Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til opdatering

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

 Nu har jeg igennem længere tid gået og knurret af vores egen hjemmeside www.MediaMouse.dk

Indholdet er ved at være forældet og siden i det hele taget trænger til en overhaling. Vi laver en del hjemmesider for vores kunder, imens vi har svigtet vores egen - primært grundet mangel på tid. Men nu er der efterhånden en del, både herinde fra og vores egne kunder, som har kommenteret vores hjemmeside.

Fey (en bruger herinde fra) syntes f.eks. at der manglede noget mere konkret om at vi tilbyder logodesign. Andre har ment at vores område omkring tryk manglede noget indhold. Og andre mener der mangler noget helt tredie. Nogle mener at den skal være mere strømlinie (glas og chrom -agtigt) imens andre syntes, at vi skal slå mere på at vi netop er et lille kreativt hus og derfor lave det mere tegneserie-agtigt og personligt - sjove billeder fra dagligdagen, forskellige historier m.m. og så ikke så mange detaljer om hvad vi konkret laver. 
 
Korte bullets om MediaMouse:
  - MediaMouse er en grafisk virksomhed.
  - Vi håndterer alt inden for grafisk produktion (lige fra design til f.eks. tryk), og derved kan tilbyde kunderne grafiske totalløsninger: Alt hvad de har behov for inden for det grafiske, kan de finde hos os.
  - Vores kundegruppe er de små og mellemstore erhvervsvirksomheder samt detailhandlen.
  - Vores kerneværdier er fleksibilitet og kvalitet. Det kommer på baggrund af at det efterhånden ikke længere er en selvfølge at f.eks. visitkort og andre tryksager er i orden, da der bliver gået alt for hårdt på kompromis med kvaliteten for at tilbyde en lav pris. Det samme gælder fleksibiliteten - mange tilbyder grafisk produktion til billige priser, men kun inden for nogle stramme rammer: "Du kan få det til en god pris - men så er det kun med gul farve...".
 
  Da vi i dag dækker stort set alt inden for det grafiske, så er det set med mine øjne, stort set umuligt at lave et site som dækker alle de besøgendes interesseområder. Hvis jeg kigger i diverse logs fra vores hjemmeside, så er det tydeligt at de fleste besøgende går meget målrettet efter et område og kun læser om dette og så måske også checker kontakt-informationerne. Det er kun 10% af vores besøgende som kigger på mere end 2 områder.
 
  Hvis man kigger på andre grafiske virksomheder som ligner MediaMouse, så har de enten en hjemmeside som beskriver nogle af de områder de dækker (ligesom vores hjemmeside gør), eller også så har de en meget overordnet hjemmeside, som i meget korte ord beskriver virksomheden og dens vision - og det er så det.
 
Derfor vil jeg da godt høre den samlede brainpower i Amino om hvad I mener vi skal gøre med siden?
 
Skal vi gå mere i detaljer med alle områderne (hvilket ved en hurtig tælling på fingrene vil give ca. 20 forskellige områder), eller skal vi "barbere" siden ned og blot beholde noget generel info om MediaMouse? Eller skal vi finde på noget helt andet?
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
 
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
En ting der giver pote (hedder det sådan?) er at lægge alt det arbejde i er stolte af på hjemmesiden. Og det skal så være så nemt som muligt for jer at lave. En af jer kunne f.eks. bruge en time hver fredag på at lægge ting ud.

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke grafiker, men det der skærer mest i mine øjne er baggrundsbillederne - de gør teksten ret utydelig. Hvid tekst på farvefoto? Nej tak! 
 
Detaljer eller generel information? Jeg ville gå mest efter det sidste, med en kort og god beskrivelse af jeres baggrund og kompetencer, samt tillidsvækkende case studies af tidligere opgaver indenfor forskellige områder. Det er vigtigere at formidle det overordnede budskab om jeres bredt dækkende grafiske kompetencer end udførligt at beskrive hvert enkelt område I kan berøre - ellers afskærer I jer selv fra opgaver der ikke matcher de 20 områder til punkt og prikke. 
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg som potentiel kunde vil til hver en tid foretrække at kunne læse mig fra sans og samling om det eventuelle produkt jeg skal til at købe. Mens andre ikke gider læse og bare vil have det kort og godt.

