Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilag på varelager i virksomhedsovertagelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Når man overtager en virksomhed med fx. (fiktive tal...)

50.000kr i varelager/maskiner + 250.000kr i goodwill.

Hvordan skal det foregå med bilaget ang varelageret? Skal sælger skrive en regning med moms til køber?

:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Næ....femgår vel af aftalen.

NB.: Der skal ikke moms på varelageret.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. 
I dette tilfælde har virksomheden oparbejdet en "udbetaling" på en del af det samlede beløb.

Indrømmet - der er nok "et hul" i aftalen, hvor der ikke står beskrevet hvordan at det oparbejdet beløb skulle ordnes rent bilagsmæssigt. Sælger vil have en faktura med moms på det oparbejdet, og dermed bliver den totale pris på virksomheden højere i form af momsen der naturligvis skal betales.

Lyder den løsning rigtigt i Jeres ører ? Altså, at den eneste måde er at lave en faktura på det optjente, som så modregnes i det fulde overtagelsesbeløb? 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)