Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videoer i HD på ekspertblog

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en ekspertblog på http://www.amino.dk/blogs/rosenstand/default.aspx, som primært er en videoblog.

Alle videoer indtil nu (på nær én) er i HD kvalitet. Og det er nogle voldsomme filer, der også tager lang tid at bearbejde og uploade. Seneste video - møder er spild af tid - fylder næsten en gigabyte!

Lad mig derfor lige høre jer:

Betyder det noget, om videoindslag er i HD eller ej?

• Ja - de skal helst være i HD (40,5%)
  • Det er fuldstændigt ligegyldigt (59,5%)
  • Totalt antal stemmer: 42

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 22:09

Hej Thomas.

Jeg stemte ja, HD er vejen frem.

Jeg vil foreslå dig at uploade dine HD videoer til Vimeo.com, og så embedde dem på din blog, på den måde spare du serverplads, og dermed penge, men vil stadig kunne tilbyde videoer i høj kvalitet.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 22:12

Rune Gjersvik:

Jeg vil foreslå dig at uploade dine HD videoer til Vimeo.com, og så embedde dem på din blog, på den måde spare du serverplads, og dermed penge, men vil stadig kunne tilbyde videoer i høj kvalitet.

Det gør han skam allerede Wink

Og jeg stemte også for HD, da det er meget rart at kunne se nogenlunde hvad der foregår, istedet for et grumset billede..

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 22:12

Hej Thomas,

Jeg synes helt klart det skal være i HD. Men filerne kan sagtens gøres langt, langt mindre. Når jeg uploader videoguides i HD f.eks... Ja, så fylder de ikke mere end et par 20-30 MB.

Hvordan man gør, må du ikke spørge mig om. Det program jeg bruger, smider automatisk bare en lille fil i høj kvalitet ud, når jeg er færdig med guiden.

Men du skal nok have fat i noget komprimering af en art. 1GB er måske liiiiige i overkanten. :-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:13

Hej Thomas,

Jeg synes personligt, at så længe video- og lydkvaliteten er anstændig, er det fint nok til mig.
Jeg fokuserer udelukkende på indholdet. Og her er dine indlæg efter min mening allerede i High Quality. Smile

Så spar du bare den ekstra tid på videoredigering og upload og øs i stedet ud af dine indholdmæssigt fantastiske indlæg, som jeg personligt ser med glæde.

Dbh John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 22:14

Hej Thomas,

Tak for at du bruger tid på at lave sådanne videoer... :)
Jeg synes ikke du behøver kaste så mange HD-kræfter efter det, så længe din formidling er som den er. Begynder du at vise grafer, produkter eller fremgangsmåder hvor det vil være rart at se detaljerne, så er det super du har muligheden for en god kvalitet.

Det er faktisk sjældent at jeg sidder og ser på video-blogs'ne, hvis de kun formidler auditivt :)

Ha' en super dag Thomas,

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:18

Fokuser på indholdet, hvis folk bliver sure fordi det ikke er i HD, så er deres fokus forkert.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 22:19

Jeg stemte nej.

Synes ikke jeg kan se forskel på din video om jeg slår HD on eller of.. det er godt nok begrænset da du optager i så lav belysning med kameraet bliver det alligevel grumset.

Men jeg mener også lidt ja. altså videoerne skal ikke være for dårligt kvallitet heller, men på vimeo og Youtube er der mange 480p videor hvor mange sagtens kan se hvad der foregår. Jeg ser alligevel aldrig det på fuldskærm. (Hvor 720p er et minimum).

Hav en god søndag =) 

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 22:21

Frederik - DirectHost:

Rune Gjersvik:

Det gør han skam allerede Wink

Og jeg stemte også for HD, da det er meget rart at kunne se nogenlunde hvad der foregår, istedet for et grumset billede..

Hov ja du har ret, jeg troede bare at han host´ede dem selv, da han snakkede om at det var noget af et forarbejde, men kan godt se at det osse tager tid at loade dem til Vimeo.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 22:25

Jeg synes YouTubes uploader er næsten dobbelt så hurtig. uploader 500mb på lidt over 10min. og så synes jeg gerne der går 100 år på Vimeo fra man har uploadet noget, til det kan ses. - Det ved jeg dog ikke om de har lavet om på.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)