Jeg er igang med at lave en side der kun har 1 produkt og et søgeterm der virkelig tæller.
Mit spørgmål lyder:
Skal jeg optimere min forside. Altså index filen, eller skal jeg lave en underside så jeg kan udbytte urlen minside.dk/keyword.htm
Hvad er bedst ? giver det ene mere værdi end det andet i googles øjne. Jeg kan se fordele ved begge. På den ene side kan jeg se fordelen i at have en god url til underside, men måske google syntes jeg er virkelig vigtig når det er min forside som er optimeret.
Tjaa det bedste ville være hvis du kunne lave det på domænet: keyword.xxx . Hvad er din strategi fremadrettet ? Regner du med der kommer flere produkter?
Hvis hjemmesidne kun kommer til at have en side, og så bør du ligge det på forsiden. Nu er jeg ikke klar over hvad dit søgeterm er, men jeg vil nok lave en række sider som omhandler det her emne, med søgetermet som ankertekst til forsiden. Du kommer ikke til at fylde meget på det store net, med kun en side på dit domæne!
firmaprofil, faq, support, kontakt osv osv som linker til produktside med ankertekst. Jeg regner ikke med at få flere produkter, men er stadigvæk meget i tvivl om hvorvidt jeg skal bruge forsiden til intro eller til produkt.
Uanset hvad jeg vælger vil det være den side jeg optimerer som vil virke som landingpage, og der er derfor ingen ulemper i at have en stopklods på forsiden.
Hvis man ser bort fra salgtekninkker og konvertering mm, hvad er så bedst udelukkende til seo.
Eller er vi ude i så små ting at det er ligegyldigt.
Du vil få flere naturlige links til forsiden, altså roden på dit domæne - sandsynligvis også interne links der vil pege på din forside. Det er også nemmere at linkbuilde til forsiden.
Hvis jeg har den her side som handler om det her produkt, så ville jeg helt klart benytte forsiden, men også lave en underside om emnet, så du kan få presset to sider i toppen af søgetermet. Eksempel fra mig selv.