Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til den spæde opstart af en hjemmeside

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en ide (som så mange andre) til en hjemmeside, som jeg gerne vil lave. Min problem er (som så mange andre) at jeg ikke ved noget som helst om hvordan man får tingene igang på nettet. Processen fra at jeg har købt mit domæne og til at der er "noget" som jeg kan gå ind i og skrive tekster på har jeg brug for hjælp til.

Jeg ved ikke noget om webhoteller, servere, programmeringssprog og alt det andet man skal kunne svare på, og kobler man det med lidt sund skepsis omkring hvor man reelt kan finde objektive anmeldelser og anbefalinger, så kan man godt gå lidt i stå - og det er dér jeg er.

Jeg vil (som så mange andre) gerne have det gjort relativt billigt, men på den anden side ikke så billigt så det ikke kan udvides hvis det viser sig at min ide giver mening.

Siden skal på kort sigt indeholde følgende:

- 95 % tekst.

- 5 % billeder

- generelt meget simpel, hvis bare jeg kan finde ud af at oprette noget indhold, så kan det godt bruges.

Viser det sig at jeg tør satst fuldt ud på basis af "mini-siden" skal der tilføjes:

- Bookingsystem med kalendre. Der skal være mange adskildte kalendre. Og det skal generelt kunne ret meget på den administrative side. Det er ikke afgjort om jeg selv skal have det udviklet, eller om jeg kan købe noget "billigt" og så videreudvikle det med hjælp fra en programmør efterfølgende. (Denne proces ved jeg heller ikke så meget om, men jeg er klar over at selve programmeringen kan blive en meget dyr fornøjelse, hvorfor den også er placeret i "fase 2". 

- Shop, hvor kunderne kan holde øje med deres indtjening og selvfølgelig købe nogle enkelte produkter.

- Kundedatabase - stor og med mulighed for "relations-kendskab" til andre kunder.

Jeg er også nervøs for hele processen med at fortælle for meget om min ide, da jeg (som så mange andre) mener at min ide er god, og der derfor er fare for at nogen vil hugge den. Jeg er jo nødt til at stole på nogen når min egen viden ikke rækker til at kunne føre den ud i livet, men hvad er Jeres erfaring med dette - skriver man kontrakter, og hvad kan de egentligt dække. Man skal jo ikke tweake en ide ret meget, før man kan sige at det ikke er den "samme" ide som den man har hugget den fra.

Håber der er nogen der kan hjælp med råd og vejledning, og (så) objektive anbefalinger (som man kan få) ;)

På forhånd tak.

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 12:31

Nkara,

Du starter uden nogen som helst erfaring og du vil ikke fortælle om din idé.... Det er ikke usædvanligt, men det er op ad bakke....

Du har fået en idé.

Hvad skal du bruge den til? Skal det være den der i sidste ende betaler for din Mercedes og huset i Hellerup? Eller er den idé du har nu, den der skal lære dig noget om at være selvstændig? Så du bliver mere erfaring og er endnu bedre rustet næste gang du får en idé?

Mit helt og aldeles subjektive råd - specielt hvis du vil have hjælp herinde - er at fortælle hvad det er du vil. Vær konkret. Jo mere konkret du er, desto mere kvalificeret hjælp får du. Jo mere hemmelighedsfuld du er, desto mindre hjælp kan vi give dig.

I sidste ende er 99 ud af 100 kun interesseret i at forfølge deres egne idéer. Det er jo ikke idéerne der er noget værd. Det er det arbejde vi/du lægger i din idé. Når du er blevet succesfuld, så bliver du kopieret og ikke et sekund før ;-)

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 12:36

Hej,

Jeg vil meget gerne hjælpe dig igang, og igang på den rigtige måde.

Du er velkommen til at sende nig en mail på info@tk-datateam.dk - så kan vi drøfte nærmere.

Mvh

Morten Dal

Fra Aabybro
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:43

Ja der må jeg bakke op om Vilhelms kommentar - medmindre du har opfundet evighedsmaskinen så fortæl da hele verden om dine planer (så bliver du også mere tændt på at få succes med dem, af frygt for at "fejle") .... :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)