Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed med aldrig set før koncept - hjælp!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg står med en ide som aldrig er set før - ihvertfald ikke i DK. Jeg søger derved en samarbejdspartner (en programmør) da jeg ikke ligger inde med kapital til at betale en for arbejde.

Mit spørgsmål til jer er så hvordan jeg sikrer mig at programmøren ikke starter det uden mig, når jeg først har fortalt ham ideen?

Og hvordan kommer man i kontakt med programmører som vil indgå et partnerskab som går ud på at de står for det website driften og jeg står for alt vedrørende kunder osv.?

Og hvordan ville fordelingen af indtjeningen være mest rimelig? ( spørger da jeg ikke ved hvor meget arbejde der er i et site efter det er startet op)

Mvh. Jacob

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 15:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob.

Jeg har selv stået i en situation der minder meget om din. Mine erfaringer er utrolig dårlige på området, for det er næsten umuligt og finde en god og seriøs partner, som vil indgå et sådan samarbejde.

For hvad får programmøren igen, efter de mange mange timers arbejde? - Han får MÅSKE et økonomisk afkast, og måske ikke. Det er der ikke nogen seriøse programmøre der vil satase hele butikken på.

Men, der er håb forude alligevel. Der findes nemlig mange mindre freelancer, som måske vil se dit koncept spændende. Mange af dem bygger i dag hjemmesider blot for og få erfaring, og gode referencer.

Og hvis det er et koncept der skal markedsføres, hvordan vil du så gøre det uden kapital? - Hvis du vil gøre dig forhåbninger om en god forretning, så koster markedsføring altså tit mere end det og få lavet en hjemmeside.

Nu kender jeg intet til konceptet, det kan jo være det er helt vildt genialt, og der står millioner på kontoen 2 uger efter - Så kan du godt se bort fra min kommentar.

Det er mit syn på sagen - Det kan være jeg ikke deler den med andre, men jeg tvivler.

Held og lykke med projektet.

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 16:00

Hej og tak for det hurtige svar.

Min ide kræver som sådan ikke den store markedsføring - dette vil være forståeligt når ideen er forklaret til punkt og prikke, kan dog godt se hvad du mener med risikoen fra programmørens side, men det er vel en vurderingssag , når de ved hvad siden skal handle om :)

Mvh. Jacob

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 16:55

Hej kunne du ikke blot starte ud med en "billig" hjemmeside og derefter købe en bedre, når du er igang.

Du kan jo opleve herinde på amino, at folk tilbyder hjemmesider til kr. 500 - 1000 -1500, det er da til at overkomme. :-)

Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 17:05

Hej , jo det kunne jeg, men ideen bygger på at det skal være attraktivt for små-mellemstore virksomheder i Danmark at tilmelde sig, så den skal derfor helst være indbydende :)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:39

Jeg er sikker på at det er for at hjælpe at folk rådgiver, men det er altid sjovt at læse et indlæg hvor folk rådgiver en ny iværksætter om "hvorfor starter du ikke bare småt?..." som om iværksætteren ikke selv har haft hjernekapacitet nok til at tænke "hmmmm.... var det måske ikke en god ide at starte langsomt og småt og senere udvide når tiden er inde til det...hmmm... nej f.ck det jeg satser stort og overdriver unødvendigt bare fordi jeg har lyst til det..."

Jeg er sikker på at de pågældende personer har overvejet det og kommet frem til at projektet bedst kunne føres ud i livet ved at starte "stort".

Det ville være det samme som at rådgive en, der er ved at starte en limousine-virksomhed, om "hvorfor starter du ikke bare med at købe en to persons Fiat Punto, så kan du senere udvide til en limousine." lol. :)

Nogle projekter kræver at man starter lidt eksklusivt/stort. Selvfølgelig er der sikkert mange mange mange projekter, hvor iværksætteren ville være bedst fortjent ved at starte langsomt og småt, men før man ved noget om projektet synes jeg det er lidt for hastet og for simpelt at skrive "start småt" per automatik.

Held og lykke med jeres projekter.

Kommer snart...

Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 18:23

Tænkstort er spot i min filosofi.. Dseuden er det den mest positive og optimistiske post i dagBig Smile

Hvis man har en fantastisk ide, kan man sgu ikke altid lave en billig løsning, til gengæld kan man overbevise andre om at hjælpe :)

God vind

Caspar

Tilmeldt 11. Jan 10
Skrevet kl. 23:32

Tak for jeres synspunkt :D

Hvis der er nogen der kender programmører som kunne være interesseret i et projekt frem for et normalt betalt job, må i hellere end gerne sige til :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)