Tilbage i januar besluttede vores virksomhed for at vores hjemmeside skulle have et "facelift", saa vi kontaktede flere udbydere af webdesign og fandt frem til en virksomhed der som udgangspunkt virkede trovaerdige og som mennesker der faldt i vores smag. Vi er nu i starten af august og status er at de er igang med at tilpasse vores CMS saa vi kan faa startet den nye side op. Det har taget alt for lang tid, email korrespondancen har vaeret daarlig, de kommer med undskyldninger for det ene og det andet og de har endnu ikke overholdt en eneste dealine osv. Jeg sidder og tester deres "opdateringer" af vores CMS og det er som om der ikke rigtig er noget af det vi har forespurgt siden dag 1 er som det skal vaere. Vi har taget en beslutning(maaske draestisk) om at stoppe samarbejdet og faa saa mange penge trukket tilbage som overhovedet muligt. Vi leder nu efter en ny udbyder og det er et must for os at faa den opdatering hjemmesiden paa benene hurtigst muligt, saa jeg har foelgende spoergsmaal: Foerst og fremmest hvilke ting vi have paa det rene med den nye udbyder for at sikre os at vi har valgt den rigtige? Hvis vi skal saette en tidsramme paa hvornaar vi vil have den nye side klar, hvor lang tid kan vi saa forvente at den nye udbyder skal bruge paa det? Hvis vi skal se det fra udbyderens side af, hvad kan vi som virksomhed goere for at da procesforloeb bliver saa optimalt som overhovedet muligt? Jeg haaber der er nogle kloge hoveder der har lyst til give lidt feedback paa mit indlaeg. |
Hej,
Det er en rigtig træls situation i er havnet i, for at sige det på godt jysk.
Men i bund og grund handler det om, at i får lavet en nøje kravspecfikation samt en kontrakt som indeholder deadlines.
Får i udarbejdet en god kravspecfikation, så har virksomheden en bedre chance for at give et bud samt en tidshorisont. I vurderer herefter deres bud og tid. Derefter begynder i på en kontrakt som nøje beskriver deadlines, som hvad disse deadlines indeholder. Det kan f.eks. være, at d. 10 auguest 2010 skal det være muligt at administere nyheder, herunder opdatere, slette og tilføje nyheder. Hvis man på forhånd udarbejder en bindende kontrakt som er så fyldestegørende så muligt, undgår man at stå med en virksomhed som ikke kan leverer.
Ligeledes beskriver man hvorledes man kan udtræde af kontrakten. Det kan f.eks. være misvedligehoeldelse af deadlines m.v.