Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Android Vs iphone

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge søde Aminoer.. :-)

Snart skal vi til at udvikle en App.

Vi skal selvfølgelig både på Android og iphone markedet. Men vi har valgt, grundet likvide midler, kun at starte ud med ÉN af de 2 overnævnte.

Jeg kan forstå at Android buldrer frem og er større end Blackberry i USA, men vores udgangspunkt og start-territorie bliver Danmark (dog er Appen på engelsk). Derefer norden, derefter Europa og så resten.

Men hvilken en skal vi starte med? Apple eller Android robotten?

Så begynder i at spørge om hvem den henvender sig til... og hvad appen kan.... og sådan, men det vil jeg helst holde tæt ind til kroppen. Som udgangspunkt er det folk mellem 16-40 år der skal bruge den. Flest mænd men også kvinder.

Mine overbevisninger:
1. Hvad jeg lige kan snuse mig frem til er Android Apps langt bagefter herhjemme - og usa?
2. Android er mindre end iphones i DK.
3. Der er flere iphones i DK (læs: 100.000 stk) - end Android styresystemer.
4. Android bliver større end iphones om 2 år.
5. Android mennesker er mere "gamer" typen.
6. iphones brugere har købt sin telefon fordi de vil signalerer stil - og at de har styr på tingene - og måske fordi "de kan" (penge)
7. iphone brugere går MINDRE på nettet end Android mennesker. - simpelhen fordi de har købt telefonen udfra dets udseende og selvfølgelig også fordi "Apple bare viker"

Så hvad tænker du ?

Skal vi satse A eller i ? til at starte med.

Partner @ The Social Agency 

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 11:51

Først vil jeg sige, at jeg er buldrende uenig i pkt. 7, da jeg selv bruger min iphone på nettet hele tiden.

Og så synes jeg naturligvis I skal lave en iPhone app først.

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 11:53

Hej

Jeg mener at have hørt, at Android ikke har betaling for apps i Danmark! Altså de har kun gratis apps.

Jeg er ikke 100% sikker, men det er vel noget du skulle undersøge.

Jeg har selv iPhone, som bare køre....Og går en masse på nettet ;-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:10
hojben:

Hej

Jeg mener at have hørt, at Android ikke har betaling for apps i Danmark! Altså de har kun gratis apps.

Det er korrekt. Man kan ikke sælge Apps på Android i Danmark endnu - guderne må vide hvorfor :'(

Men Android'en kan langt flere udvikle til, da det blot kræver Java kenskab. iPhonen er det lidt sværere at finde billige programmører til. Men tilgengæld giver iPhone udvikling også adgang til iPad og iPod... Der er også mange brugere at hente der...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17

Har selv Android og bruger den meget på nettet, Kender masser der bruger Android...men mit indtryk af dem, der har Iphone ...bruger flere programmer i forhold til os der bruger android.

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Skrevet kl. 14:28

Det er ikke meningen at det skal være en betalingsapp.

its a freebee :-)

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 15:04

Jeg tror ret meget på Android, men lige nu er iPhone klart størst herhjemme, og det var det jeg ville gå efter umiddelbart.

4. er et ret kontroversielt statement. Jeg tror det kommer an på mange ting, og især om Apple for alvor formår at tage markedsandele på business-segmentet globalt i løbet af de kommende år.

5. det er nok generelt lidt mere "nørdede" mennesker der på nuværende tidspunkt vælger Andriod, fordi de bedre forstår de fordele der rent faktisk ligger i platformen. Dem der bare vil have noget der fungerer smooth her og nu (og måske skeeler mindre til prisen..) vælger iPhone.

6. det tror jeg er gældende for nogen, men ikke nødvendigvis flertallet.

7. Jeg tror det er rigtigt, men i høj grad også udspringer af at der findes så mange gode app's til iPhone. Et dedikeret app er ofte både hurtigere og nemmere at bruge end en tilsvarende service på nettet. Der er mange der kritiserer app-strukturen for at være for lukket, men fra et brugervenlighedsperspektiv er den jo ret genial.

Hvilken platform du skal gå efter afhænger 100% af dit produkt og din målgruppe, men da du intet vil sige om det, må min anbefaling være iPhone til en start. Hvis dit statement 4 holder burde du kunne nå at udvikle til Android inden.. ;o)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Skrevet kl. 15:41

Interessant Michael - tak :-)

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 00:31

Den dag der bare er én android applikation der bare er halv så god som dem udviklerne rundt om i verden kan lave til Iphone vil jeg erkende, at der muligvis en gang langt ude i fremtiden vil være en lille-bitte chance om at jeg skifter fra Iphone igen!

... Men den bekymring behøver jeg ikke at have lige i fremtiden!

Så Iphone App først! Er du i tvivl, så eventuelt tjek omsætning Application store (iphone) og for alle andre, og se forskellen :-)

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 00:48

thebusiness:
1. Hvad jeg lige kan snuse mig frem til er Android Apps langt bagefter herhjemme - og usa?

Hvordan bagefter ? De fedeste apps kan da som regel fås til begge systemer ?!?

thebusiness:
2. Android er mindre end iphones i DK.

Der er solgt forbandet mange HTC android telefoner. Derudover er der Samsung og Sony der har Android telefoner på markedet og sikkert også nogen flere jeg ikke kender til... 

thebusiness:
3. Der er flere iphones i DK (læs: 100.000 stk) - end Android styresystemer.

Kilde ? Jeg tror ikke på det. Der er flere og flere Android telefoner.

thebusiness:
4. Android bliver større end iphones om 2 år.

Det tror jeg de færreste er uenige om. Det skyldes jo det faktum at Android er der en masse producenter der benytter, mens iPhone er der kun Apple der bruger.

thebusiness:
5. Android mennesker er mere "gamer" typen.

Der tabte du mig ? Jeg ser mig absolut ikke som "gamer" typen. Jeg tror ikke jeg forstår hvad du mener...

thebusiness:
6. iphones brugere har købt sin telefon fordi de vil signalerer stil - og at de har styr på tingene - og måske fordi "de kan" (penge)

Joh, måske. Prismæssigt er telefonerne i samme prisklasse. Men klart at iPhone er mere designer end f.eks. HTC Desire.

thebusiness:
7. iphone brugere går MINDRE på nettet end Android mennesker. - simpelhen fordi de har købt telefonen udfra dets udseende og selvfølgelig også fordi "Apple bare viker"

Vås. Dem jeg kender med iPhone går mindst ligeså meget på nettet, som dem jeg kender med Android. Begge går super meget på nettet, netop fordi telefonerne er så gode til det...

Jeg ville helt klart udvikle til begge telefoner med det samme. Men ingen tvivl om at Android bliver større end iPhone. Ikke fordi iPhone er dårligt, men fordi så mange producenter benytter det...

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)