Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - vidersende søgemaskiner?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle Teknikerefficeffice" />

På min side har jeg en funktion som fortæller min butik at brugeren skal ha besøgt forsiden, hvor der klikkes "Ja" (til du er fyldt 18 år), så trafikken kan gå videre det egentlige indhold hvor min shop ligger.

Mit problem med denne funktion er at søgemaskinerne jo også kommer til denne "Ja dialogboks", men kommer aldrig videre ind på min shop, da den jo IKKE kan trykke ”ja” og få glæde af al det indhold som jeg har. 

Findes der en måde jeg kan sende søgemaskinerne videre på så ikke de stopper ved den første side?

Jeg kan desværre ikke bare fjerne denne dialogbox.

Jeg håber der er nogen der har lyst/tid og kan hjælpe mig.

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Fra  Ackers Skrevet kl. 17:45
Det vil betyde en masse da søgemaskinerne kun ser min side mixmeister.dk som kun en enkelt side pt. Det får man ikke høj rank af

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 18:47
Du kan evt. sætte menu linksene ind med samme samme farve som baggrundsfarven på siden.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:56
Så vidt jeg ved ignorerer søgerobotterne javascript redirects, så det kunne jo eventuelt være en nem mulighed skulle jeg mene.
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Fra  Ackers Skrevet kl. 20:00
men så sender jeg jo også brugereen videre. Det må jo ikke ske

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:08
Nu ved jeg ikke om jeg har misforstået dig, men jeg går ud fra dit scenarie er at du sætter en session for din bruger, når vedkommende har sagt ja til at han/hun er 18 år eller derover?

I så fald er det bare at ændre dit script fra at redirecte via dit serverside sprog når sessionen ikke er sat, til at printe det lille javascript så folk der ikke har trykket ja ryger på forsiden, hvor i mod søgemaskinerobotter vil få lov til at surfe videre :)

Eller er det en helt anden måde det fungerer på?
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Fra  Ackers Skrevet kl. 20:26
den ser sådan her ud -

*********************************************************************************************
if ($_SESSION[checkindex] != 1 && $_SERVER[''PHP_SELF''] != ''/confirmed.php''){

$_SESSION[remlink] =  $_SERVER[''REQUEST_URI''];

header("location: http://www.mixmeister.dk/start.php");
**********************************************************************************************

den siger hvis du kommer fra alt andet end sider fra mixmeister.dk skal den sende brugeren til http://www.mixmeister.dk/start.php

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 20:37

Hej Niklái

Google er begyndt at slå hårdt ned på tekster der har samme farve som baggrunden - de anser det for at være manipulation med søgeord (og det er det også i 99,9999% af gangen). Så ikke noget med at snige nøgleord eller funktioner ind af bagvejen via farver...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:40

Nej, du skal bestemt ikke lave skjulte links - det kan meget let få den helt modsatte effekt, nemlig at søgemaskinerne helt sletter dit website. Og det var jo ikke lige det der var meningen :)

Hvis du ikke kan undgå knappen helt kan du teste for agentnavnet i http-requests og så udelukke alle de store crawlere: googlebot, msnbot og slurp

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:42
Nu er jeg på udebane i PHP, men hvis du kunne fjerne header("location: http://www.mixmeister.dk/start.php");, og på en måde erstatte den med at den printede et lille javascript der redirectede burde det gøre tricket skulle jeg mene, f.eks. erstatte den med noget så simpelt som:

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)