Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afhentning af dagens omsætninger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle forretnings ejere

Jeg er i opstartsfasen af mit nye firma - XXX- mest med fokus på værditransport delen og skal til at finde ud af hvad jeg skal tage for denne service.

Jeg har udtænkt det sådan at alle kunder skulle betale et fast månedligt gebyr og derefter et beløb per afhentning regnet ud så hvis forretningen skal have afhentet op til 10000 skulle afhentnings beløbet være fx 80 kr, op til 20000 90 kr osv osv indtil en hvis grænse selvfølgelig. Dette ville gøre at mindre forretninger betaler mindre og større forretninger betaler mere.

Så er mine spørgsmål

Hvor synes I prisnivauet skal ligge?

Ville det være noget som I der er ejere til mindre forretninger ville være interesseret i?

Er der nogle med forretninger med en rimelig kontant omsætning der kunne hjælpe mig ved at indhente tilbud fra Dansikring og Dansk Værdihåndtering?? Der ville selvfølgelig blive givet kompentation for brugt arbejdstid, telefon mm.

God jul til jer alle

Ania Christiansen

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 17:19
Det er nok ikke den bedste branche at starte op indenfor, hvis man ikke har branchekendskab til de mange  regler  omkring sikkerhed og priserne...
Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 18:27
Kære Brian

Find lige brillerne frem  Jeg stiller ikke spørgsmål der  handler om reglerne og sikkerheden inden for branchen for det kan du være ganske rolig for at der er 100 % styr på.

Men som du så rigtigt skriver så er det da ikke så smart ikke at vide noget om prislejet derfor håber jeg da også på at der er et par venlige sjæle der gerne vil hjælpe mig med at finde ud af det. Så i steder for at komme med mere eller mindre hånlige bemærkninger kunne du måske prøve at hjælpe istedet.

I modsætning til hvad du måske tror er jeg meget seriøs og sikkerheden omkring førene af bilen, sikkerhedskufferterne og selve transportbilen er helt i top. Selvfølgelig er det heller ikke noget man går i gang med før man har flere gode kontakter til personer der kunne være interesseret i tjenesten, men for netop ikke at virke for useriøs har jeg ikke tænkt mig at gå ud og spørge dem hvad de ligesom vil give for det!!

Afslutningsvis vil jeg da lige sige at man jo ikke kan vide alting på forhånd og hvis man ikke engang imellem ikke sprang ud i noget hvor der var et par ting eller to man kunne lære undervejs så ville livet sku´være kedeligt.

Tak til alle jer der har svaret, flere hjælpere ønskes stadig.

Ania

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 18:37
Hej Ania,

Jeg har nu pudset brillerne

Jeg ville tage kontakt til 2-3 af dine potentielle kunder i dit kommende kerneområde og lægge alle kortene på bordet og fortælle om dine planer.
Prøv at få dem til at hjælpe dig med konkurrenternes priser, mod at de får meget specielle priser eller gratis i en periode...

Disse opstartskunder, kan også ende med at blive til rigtig gode kunde og (nødvendige) referencer, når du skal ud og sælge dig selv og firmaet til resten af markedet.

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 19:20
Se det var straks bedrer, det hjælper med lidt pudsemiddel

Jeg vil overveje det men de potentielle kunder jeg har er større kunder der helt sikkert ville se det som uproffesionelt hvis jeg lage ud med noget som dette, precis som du selv gjorde til at starte med.

Du skal nu alligevel have tak for dit indput...

Ania

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 23:54
Dato: 20-12-2006 16:01:41 Forfatter:ØVV

Hej alle forretnings ejere

Jeg er i opstartsfasen af mit nye firma - XXX - mest med fokus på værditransport delen og skal til at finde ud af hvad jeg skal tage for denne service.

Jeg har udtænkt det sådan at alle kunder skulle betale et fast månedligt gebyr og derefter et beløb per afhentning regnet ud så hvis forretningen skal have afhentet op til 10000 skulle afhentnings beløbet være fx 80 kr, op til 20000 90 kr osv osv indtil en hvis grænse selvfølgelig. Dette ville gøre at mindre forretninger betaler mindre og større forretninger betaler mere.Så er mine spørgsmål. Hvor synes I prisnivauet skal ligge? Ville det være noget som I der er ejere til mindre forretninger ville være interesseret i? Er der nogle med forretninger med en rimelig kontant omsætning der kunne hjælpe mig ved at indhente tilbud fra Dansikring og Dansk Værdihåndtering?? Der ville selvfølgelig blive givet kompentation for brugt arbejdstid, telefon mm.God jul til jer alle Ania Christiansen

Hej Ania,

Du er formodentlig nødsaget til at se på dine omkostninger, både dem du kender og de estimerede, før det er muligt at regne sig frem til hvad du skal have for din service. At gætte sig til en pris, vil alligevel ikke hjælpe dig på sigt, idet de store selskaber formodentlig er bedre konsoliderede end du er, og derfor vil de havde råd til at komme med tilbud der ikke har meget med virkeligheden at gøre.

Derfor prøv at analyserer dig frem til dine omkostninger, og udfra et estimat om en given realistisk kundekreds, kan du med en smule regnemaskinearbejde, finde frem til din balance per kunde/portion afhentninger.

Med venlig hilsen

Lars C

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)