|
Jeg og kæresten har besluttet at fejre hendes endelige indtræden i arbjedslivet (færdig som ingeniør) med en rejse til Thailand. Jeg har dog lidt problemer med at finde rundt på alle de rejsesider (MFA ?). Er der en, der kan komme med et link til en god side, hvor priser m.v. er gennemskulige. Jeg mangler også lidt information om, hvor i landet man skal tage til. Vi vil gerne dykke og slappe af. Der behøver ikke nødvendigvis stå købekællinger på alle gadehjørner mener kæresten:-D Vi kan tidligst rejse den 3. februar, gerne i 14 dage, og skal senest være hjemme den 20. februar grundet messedeltalgelse m.v. God baghjul til jer alle. |
Rejse til Thailand
- 1
|
Dato: 26-12-2006 12:19:05 Forfatter:Roscoe Jeg og kæresten har besluttet at fejre hendes endelige indtræden i arbjedslivet (færdig som ingeniør) med en rejse til Thailand. Jeg har dog lidt problemer med at finde rundt på alle de rejsesider (MFA ?). Er der en, der kan komme med et link til en god side, hvor priser m.v. er gennemskulige. Jeg mangler også lidt information om, hvor i landet man skal tage til. Vi vil gerne dykke og slappe af. Der behøver ikke nødvendigvis stå købekællinger på alle gadehjørner mener kæresten:-D Vi kan tidligst rejse den 3. februar, gerne i 14 dage, og skal senest være hjemme den 20. februar grundet messedeltalgelse m.v. God baghjul til jer alle. vil godt give dig ret i at rejsesider er tåbelige og ikke gemmenskulige... Det bedste er nok at ringe og få en totalpris på noget man har set et sted, for at være sikker på total prisen, tidspunkt, sted Den dag hvor der en "alm. webshop" med nogen rejser til salg, ville jeg tag hatten af for... |
|
Hejsa Min bror har guidvirksomhed i Thailand, så skriv til ham for info om hvor i landet det er bedst for Jer. manager @ evolutiontour . com (sammensæt selv) |
|
Altså bare det var mig, som skulle afsted.. Nå, men jeg ved ikke hvor i landet I kommer fra, men tjek lige f.eks. priserne for at rejse fra Tyskland også.. Vi sparede ca. 4000 ved at rejse fra Hamborg til Egypten istedet for at rejse fra Billund... Og 4000 er da også en slags lommepenge... God tur (o: |
|
Rejser på lørdag til Thailand for at få en på opleveren og valget er faldet på Nyhavn Rejser. Dette firma er absolut ikke de billigste på markedet men den tur vi skal på er netop en hvor der ikke er indeholdt betalings-piger/drenge og ej heller bunker af skandinaviske turister - hvis der overhovedet er nogen (og det er også penge værd). Vi skal af sted på denne tur: Har aldrig været i Thailand før men har store forhåbninger om turen. Har ændret lidt på pakken så den er blevet 2 dage længere på sidste hotel samt tunet lidt op på kvaliteten. 2 personer i 16 dage - ca. 45.000 kr. Dette kan blive billigere og jo tidligere du er ude - jo billigere kan det blive for så er du sikret de billige flybilletter. |
|
Jeg var sidste sommer i thailand med 3 venner. Vi brugte http://www.jysk-rejsebureau.dk/ og det var rigtigt godt. Du skal så selv slå for, at booke turer osv derover, men det er nemt nok og kan gøres på hotellet og guiderne kan også hjælpe dig med det. Vi gav 7500kr for billet (men så lige i dag, at man kunne kommer derover for 4kilo). 