Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vender vi en skandaloes oplevelse med ny hjemmeside til noget positivt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Heerenveen
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilbage i januar besluttede vores virksomhed for at vores hjemmeside skulle have et "facelift", saa vi kontaktede flere udbydere af webdesign og fandt frem til en virksomhed der som udgangspunkt virkede trovaerdige og som mennesker der faldt i vores smag.

Vi er nu i starten af august og status er at de er igang med at tilpasse vores CMS saa vi kan faa startet den nye side op. Det har taget alt for lang tid, email korrespondancen har vaeret daarlig, de kommer med undskyldninger for det ene og det andet og de har endnu ikke overholdt en eneste dealine osv.

Jeg sidder og tester deres "opdateringer" af vores CMS og det er som om der ikke rigtig er noget af det vi har forespurgt siden dag 1 er som det skal vaere.

Vi har taget en beslutning(maaske draestisk) om at stoppe samarbejdet og faa saa mange penge trukket tilbage som overhovedet muligt. Vi leder nu efter en ny udbyder og det er et must for os at faa den opdatering hjemmesiden paa benene hurtigst muligt, saa jeg har foelgende spoergsmaal:

Foerst og fremmest hvilke ting vi have paa det rene med den nye udbyder for at sikre os at vi har valgt den rigtige?

Hvis vi skal saette en tidsramme paa hvornaar vi vil have den nye side klar, hvor lang tid kan vi saa forvente at den nye udbyder skal bruge paa det?

Hvis vi skal se det fra udbyderens side af, hvad kan vi som virksomhed goere for at da procesforloeb bliver saa optimalt som overhovedet muligt?

Jeg haaber der er nogle kloge hoveder der har lyst til give lidt feedback paa mit indlaeg.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 14:22

Hej,

Det er en rigtig træls situation i er havnet i, for at sige det på godt jysk. 

Men i bund og grund handler det om, at i får lavet en nøje kravspecfikation samt en kontrakt som indeholder deadlines. 

Får i udarbejdet en god kravspecfikation, så har virksomheden en bedre chance for at give et bud samt en tidshorisont. I vurderer herefter deres bud og tid. Derefter begynder i på en kontrakt som nøje beskriver deadlines, som hvad disse deadlines indeholder. Det kan f.eks. være, at d. 10 auguest 2010 skal det være muligt at administere nyheder, herunder opdatere, slette og tilføje nyheder. Hvis man på forhånd udarbejder en bindende kontrakt som er så fyldestegørende så muligt, undgår man at stå med en virksomhed som ikke kan leverer.

Ligeledes beskriver man hvorledes man kan udtræde af kontrakten. Det kan f.eks. være misvedligehoeldelse af deadlines m.v.  

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 14:42

Hej Claus.

Sikke en irriterende situation.

Det vigtigste at starte med, når I finder et webbureau at arbejde med, er en liste over det som skal laves. Begge parter skal være 100% klar over hvad der skal laves. Udfra denne oversigt, bestemmes der en deadline.

Det er meget forskelligt hvor lang tid et facelift af en side vil tage, så derfor er en deadline vigtig, så både I og bureauet har et planlagt forløb.

Under forløbet er kommunikation vigtigt. En ting som kan være rigtig god, er at lægge den nye side online på et subdomæne, og opdatere den jævnligt her, så I altid kan klikke jer ind og se hvordan projektet skrider frem.

Jeg driver selv et webbureau, hvor vi sørger for at følge disse regler. I er altid velkomne til at kontakte os, og fortælle os mere om opgaven.

Mvh. Mikael.

http://laursenogwinther.dk/

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 15:21

Hej,

Nu har du fået et par råd fra andre Aminoer og de er rigtig gode, jeg ville også bede om friske referencer  som også kan være en god indikation for et fremtidig samarbejde med Jeres nye web firma. Vi vil da også meget gerne ligge billet ind, hvis I er interesseret i et samarbejde så send en mail til mig med en lidt mere detaljeret beskrivelse af hvad der skal laves. Selvom vi ikke kan mødes direkte har vi dog Skype chat/call/cam funktioner, så det er da næsten som at sidde over for hinandenSmile.  

Med venlig hilsen

Lars

Lars@indosoft.dk 
www.IndoSoft.dk

Fra Heerenveen
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:40

Hej Denni, Michael og Lars,

Foerst og fremmest tak for jeres hurtige feedback. Virkelig konstruktive raad som vi vil tage med i vores videre overvejelser.

Vi vil blandt sikre os at vore nye hjemmeside selvfoelgelig er forbundet med de gamle URL'er saa vi taber mindst mulig placering paa google osv.

Hvad er jeres raad i denne sammenhaeng. Det skal siges at min erfaring med E-handel er minimal er der er meget learning-by-doing fra min side. Saa hvordan sikre vi os at vi ikke bliver skudt aar tilbage i vores google-rankering?

Endnu engang tak for jeres svar.

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 18:41

Hej Claus,

Hvis I har samme kategorier i Jeres nye design er det ikke noget problem og hvis de skal flyttes til en anden kan der laves en redirect. Men tag fat i Marcel fuursted herinde hvis du har brug for en SEO ekspert, ikke lige et område jeg normalt gør mig klog påSmile.

Med venlig hilsen

Lars

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)