Først vil jeg gerne "rose" selve Animo-siden, og alle jer brugere, der så overskudsvisende og hjertens gladst guider og hjælper hinanden - og alle der har brug for det -igennem, jah, alt faktisk. Jeg tror aldrig før jeg har lært så meget nyt, på så lidt tid. Fra at vide minimalt om alt vedr. virksomheder (dog har jeg lige afsluttet 1. semester - halve år - på handelsskolen, økonomi-linjen) har jeg nu fået et ret, sådan okay, indblik i flere ting vedrørende. Det mener jeg da selv ![]() Faktisk er det gået så vidt, at jeg selv har fået mod på at stille et spørgsmål ![]() Jeg sidder med en lille bitte idé, om at... jah, se, det er så allerede her, at noget at spørgsmålet starter; jeg ved ikke om idéen er at starte en virksomhed, eller bare at tjene lidt ekstra penge. Ligemeget hvad, er idéen følgende: Først at udplyndre diverse auktions-sités for menneser, der har lyst til at købe lækre-designede MP4 afspillere. Derefter at få en kineser (jeg har snakket lidt med) til at sende dem ud til disse mennesker. Pointen er så, at "min" kineser sender MP4-afspilleren direkte til min køber, så der bliver sparet en gang fragt/porto, og dermed opstår min indtjening. (Grunden til at det er den "manglende" fragt/porto der er min indtjening, skyldes at flere er kommet på idéen med at sælge disse MP4-afspillere, og dermed bliver jeg nødt til at gøre noget for at være billigere) Så mit/mine spørgsmål lyder som følger: Jeg VED at jeg vil komme til at tjene under 50.000 kr. om året, så jeg skal ikke momsregistreres, vel? ![]() Betale told af disse MP4-afspillere? På nogen måde, betale skat af noget? På nogen anden måde, gøre noget (I regner med ![]() Med venlig hilsen, håb om at tydelse af spørgsmålene er muligt, og håb på svar, Jonas |
Dato: 22-12-2006 01:59:46
Forfatter:Hålm
Godaften.
Så mit/mine spørgsmål lyder som følger:
Jeg VED at jeg vil komme til at tjene under 50.000 kr. om året, så jeg skal ikke momsregistreres, vel?
Ogå når jeg ikke er momsregistretet, skal jeg så:
Betale told af disse MP4-afspillere?
På nogen måde, betale skat af noget?
På nogen anden måde, gøre noget (I regner med
) jeg ikke liiige har tænkt over?
Forfatter:Hålm
Godaften.
Så mit/mine spørgsmål lyder som følger:
Jeg VED at jeg vil komme til at tjene under 50.000 kr. om året, så jeg skal ikke momsregistreres, vel?

Betale told af disse MP4-afspillere?
På nogen måde, betale skat af noget?
På nogen anden måde, gøre noget (I regner med

Modtageren betaler told og moms af denne samt af fragten.. (kan hurtigt blive en pebret omgang)
Du skal betale skat af dit overskud, uanset om det så er på 20 øre.