Hej Aminoer Jeg har en webshop fra Dandomain - som jeg iøvrigt er rigtig godt tilfreds med. Min webshop indholder pt. 2700 produkter (og vokser stødt) som jeg godt kunne tænke mig at dele ud på en shop mere. Min ide er at nogle af varer grupperne jeg har oprettet skal have sin egen shop med eget domænenavn. Hos dandomain har man den mulighed at købe et ekstra "sprog" som har sin egen opsætning med design domænenavn m.m. Varene til den nye shop kan man bare hente fra de 2700 der allerede er oprettet så der er ikke det store arbejde i det. Mit spørgsmål er: Hvad siger søgemaskinerne til denne opbygning. Kan man blive bandlyst når flere domæner henter produkt info samme sted ? Eller er det ikke samme "sti" til produktet den nye shop vil benytte ? Jeg håber spørgsmålet er forstået. God jul til alle jer Aminoer |
Hva'' siger søgemaskinerne ?????
Med venlig hilsen Carsten
Det næste er at produkt info formentligt ikke vil gøre sig ret godt i søgemaskinerne, sådan som jeg forstår produkt info er det relativt kortfattet og ikke særligt optimeret tekst om et produkt. hvis du vil optimerer således at dine vare kan findes i søgemaskinerne, så skal der noget indhold til hver vare og der skal unikt indhold til Hvis du vil have fordel at at have 2 shops,å skal disse to shops helst ligge på hver sin IP adresse og deres indhold skal være forskelligt. Det er en fordel hvis du kan samle dine vare tematisk, f.eks. hardware i en shop og software i en anden. En snævre tematisk feel for den enkelte shop gør det lettere at optimerer Spørg hvis der er noget du ikke forstår eller hvis jeg ikke lige har fået det hele med |
Det lyder okay - min plan er også at dele shoppen "tematisk" Med hensyn til IP adresser hvordan ser en ikke nørd den ? Med hensyn til Indeksering, når jeg tjekker mit websted på Google kan jeg se at 125 sider er indekseret, hvor mange sider vil med tiden blive ? når nu Google kigger forbi jævnligt hvorfor er så ikke flere sider indekseret ? Kan man forvente at alle ens sider med tiden bliver indekseret ? Er min side sat ordenligt op til søgemaskinerne ? |
Med venlig hilsen Carsten
Hvor kun 8 ikke er placeret i "Supplerende resultater", hvilket vil sige at din side kun bliver vist som en slags absolut sidste udvej - kun hvis Google ikke kan finde noget som helst andet, der passer på det brugeren søger efter. Det kan måske skyldes at din meta-tags er ens på samtlige sider. |
|
Mener at have set en artikel med Google mand hvor han afliver myten om at domæner på samme IP skulle give problemer. Det giver heller ingen mening at Google mfl. skulle straffe sites alene på den baggrund. /Jesper |
|
Hejsa, vi bruger selv Dandomæne shop5 og har flere sprog med samme indhold. Alle sprog bliver indexeret på google uden problemer. Vi har simpelthen kopieret grupper osv. og importeret dem til det nye sprog, her har vi så godtnok oversat dem til det korrekte sprog, men varenummeret og ip er den samme, det giver ingen problemer. |
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.
|
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen