Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

revisionsselskab tilbageholder kvartalsmapper

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej igen fik mit forrige indlæg slettet af moderator klovn, da han syntes det var upassende, så prøver igen på en anden måde:

for at gøre en lang historie kort, så da jeg startede mit firma op for 1,5år siden, blev jeg kontaktet af [Slettet af Moderator], og det hele lød kanon i starten. så valgte at gøre brug af dem......

efter jeg fik mit årsregnskab fra dem, som var meget pinligt og katastrofalt lavet fra dem, havde jeg fået nok, (eller allerede for mange måneder siden, men gav dem chancen.

har hver gang sendt mine kvartals mapper over til dem, da ham der varetog jylland området, pludselig havde sagt op, dette fik jeg at vide efter jeg havde forsøgt utallige gange at kontakte ham.

nu er situationen den at de har mine kvartals mapper stadigvæk, og dem vil jeg have tilbage selvfølgelig. og har rykket for disse utroligt mange gange, både pr tlf og mail, og hver gang lover de at de bliver afsendt, det sidste de lovede denne uge, var at jeg modtog dem senest igår fredag (venter stadig på den fragtmand).

havde ellers ringet til dem hver dag denne uge og fået det bekræftet at de var sendt..

og har valgt at afbryde samarbejdet med dem øjeblikkeligt, men de siger jeg først kan opsige det engang i 2011(problemet er også at kontrakten er i en af mapperne)

håber meget en kan hjælpe mig med at give evt løsninger til hvordan jeg får mine mapper tilbage, så jeg er fri for at køre til kbh, men i sidste ende, er kommet så langt jeg er villig til at hyre en advokat eller tage en tur derover i bilen.

NB!! håber ikke indlæg er upassende for moderator, for har hårdt brug for hjælp med dette spgm. hvis det er upassende indlæg, så mail mig, og jeg retter i teksten du vil have det, ostedet for bare at slette det

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04

Hej!

Du har krav på dine bilagsmapper....hvorimod såfremt at du skylder dem penge...kan de tilbageholde

regnskaber mv. udarbejdet af dem.

Jeg mener ikke, at det er lovligt, at binde revisionskunder op på flerårige kontrakter.

MvH

Peter

Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Skrevet kl. 19:30

skylder dem ingen penge, har betalt pr kvartal.. men forstår ikke hvorfor de ikke blive sendt tilbage til mig.

og de direkte lyver overfor mig, og siger at jeg modtager dem senest fredag (igår)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:30

Peter - Revisor:
Jeg mener ikke, at det er lovligt, at binde revisionskunder op på flerårige kontrakter.

Det er ikke et revisionsfirma (godkendte revisorer) der er tale om. Det er reelt en bogføringsfirma der også yder skatterådgivning.

Der er kun en vej frem. Få en advokat til at hjælpe med at få materialet udleveret.

/Henrik

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 20:27

Hej.

Mit svar blev også slettet. jeg beskrev blot et besøg jeg har haft hos firmaet, helt ærligt!

uden overdrivelser.

Men så kan du kontakte mig på: am@Nr1-okonomikontoret.dk

så skal jeg gerne give dig en beskrivelse af firmaet, som jeg har oplevet det. Blot ved et besøg!

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:04

Henrik Krogh:

Det er ikke et revisionsfirma (godkendte revisorer) der er tale om. Det er reelt en bogføringsfirma der også yder skatterådgivning.

WinkEr det ikke ejendommelig at et ikke godkendt "revisionsfirma" yder skatterådgivning ?

Eller er bare begreber som revisionsfirmaer, skatterådgivning m.m. med til at forvirre forbrugerne til også at tro ? at disse er godkendte revisorer ? når nu et firma f.eks. kan hedde revisions firmaet XXXzzz m.m.

Hvis man så sætter Dansk ---- selskab foran navnet så er fælden lagt for forbrugeren. Man må da håbe at selskabet ikke også laver revisionserklæringer.

Hvis  nu navnene i stedet var bogføringsfirmaet m.m. så kunnde kunderne måske lettere skelne imellem om det var godkendte revisorer eller ikke som f.eks "kun" kontor/bogførings steder der var tale.

WinkSkal alle forbruger nu for eftertiden ind og spørge Erhvervs & Selskabsstyrelsen hver gang man har planer om et samarbejde med et firma man ikke kender ?

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

http://www.raad-mal.dk/firmaprofil/

http://www.raad-mal.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14

Ib....revisor er en fri ikke beskyttet titel.

Du kalder dig jo også malerfirma/maler...har du svendebrev på dette?

MvH

Peter

Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Skrevet kl. 21:20

det er rigtigt de kalder  sig nemlig dansk ...... selskab , så for mig lød det til at være et top professionelt revisionsfirma.......

men er der nogen der havde forslag til hvordan jeg kan få mine mapper tilbage igen

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:23

Peter - Revisor:

Ib....revisor er en fri ikke beskyttet titel.

Ja må håbe på at denne blive beskyttet i lighed med ejendomsmægler. Således at det kun er godkendte revisorer i E&S der kan kalde sig revisorer.

Du kalder dig jo også malerfirma/maler...har du svendebrev på dette?

WinkJa jeg har svendebrev bl.a. som bygningsmaler.

Det er det svendebrev en ikke godkendt revisor mangler.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:26

thomas zimmermann:
men er der nogen der havde forslag til hvordan jeg kan få mine mapper tilbage igen

Du har selv givet svaret. Hvis de ikke frivilligt vil afgive dem - er der kun at få advokathjælp på.

Der er ikke nogen andre steder du kan gå hen, når det er et ikke "godkendt revisionsfirma".

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)