Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husmorarbejde, hjælp!!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer

Nu kan det godt være jeg spørger en smule dumt, men der har været en del snak i medierne de sidste par dage om at bakterier ikke bliver slået ihjel ved vask på lave grader - så var det tanken slog mig hvorvidt der findes et bakteriedræbende skyllemiddel?

Hilsen Fru Glob, den mindre aktive husmor :D

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 16:28

Har ikke hørt om bakteriedræbende, generelt fokuseres der kun på at gøre tøjet rent.

Hvis det er bakterie dræbende og med alt det der ender i havet, søer osv. kan det give store problemer.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Skrevet kl. 16:41

Jeg tror alle ønsker at tøjet skal blive rent, og det gør det reelt også udseendesmæssigt ved at vaske på lavere grader, men problem består i at bakterierne ikke bliver slået ordenligt ihjel ved vask på f.eks. kun 30 grader.

Hvis alle begynder at vaske ved 60 grader eller derover for at slå bakterierne ihjel, øger det også Co2 udslippet.

Vi har selv to unger i hjemmet, og det er hverken CO2 udslip eller bakterie-helved jeg har lyst til at leve i.
De små har igennem længere tid lidt af børnesår, og det er da lidt problematisk hvis man er nød til at vaske alt børne- og sengetøjet i 25l hospitalssprit. Confused

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 17:22

Rodalon kan sikkert bruges, men jeg giver ingen garantier på indflydelse på farver m.m:)

Overordnet set slår man heller ikke bakterier ihjel ved 60 grader. Normalt regner man med, at man skal op på 75 grader, fx ved fødevaretilberedning. Andre faktorer spiller dog også ind ved, når man søger at minimere bakterier. Som bekendt vasker ingen jo fingre med 75 grader varmt vand efter toiletbesøg og håndsæbe er ikke bakteriedræbende. Alligevel kan man godt skære salat uden at forgifte hele familien.

Mvh.

Jakob

Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Skrevet kl. 21:42

Mange tak for svaret, jeg må prøve at se om jeg ikke kan få en god pris på større mængder hospitalssprit.

God aften, MVH.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)