Jeg står med en andelsbolig, som har en max pris på 500.000 kr. Mine overvejelser går på at sælge denne møbleret da jeg skal ud og rejse, hvorfor den så vil komme op i ca. 700.000 kr, men hvordan gør jeg det lovlig - er det noget med: 500.000 kr. for lejlighed 200.000 kr. for løsøre Jeg skal vel svare skat af løsøret, eller skal det vurderes eller? |
Det er svært at sælge andelslejligheder som det er lige nu. Folk ved ikke hvad der er op og ned på økonomien i andelsboligforeingen.
Hver gang nogen snakker køb og salg af andelsboliger, nævner jeg altid www.andelsboligpris.dk som jeg deler kontor med. De er vist nok de eneste i DK som laver analyser af økonomien i en andelsboligforening, så det er til at forstå for normale mennesker.
Hvis du vil sælge din lejlighed hurtigt, så ville jeg selv være upfront med sådan en analyse. Og så vedlægge den til dit salgsmateriale for lejligheden. Og hvis det nu viser sig at din andelsboligforening er en nitte, så er det jo også meget rart at vide selv.
Ang. at du vil have kr. 200.000 for dine møbler. Så lyder det langt ude. Man kan godt nok købe mange møbler for kr. 200.000,-. Og så er det jo slet ikke sikkert folk kan lide dine møbler.
Så jeg ville sælge leligheden for sig og dine møbler for sig.
Held og lykke med salget!