Hej, jeg er fornylig startet som freelancer, hvor jeg hjælper forskellige virksomheder i Danmark med linkbuilding, blogs, online markedsføring, oversættelser, kundeservice mm på det tyske marked. Eller tyske virksomheder i Danmark for den sags skyld. Jeg har ikke oprettet en virksomhed og arbejder som freelancer ved siden af mit arbejde. Nu mit spørgsmål: er det nødvendigt/en fordel at lave en hjemmeside. Vil det give noget ekstra? Skal man have sådan en for at kunne opbygge en tillid hos de potentielle kunder? Venlig hilsen, Lars |
Tjae - har du kunder nok? Så er det ikke et problem. ;)
Som potentiel kunde er jeg efterhånden begyndt at forvente at der ligger en hjemmeside for firmaet som jeg kan søge info på. F.eks. kontakt information, eksempler på tidligere arbejder, referencer og beskrivelse af præcist hvad firmaet kan levere. Måske endda overslag på priser så jeg ved hvad jeg kan forvente inden jeg ringer.
Dertil er det jo også den eneste måde at få kunder der kommer ind fra søgemaskiner og online markedsføring.
Når du arbejder med linkbuilding, online markedsføring og blogs vil jeg dog sige at det ser lidt sært ud du ikke har nogen form for online markedsføring selv... :)
Men det er bestemt ikke NØDVENDIGT. Jeg er ved at lave et site for en kunde som indtil videre ingen hjemmeside har haft, og de har haft en del meget high-profile kunder som de har fået udelukkende via mund-til-mund.
Nu vil de så gerne have deres i øvrigt fortræffelige referencer online, og mulighed for at tappe det potentiale der ligger i at ligge godt på Google og have masser af lækre billeder af deres arbejde, så derfor skal de naturligvis have et eksklusivt site.
Det har tydeligvis ikke hindret deres mulighed for at skaffe kunder at der ikke har ligget et site, men på den anden side er jeg ikke i tvivl om at et site vil give dem muligheder for at markedsføre sig selv som de aldrig vil få uden nogen online tilstedeværelse. :)
Kristian
wireframed