Ergo; jeg mener ikke man kan lave en løsning der passer alle 100%. Derfor ville jeg gøre begge ting tilgængelige: den korte version, og den lange version med alle de små detaljer som en detaljeliderlig person som jeg ville elske. Selve valget, brugeren skal tage, kan gøres på mange måder og er nok ikke så vigtigt lige nu. Men hvis man HAR et valg har man mulighed for at vælge det der passer bedst til én, og det vil garanteret score point.

En hjemmeside der kun fortæller om profil og vision (hvilket for mig at se er fuldstændigt ligegyldigt at fortælle kunderne) og så lidt bla bla.. well, dem gider jeg ikke engang overveje at bruge. Men det er jo så bare mig der har det sådan :)

Og ja, igen.. referencer, referencer, referencer. Især når det handler om den type produkter, hvor det er meget vigtigt at det man får ser godt ud og er af høj kvalitet. I hvert fald for mig. Man køber jo heller ikke en bil uden at have set den og prøvet den først, eller et hus uden at have set det indeni osv. osv. Når du nu er så "heldig" at sælge produkter som der er til at føle på, skal du udnytte muligheden for at vise det frem. Den fordel har jeg ikke, og jeg misunder ofte dem der har muligheden. (Og forstår så slet ikke dem der ikke udnytter muligheden)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Spændende indlæg, jeg vil prøve tømme min hjerne for lidt ideer som kommer herunder.

Fokuser lidt mere på jeres mus, personligt ville jeg henvise til jer for en uges tid siden og kom til at kalde jer mediahouse, hvilket jo ikke er så smart. Men er vild med jeres mus, og hvis i får den indarbejdet ordenlig, tror jeg også de folk der gerne vil have det personligt og lidt cartoon agtigt føler sig hjemme.

Derudover synes jeg i skal have en "clean" forside, kontakt oplysninger på forsiden, samt en kort og gennerel beskrivelse af hvem i er hvad i laver, og hvorfor man skal vælge jer.

Til de informationsludere der nu en gang er, kan i lave nogle underpunkter hvor der kan læses nærmere om hvad der egentlig sker hvis de bestiller et logo, eller en folder hos jer.

En refference liste med de pæneste og mest unikke fremhævet, og så en liste med en heeeelt masse kunder som man ikke kan læse mere om. Det viser både i har ideerne iorden, samt en god scare af andre tilfredse kunder i ryggen.

Jeg synes det er trist alt er sort, så måske lidt lys ville hjælpe på det.

Det kan være der kommer mere, men det var lidt blandet, håber du kunne bruge en ide eller 2 fra det.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg uddyber lige mit svar

Som fey.dk også er inde på, så er referencer meget vigtige. Næsten alle der skal ha'' lavet noget grafisk arbejde, kigger på andre ting den grafiske virksomhed har lavet før.

Jeres arbejde kan også blive meget nemmere hvis i har en masse referancer på siden, da kunden allerede har fundet ud af hvad han vil ha'' før han overhovedet kontakter jer.

Referancer gør også, at kunden (næsten) ved hvad han får før han køber, og det giver jer et stort forspring i forhold til jeres konkurrenter.
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper.

Jeg har arbejdet med en del tekstarbejde gennem f.eks. pressemeddelelser og netop tekst til hjemmesider. Jeg kender selv problemstillingen med, at man ikke får ændret på sin egen hjemmeside. Selvom jeg laver tekst til andre, har jeg ikke fået set på mit eget i et stykke tid. Typisk

Men jeg lægger utrolig stort vægt på teksten, og ikke mindst at den er forståelig for alle. Folkelig og lækker. Lidt er godt. Jeg har f.eks. skrevet tekst for en stor fagforening i Danmark, da de gerne vil nå ud til folk. Derfor husk, at skrive folkeligt. Jeg er dig gerne behjælpelig, så er du også sikker på, at der kommer til at ske noget. Du vil naturligvis få det til aminopris. Smid mig en mail: jw@localconsulting.dk

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
  Super med alle de gode forslag - og man kan også tydeligt se at I også er lige så splittede som jeg er .
 
