Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamepriser på hjemmesider.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en portal på nettet og har reklamer på den, men hvad er priserne udregnet udfra ?

Jeg har set på andre hjemmesider nogle priser som er 10 gange højere end mine og jeg tror slet ikke på at de får dem solgt til de priser.

Er der en gylden regel der fortæller hvad man kan tillade sig at tage, eks. 2000 unikke besøgende hver måned = 1000 kr per måned for en banner?.

Eller er det bare udbud og efterspørgelse og hvor interessant ens hjemmeside er ?

 

Mvh
Hagbart

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ikke nogen som har et svar ?

Mvh
Hagbart

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan skal vi kunne svare på hvordan reklamepriserne for din hjemmeside er udregnet - du bestemmer da selv hvor meget du vil have for din reklameplads? :-) Ellers forstår jeg ikke dit spørgsmål rigtigt.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

 

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Ellers forstår jeg ikke dit spørgsmål rigtigt.

Tror spørgsmålet er hvordan andre sider udregner det, så han evt. kan sætte sine priser efter samme "standard" hvis en sådan findes :).

 

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er inde på det helt rigtige, jeg har skam fundet et fornuftigt leje, men hvorfor tager andre så 10 - 20 gange så meget ? er det fordi de har 5000 unikke besøgende eller har de 500 ?

Den feedback jeg får fra mine kunder passer meget godt til det de får af trafik til deres hjemmeside og prisen de betaler.

Men er der ikke en som kender til medie reklamer og som kan hjælpe, så jeg evt. kan retfærdiggøre en højere pris overfor mine kunder.

Mvh
Hagbart

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke så sort/hvidt, som du ønsker det. Det kommer an på forskellige ting, såsom hvilken type portal du driver, hvor mange besøgende du har samt hvor meget af din trafik der indeholder faste besøgende.

Annoncører skal kunne se en rigtig god forretning i at betale dig en fast pris, for at have et banner eller lign på din side. Jeg ser priser der varierer fra 2.000 - 10.000 pr. måned, og den store forskel skyldes den selvsamme forskel på siderne. Det er også forskelligt, om du vil tage betaling for et vist antal visninger, eller bare en simpel månedlig afregning, for at have banneret oppe.

Nogle portaler har jo sindssygt meget aktivitet, hvor der bliver tilføjet mange sider dagligt. Andre portaler er mindre aktive, og nogle er kun aktive nogle gange.

Så for os er det lidt svært at svare på, hvis vi ikke kender din portal. Eksempler kunne være sider som http://www.soundvenue.com/ og http://gaffa.dk/ , som har tonsvis af musikinteresserede besøgende. Derfor er det jo guld værd for spillestederne, at reklamere for fx en kommende koncert.

Der findes intet værre end ligegyldige reklamer, så du skal finde nogle annoncører som passer til dine besøgende. Du kan evt kontakte nogle mulige annoncører, og forsøge dig med en pris du synes er fair.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Annoncørene skal kunne hive deres gevinst hjem igen, derfor kan der være vidt forskellige CPM priser, alt efter: Målgruppe, placering & størrelse.
Du kunne prøve at eksperimentere med nogle kampagner som afregnes per. salg eller handling. Hvis du eksempelvis reklamere for 3 kan du få ca. 500 kr. pr. salg der kommer fra din side.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er et eller andet der ikke stemmer. Du nævner 1.000 kr. for 2.000 unikke visninger. Du siger også at andre tager 10 gange så meget. Dvs. at andre tager 5 kr. pr. bannervisning. Det er en fuldstændig urealistisk pris.

Det er umuligt at sige hvor meget du kan få for din bannerplads, specielt når du ikke har oplyst hvilken side det drejer sig om. Men som en rettesnor vil jeg mene, at du nærmere får 1 øre pr. visning, fremfor 5 kr. pr. visning.

Mit bedste råd vil være at du kører en periode med adsense og ser hvad det giver, samt kører en periode med annoncer fra et af de danske annoncenetværk, og så ser hvad der giver bedst. Når du sælger bannerplads direkte, så skal du naturligvis tage en pris, der er lidt højere, end hvad du kan tjene via de andre metoder.

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

De tal jeg har oplyst er fiktive, men jeg kan oplyse at en banner på min side får ca. 100 klik per måned til ca. 300 - 500 kr per måned ( inkl. moms ) så er vist mere en 1 øre per klik ;-)

 

Mvh
Hagbart

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)