Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af andelsbolig inkl. møbler (privat).

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står med en andelsbolig, som har en max pris på 500.000 kr.

Mine overvejelser går på at sælge denne møbleret da jeg skal ud og rejse, hvorfor den så vil komme op i ca. 700.000 kr, men hvordan gør jeg det lovlig - er det noget med:

500.000 kr. for lejlighed

200.000 kr. for løsøre

Jeg skal vel svare skat af løsøret, eller skal det vurderes eller?

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 21:37

Det er svært at sælge andelslejligheder som det er lige nu. Folk ved ikke hvad der er op og ned på økonomien i andelsboligforeingen.

Hver gang nogen snakker køb og salg af andelsboliger, nævner jeg altid www.andelsboligpris.dk som jeg deler kontor med. De er vist nok de eneste i DK som laver analyser af økonomien i en andelsboligforening, så det er til at forstå for normale mennesker.

Hvis du vil sælge din lejlighed hurtigt, så ville jeg selv være upfront med sådan en analyse. Og så vedlægge den til dit salgsmateriale for lejligheden. Og hvis det nu viser sig at din andelsboligforening er en nitte, så er det jo også meget rart at vide selv.

Ang. at du vil have kr. 200.000 for dine møbler. Så lyder det langt ude. Man kan godt nok købe mange møbler for kr. 200.000,-. Og så er det jo slet ikke sikkert folk kan lide dine møbler.

Så jeg ville sælge leligheden for sig og dine møbler for sig.

Held og lykke med salget!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:47

Nu ved jeg ikke hvor du skal hen, og om du overhovedet kommer tilabge. Men du skal være opmærksom på at der tidligere har været en del sager om løsøre ifb. med salg af andelsboliger, og kolonihaver. Der var det helt normalt at man betalte "under bordet", og ofte i form af overbetaling for møbler m.m.

De sager jeg har hørt om, gik på at køber accepterede for at få lejligheden eller kolonihaven, og efterfølgende krævede pengene tilbage for løsøre. Jeg ved ikke hvor mange sager der har været, og om der er en generelt rettesnor man kan forholde sig til, men de sager jeg har hørt om, har køber fået medhold og sine penge tilbage. Det er dog kun 4 eller 5, så jeg kan ikke sige om det er normen, eller om det bare har været "held".

Men ud over det skattetekniske, bør du også sikre dig at du ikke brænder fingrene på denne model.

EDIT: Og så begik jeg den fejl, at jeg automatisk antog at der er tale om overpris. Bare fordi det har været fremgangsmåden i andre sager, er det naturligvis ikke ensbetydende med at det også er det her. Hvis dit hjem er spækket med B&O og nye dyre designermøbler, er det selvfølgelig en reel værdi. Hvordan denne fastsættes, ved jeg dog ikke. Heller ikke om du kan gøre det på en måde, så der ikke efterfølgende er noget at komme efter.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 21:53

Økonomien i foreningen er meget fin, og der er slet ikke nogen problemer i at sælge dem til de 500.000 kr. (de er væk, ligeså snart der kommer nogen til salg).

Prisen på møblerne, skyldes at der er tale om noget andet end Ikea (som faktisk laver nogle rigtig gode ting) og samsung fjernsyn.

Jeg er klar over problematiken mht. løsøre, hvorfor jeg naturligvis gerne vil undgå disse - og håber at der er en herinde som kender de præcise regler.

Tak for jeres hjælp frem til nu :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56

I kbh går det da bedre og bedre med salget .. især dem under 500.000

i den forening jeg bor i får de da ikke lov til at stå mange måneder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)