Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger jeg accessories ind til tøj/modebutikker (herrer)???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Er der nogle der kan hjælpe med råd & tips til hvordan man sælger herre accessories ind til tøj/modebutikker?'

Salgsbreve, personlige præsentationer??? Hvad virker bedst og hvordan skaber man kontakten? Er det via distributører, andre forhandlere eller direkte kontakt til butikken?

Ser frem til at høre fra jer!

Mvh

CGH

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:12

Det afhænger af, hvor aggressivt du vil gå til værks...

Salgsbreve er den knap så aggressive, og der vil du næppe få den store respons, med mindre du har noget helt unikt.

Tlf opkald er den mere aggressive, hvor man tvinger butiksejeren/indkøberen til at tage stilling her&nu... Det kan evt kombineres med et personligt besøg og præsentation...

Møde op uopfordret for at præsentere varer er næppe nogen god ide. Mange butikker har en stram arbedsplan, og hvis der ik er booket tid til et møde, så kan du risikere, at de afviser dig pga manglende tid, og ik fordi dine varer er uinteressante...

Skal du ind i kæderne, så skal kontakten typisk skabes via hovedkontoret...

Du kan os finde en distributør, men det virker dumt, hvis DK er dit hjemmemarked... Det er normalt løsninger, som der benyttes ved salg på udenlandske markeder...

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Nov 07
Skrevet kl. 12:36

Tak for det fyldestgørende svar!

Har du erfaring med at sende samples og efterfølgende følge op med et telefonopkald? Jeg ved ikke om dette gør det for nemt at sige nej for butikken/forhandleren...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:06

CGH:

Har du erfaring med at sende samples og efterfølgende følge op med et telefonopkald? Jeg ved ikke om dette gør det for nemt at sige nej for butikken/forhandleren...

Desværre ingen erfaring med det... Men det er selvfølgelig en måde at gøre det på...

Måske ville det være mere praktisk, at ringe til butikken og tilbyde samples med posten, og så derefter kontakte dem. Så undgår du at sende en masse samples til butikker, som faktisk ik er interesseret...

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 13:14

Hejsa,

Jeg synes du skal gribe knoglen og ringe til de butikker, som passer til din målgruppe.
Fortæl nærmere om dine produkter og aftal evt. nærmere fremvisning.

Har du iøvrigt erfaring fra branchen? I såfald ville det være en god ide at trække på dit netværk.

Derudover kan du jo overveje en dansk agent, som istedet kan varetage dit salg.

Held & lykke.

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Nov 07
Skrevet kl. 13:24

Tak for de konstruktive svar!

@ Rasmus: har ikke erfaring i tøj branchen, men et ok netværk som jeg selvfølgelig også vil benytte mig. Og så lige endnu et spørgsmål - hvordan kommer man i kontakt med agenter?

PFT!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:26

Hej CGH

Jeg ville tage bilen og køre Kbh, Århus og Odense tyndt. Så får du en indikation af, om varerne er OK og om det er OK at komme "dumpende". Det er selvfølgelig ikke sikkert, at den beslutningsdygtige er tilstede, men så ligger du vareprøver og en pose lakridser og ringer et par dage senere. Tilbyd evt. en prøveperiode på kommission.

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:28

I kontakt med agenter? jeg videreformidler agenturer og får af og til sælgere i røret, som vil have flere varer med på deres ture.

Skriv til mig på fokus@mail.telenor.dk om dine varer og dig selv.

Mi chael

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)