Hvem kunne være interesseret i en god forretning? Jeg ønsker at afhænde www.eurocoins.com og www.iccard.dk - det skyldes primært at jeg har startet ny virksomhed, og det kræver 100% af min tid. Som det fremgår handler disse butikker med penge, og derfor kunne jeg jo sådan set bare lukke og afhænde varelageret – men det kunne nu være mere interessant at finde en eller flere som kunne tænke sig at videreføre forretningen – også af hensyn til kunderne. Og så er der jo lige det med domænenavnet www.eurocoins.com - prøv at google efter eurocoins. Umiddelbart kunne det måske se ud som om en sådan forretning kræver megen specialviden, men det er ingenlunde tilfældet. Butikken sælger noget så simpelt som penge – altså nye mønter fra euro-landene og fra danmark samt telekort fra danmark. Og hvad kan man så lave på det? Nøgletal for de seneste 3 år. År 1 Omsætning 3.818.877,18 Vareforbrug 2.680.406,93 Avance 1.138.470,25 År 2 Omsætning 1.316.327,23 Vareforbrug 785.740,57 Avance 530,586,66 År 3 Omsætning 1.074.195,13 Vareforbrug 603.120,91 Avance 471.074,22 Butikkerne har kørt i flere år. Årsagen til de store udsving er, at jeg i perioder har kørt aktiviteten som næsten fuldtidsbeskæftigelse og i andre perioder som deltidsbeskæftigelse. Med en ugentlig indsats på 10 – 15 timer er det vanskeligt at lave et resultat mindre end 3-400.000 mens millionen vil indfinde sig med en ihærdig fuldtidsindsats. Udgifterne til webhotel, betalingsgateway m.v. er så minimale at det er uden betydning i regnskabet. Shoppen kører hos Dandomain. Shoppen er baseret på Expandit, er fuldt integreret med backoffice system (som ikke er, men kunne være C5 eller lign.), har egen mindre auktionsplatform samt automatisk integration til qxl. Varelageret er meget attraktivt og særdeles veltrimmet. Den bogførte værdi er ca 750.000 – men jeg har altid været dygtig til afskrivninger. I den forbindelse skal man huske at varelageret er penge. Salgsværdien – med mine attraktive priser – er realistisk set et par millioner. Prisen for en sådan butik baseret på indtjeningen er formentlig højere, men jeg er parat til at forhandle et niveau ned i nærheden af den ovennævnte bogførte lagerværdi. Jeg har allerede talt med en mægler om at sælge butikken, men inden jeg tager dette skridt vil jeg lige finde ud af om ikke der skulle være en amino som kan se den gode forretning. I forbindelse med en overtagelse tilbyder jeg at levere et par dages konsulentassistance, hvilket skulle være tilstrækkeligt. Stil gerne masser af spørgsmål her, så alle interesserede kan få glæde af svarene. Du er også velkommen til at ringe til mig på 20454561. Mange hilsner Teddy |
Jeg har ikke i meget lang tid interesseret mig for statistik. Det burde man nok gøre!
Men jeg har lige trukket et par tal:
I oktober 2006 var der 36.955 besøgende som fik vist 221.010 sider.
I november 2006 var der 30.430 besøgende som fik vist 207.069 sider.
Butikken burde nok kunne sælge meget mere end den faktisk gør.
Måske skulle man alligevel tage sig sammen til at læse viceværtens berømte bog!!!