Og ja Martin, vores mus er simpelthen genial - men det er også mig selv der har designet den i tidernes morgen .
Kort efter jeg havde designet den blev jeg meget stærkt opfordret til at få den beskyttet - hvilket den så blev. Det har så siden vist sig at være en rigtig god idé da der er flere der har vist interesse for den og navnligt kan huske vores navn netop på grund af dén. Så den er efterhånden vokset til et godt brand for os.
 
Forslaget med referencelisten er god - og noget jeg også meget gerne selv ville have med. Men jeg har tidligere fået at vide, at hvis vi ikke har nogle store kendte virksomheder (Tuborg m.m.) med, så skal vi lade være da vi ellers blot vil minde om lille Søren som sidder hjemme hos far og mor og laver lidt hjemmesider m.m. i sin fritid. F.eks. siger den lokale blomsterhandel ingen noget som helst og vi derfor vil risikere, at disse ukendte kunder blot får os til at fremstå som useriøse. Jeg ved så ikke lige hvordan de skulle kunne gøre det, men jeg kan da godt se at en referenceliste som indeholder Tuborg, Eurovisionen, B&O, Sony m.fl. ser mere prangende ud end en liste indeholdende en lang række mindre virksomheder og butikker.
 
Jeg er selv stolt over at vi har så mange forskellige små kunder som vi har (hellere en masse små gråspurve på fodderbrættet end én stor fed due som pludselig flyver sin vej) - men det kan vi jo ikke bruge til noget hvis potentielle kunder absolut vil se store kendte navne på vores referenceliste. Og så lige en sidste detalje: Vi har skam også enkelte større kunder som vi laver ting for, men det er typisk lynopgaver som deres reklamebureauer ikke kan få nosset sig sammen til at lave - og derfor må vi ikke bruge dem som referencer, da "de er reklamebureauet''s kunde"... Det kan vi så ikke bruge til så meget referencemæssigt - vi kan blot gå og være glade for at de kommer til os, når de store drenge ikke gider at lege.
 
Men bottomline: er referencer virkeligt så alt afgørende?
 
Er det flere gode input til hvad jeg skal stille op med hjemmesiden?
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
 
 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja refferencer er ALT AFGØRENDE hvis du vil fange de brugere du selv siger du henvender dig til.

Jeg er rimlig sikker på Sony B&O og lign er ligeglade med din refference liste, de har en helt anden tilgangsvinkel til at finde et reklamebureau ( min lille teori )

Men når du skal ha fat i hr. Jensens vinhandel er det netop et must at kunne vise du også har lavet fru. Jensens blomsterhandel.

Det signalere både at jeres priser er overkommelige, samt at i sagtens kan løfte små opgaver.

Jeg ville som kunde blive "skræmt" hvis i skrev Sony B&O microsoft og andre store firmaer. For så ville jeg vide at prislejet ikke ville være noget jeg kunne klare. Samt at i sikkert ville grine af mig, hvis jeg bedte om at få lavet en lille hjemmeside til hr. Jensens vinhandel.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hvis man virkelig havde tiden til det, så ville det nok være interessant at lave en A/B split-test af hjemmesiden. Altså en version som var meget stilren og overordnet informativ - og så en version som var i den totalt modsatte grøft (ren kreativitet/tegneserie).

  Men nu er der desværre ikke overskud til lige sådan et projekt. Alt ledig tid bliver pt. brugt på udvikling og marketing omkring vores nyeste webshop som allerede er flere uger forsinket - og der går ca. en måned endnu før den er klar til drift...
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Side 1 ud af 3 (24 indlæg)