Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sætte bod op på strøget fx?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Nogen der kan guide mig frem til reglerne for at sætte fx en lille bod op på strøget der sælger små ting?
ligesom dem der sælger brændte mandler for tiden eller lignende.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:04
Det er sandsynligvis lokalplanen eller politivedtægten der omhandler dette område.

Som udgangspunkt vil jeg formode at det ikke er tilladt.

Hvis der er en handelsforening i gaden/området har de sikkert også noget om emnet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 18:05

Hvis det er Strøget, vil jeg tro, det er Kommunen, der anviser. Det er i hverttilfælde dem, der kan hjælpe dig videre. Du skal evt. også søge Politiet, men det ved de.

Jeg kan oplyse, at vi holder med en fiskesalgsvogn forskellige steder i det vestjyske. De fleste steder, vi holder, er hos købmænd og lignende, og hvis det er deres grund, betaler vi ikke noget for at holde der. Tværtimod er vi faktisk meget velkomne, idet vi er med til at tiltrække kunder til "udlejerens" forretning. Men, Bilka og lignende kræver penge for det. Derfor kan du jo overveje, om du kan bidrage med noget, der hvor du gerne vil stå.

Torve og stræder kan være underlagt regulativer og fra kommunens side være "udliciteret" til Handelsstandsforeninger eller Turistforeninger. Her gælder også, at prisen kan svinge fra gratis til mange penge.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 18:33
tak for hjælpen! - jeg fandt hvad jeg skulle bruge på kk.dk
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)