5 dage i junglen koster ca 1000kr pr person og ellers er de andre ting meget billige. Hvis du gerne vil ned og dykke er der 3 øer nede sydpå, koh samui, koh panang og koh tao. Koh samui er den ø, hvor alle børne familierne tager hen (og koster dobbelt så meget som de andre 2 øer) Koh panang er den ø, hvor alle backpackers tager hen og slapper af. Priserne er billige, der er mange bar, diskoteker og unge mennesker (her var vi i 10 dage, mega fedt :O) den sidste af de 3 øer, er en ø kun for dykkere. Du kan næsten kun overnatte på øen, hvis du vil dykke osv. Der er utroligt billigt at få et dykkercertifikat, hvis du/i ikke har det.? Men ville mene, at det er der i skal tage hen og så slipper i også for alle børnefamilierne, som oftes er på samui, phuket og alle de andre byer over ved vestkysten. Vi brugte ca 12500kr i lommepenge pr mand, men så havde vi også 3 ekstra kufferte med hjem med bukser, t-shirts og jakkesæt. En overnatning koster mellem 40-250kr pr nat alt efter, hvad i er til at kvalitet og en middag kan gøres for 30-40kr. Hvis du har flere spørgsmål kan du bare sende en PM eller skrive herinde. Lige pt er en af mine venner guide hos jysk-rejsebureau i thailand og han vil gerne svarer på spørgsmål ang. priser på forskellige turer osv. Mvh Kristian |
|
Tak for jeres svar. Det blev en kombination af Jysk Rejseburau samt orkiderejser. Samlet pris for 14 dage (2 dage i Bangkok og 10 dage i Phuket) = 11.000 kr. Fra Phuket skulle der være gode muligheder for at tage rundt til mange andre småøer, og hotelprisen er latterlig lav, så det gør ikke noget, at vi har betalt for de 10 overnatninger. |
|
I Bangkok må du love mig at tage til hotellet Banyan Tree og tage elevatoren op til 63. etage, hvor du kan snuppe en drink på udendørs-baren, Vertigo. Den er først åben efter kl. 17 og kun i godt vejr. Men det er det bedste sted at sidde og se solen gå ned over Bangkok. Jeg arbejdede i Phuket forrige sommer og nåede at teste mange dykkerfirmaer. De benytter stort set alle de samme arrangører, men jeg fik den bedste service og pris hos Calypso Divers. Der er flere gode en-dages ture ud fra Phuket, men den absolutte bedste dykning skulle være ved Similan øerne (hvor man skal tage afsted flere dage på en liveaboard). Hvis I vil undgå larm, prostitutionen og de værste kopi-varer, så hold jer væk fra Patong Beach. Det er et helvede. Og sørg for at smage en "thai ice tea with milk". Det lyder ulækkert, men det er sindssygt godt. God tur. |
|
Når du skal finde din billige flybillet, så vær bevidst om, at sæsonen er vigtigt, også for den prisramme der udbydes til! Er det regntid i Asien er billetterne lave, er det sol og fint vejr, lidt højere. Det er lidt af et virvar, vores erfaring er, at man skal overvåge tre forskellige grupperinger. - Dels er der de rejsearrangørfirmaer som dygtigt udbyder forskellige pakkerejser, i disse pakker indgår der ofte meget billige flybilletter, som de har aftalt reserveret med et flyselskab langt tid forinden. - Dels er der de samme rejsearrangører og internetfirmaer der udbyder billetter, her skal man også holde et vågent øje. (Ofte virker internet bestillingerne mindre godt, hvis det er ugen inden). - Dels er det en smart ide, at holde øje med de international ruteselskaber, de gemmer nemlig ofte en del billetter ”til sig selv”, der ikke sendes til salg i rejsearrangørfirmaerne, men kun fra egen site. Og ofte med et meget lille service gebyr! Langt de fleste rejseselskaber er booket op på det international Amadeus system, hvor der så kan bookes ”på kryds og tværs”, og det der er optaget, kan være ledigt om en time, og omvendt. Så det handle efter min erfaring om, at finde den helt motiverede og hjælpsomme ”Amadeus trænede haj” hos en rejsearrangør, de kan lave mirakler, både med priser og sammensætninger. |
Bliv gratis medlem