.

Jeg tror at der kommer rigtigt meget mere i fremtiden, når kunder med mindre moral finder ud hvor let det er bare at bestille varer og derefter melde deres kort midbrugt og underskrive Tro og Love erklæring på at det ikke er dem som har bestilt varerne.

Mvh. Søren, www.MyPets.dk

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 22:30

Søren Larsen:
som har set lidt for mystiske ud pga. bestillerens ip adresse

Hvordan kan man se, om en IP-adresse er mystisk?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:33

Knud S.:

Søren Larsen:

Hvis en dansk kunde bestiller fra en IP-adresse i Paraguay eller andre sære steder skal man nok være lidt nervøs for hvad der foregår.

De fleste shopsystemer kan tweakes til at vise hostnavn for en ip-adresse eller lave et whois-opslag på adressen for at se hvor den hører til.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:33

Martin René Mortensen:

Meget muligt, men faktuelt har jeg bare det problem... det kan så godt være det bliver nemmere hvis det bliver noget man skal gøre hver gang.

Men det løser stadig ikke det problem at nogle kunder måske vil få endnu svære ved at handle online, vi oplever næsten dagligt der ringer nogle for at få hjælp til at gennemføre et betalings forløb, og jeg vil ikke mene den vi har på skiftselv.dk er speciel kompliceret at komme igennem.

Og derfor tror jeg godt at yderligere sikkerhed foranstaltninger på den lange bane kan gå hen og blive dyre end de "svindlere" vi af og til har på besøg hos os.

Så du mener man skal lempe på kravene, og gøre det nemmere at svindle, således at det bliver nemmere for alle at handle online?

Danmark er pt ik udsat for ret meget svindel, men det er på vej... Når DK når samme niveau, som mange andre EU lande, så får piben sikkert en anden lyd...

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 22:36

Hejsa Knud

Knud S.:

Søren Larsen:

Vi plejer at checke hvor IP adressen hører hjemme i en af de mange WhoIs services på nettet. Som regel har IP adressen hørt hjemme i et afrikansk land i de tilfælde vi er forsøgt svindlet.

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:38

Anders Christensen:

Næh, men selv hvis det er 2% tror jeg stadigvæk at butikkerne vil være bedre tjent med at betale en større sats til PBS for at dække tabet end ved at lægge alt for meget bøvl i vejen for kunderne i form af 3D Secure og tilsvarende bøvl.

Det kommer aldrig til at ske... For så kan shoppen pludselig have en interesse i at svindle, og det vil slet ik være i PBS interesse...

Anders Christensen:

Selv vælger jeg en butik fra hvis den kræver 3D Secure, det er så træls at fylde indkøbskurven for så at blive sendt via netbanken (som jeg ikke kan logge ind på via min normale browser) og jeg så kan starte forfra i en anden browser.. Det gider jeg ganske enkelt ikke.

Til gengæld vil jeg gerne betale 2% ekstra for en super nem checkout!

Men 3D Secure mm bliver standard før eller senere hen... Det er kun et spørgsmål om tid.

Og de 2% kommer du som kunde aldrig til at hænge på, da det bliver shoppen, som må sluge dem... Ligesom alle andre gebyre, som der er ved betalingssystemer...
Ideen er god, men tvivler på den nogensinde bliver til virkelighed...

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 16:03

Vi mener ikke at håndtering af svindel er et spørgsmål om at skulle betale mere til f.eks. PBS, men vil gerne hjælpe til at alle vores kunder får så mange informationer og muligheder for at sikre sine betalinger. Vi har derfor lavet et sikkerhedsprodukt vi kalder "Fraud Fighter" og som man kan læse mere om her: http://www.epay.dk/products/fraudfighter.asp

De svar der har været om 3D secure og at man skal ind i sin netbank, er ikke helt rammende - se f.eks. PBS beskrivelse hertil: http://www.pbs.dk/da/temaer/sikker-nethandel/Pages/om-vbv-msc.aspx 

Forløbet med 3D secure er gjort meget bedre og det er en standard som alle forretninger vil blive tvunget til at bruge på et tidspunkt. 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 16:11

I rapport vedr. betalingskortmarkedet 2010 (fra Konkurrencestyrelsen) beskriver PBS følgende vedr. misbrug på Internettet:

Antallet af misbrugssager med dankort på internettet var i 2009 på 189 pr. 1 mio. transaktioner. Dermed er misbrugsfrekvensen på internettet meget højere end i den fysiske handel.. I 2004 udgjorde tabet 90 kr. pr. 1 mio. kr. i omsætning. I 2009 var det faldet til 45 kr. pr. 1 mio kr. i omsætning. 

Vi tror helt sikker også at der vil blive flere svindelsager på internettet, men en eksplosiv stigning regner vi nu ikke med. 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)