Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop med flot regnskab sælges

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvem kunne være interesseret i en god forretning?

Jeg ønsker at afhænde www.eurocoins.com og www.iccard.dk - det skyldes primært at jeg har startet ny virksomhed, og det kræver 100% af min tid.

Som det fremgår handler disse butikker med penge, og derfor kunne jeg jo sådan set bare lukke og afhænde varelageret – men det kunne nu være mere interessant at finde en eller flere som kunne tænke sig at videreføre forretningen – også af hensyn til kunderne. Og så er der jo lige det med domænenavnet www.eurocoins.com - prøv at google efter eurocoins.

Umiddelbart kunne det måske se ud som om en sådan forretning kræver megen specialviden, men det er ingenlunde tilfældet. Butikken sælger noget så simpelt som penge – altså nye mønter fra euro-landene og fra danmark samt telekort fra danmark.

Og hvad kan man så lave på det?

Nøgletal for de seneste 3 år.

År 1

Omsætning 3.818.877,18 Vareforbrug 2.680.406,93 Avance 1.138.470,25

År 2

Omsætning 1.316.327,23 Vareforbrug 785.740,57 Avance 530,586,66

År 3

Omsætning 1.074.195,13 Vareforbrug 603.120,91 Avance 471.074,22

Butikkerne har kørt i flere år. Årsagen til de store udsving er, at jeg i perioder har kørt aktiviteten som næsten fuldtidsbeskæftigelse og i andre perioder som deltidsbeskæftigelse.

Med en ugentlig indsats på 10 – 15 timer er det vanskeligt at lave et resultat mindre end 3-400.000 mens millionen vil indfinde sig med en ihærdig fuldtidsindsats.

Udgifterne til webhotel, betalingsgateway m.v. er så minimale at det er uden betydning i regnskabet. Shoppen kører hos Dandomain.

Shoppen er baseret på Expandit, er fuldt integreret med backoffice system (som ikke er, men kunne være C5 eller lign.), har egen mindre auktionsplatform samt automatisk integration til qxl.

Varelageret er meget attraktivt og særdeles veltrimmet. Den bogførte værdi er ca 750.000 – men jeg har altid været dygtig til afskrivninger. I den forbindelse skal man huske at varelageret er penge. Salgsværdien – med mine attraktive priser – er realistisk set et par millioner.

Prisen for en sådan butik baseret på indtjeningen er formentlig højere, men jeg er parat til at forhandle et niveau ned i nærheden af den ovennævnte bogførte lagerværdi.

Jeg har allerede talt med en mægler om at sælge butikken, men inden jeg tager dette skridt vil jeg lige finde ud af om ikke der skulle være en amino som kan se den gode forretning.

I forbindelse med en overtagelse tilbyder jeg at levere et par dages konsulentassistance, hvilket skulle være tilstrækkeligt.

Stil gerne masser af spørgsmål her, så alle interesserede kan få glæde af svarene.

Du er også velkommen til at ringe til mig på 20454561.

Mange hilsner
Teddy

Tilmeldt 12. Apr 06
Skrevet kl. 18:23
Jeg har ikke i meget lang tid interesseret mig for statistik. Det burde man nok gøre!

Men jeg har lige trukket et par tal:

I oktober 2006 var der 36.955 besøgende som fik vist 221.010 sider.

I november 2006 var der 30.430 besøgende som fik vist 207.069 sider.

Butikken burde nok kunne sælge meget mere end den faktisk gør.

Måske skulle man alligevel tage sig sammen til at læse viceværtens berømte bog!!!

Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:48
Hej Teddy

JEg ville bare bekreæfte om du har modtaget min mail..

MVH

Tilmeldt 14. Mar 06
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:06
Hej Teddy

Jeg har lige smidt dig en privat besked, som jeg håber du får tid til at kigge på

Med venlig hilsen Lasse Christensen

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:26
Lækker webshop, må sige at det er attraktivt :)

Hvordan foregår indkøb af mønterne? Hvor mange af kunderne kommer fra udlandet ?

Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:00
Hej Teddy,

jeg har også sendt dig en mail med flere spørgsmål................håber jeg får nogle svar :-)

mvh

Robert F

Tilmeldt 12. Apr 06
Skrevet kl. 12:54
Lige en hurtig opdatering med svar på nogle af de mange spørgsmål:

Hvor køber man penge?

1. Centralbankerne, i f.eks. Danmark er det Nationalbanken, som ligesom i flere andre lande håndterer det gennem det nationale møntværk, i Danmark altså Den Kongelige Mønt.

2. Bankerne

4. Handlere

Så det er faktisk ikke så vanskeligt som det umiddelbart kunne synes.

Hvad du vælger er egentlig et spørgsmål om dovenskab - det nemmeste er selvfølgelig at købe hos grossister, her kan du i princippet nøjes med at handle med et par stykker, så har du alt hvad du har brug for. Det billigste er selvfølgelig at købe direkte fra centralbankerne, men det er i sagens natur også mere besværligt, idet du så skal have mange flere leverandører.

Omsætning og kunder?

20% af omsætningen kommer fra Danmark

Der er registreret 2312 kunder. Det burde kunne gøres meget bedre jvf. de tidligere nævnte besøgstal, men jeg har som også nævnt tidligere ikke gjort meget ved det på det seneste.

Hvorfor sælge en god forretning?

Fordi jeg har startet en ny virksomhed "Instore Display" som baseret på en række patenterede produkter forventes at kunne nå en tocifret millionomsætning allerede næste år. Men, som de fleste nok vil vide, kræver det 100% koncentration om dette.

Vil jeg være partner i aktiviteten fremover?

Ja, jeg kunne godt forestille mig at aktiviteten flyttes til et nyt selskab, hvor jeg har en mindre andel som kunne købes efter et eller andet tidsrum. Forudsætningen er at jeg kan være forholdsvis passiv. Denne model gør naturligvis at man kan komme i gang uden at have alle pengene til rådighed ved start.

Der har været flere andre gode spørgsmål sendt til mig direkte. Jeg skal forsøge at opsummere på et senere tidspunkt, så flere kan drage nytte af svarene.

Mvh

Teddy

Tilmeldt 12. Apr 06
Skrevet kl. 21:18
Herved et par yderligere oplysninger foranlediget af konkrete forespørgsler:

Spørgsmålet drejer sig om antal ordrer pr. dag?

Naturligvis meget varierende - igen afhængig af indsats. Rekorden er 55 ordrer på en dag. Bundrekorden er ikke overraskende 0.

Den gennemsnitlige ordrestørrelse er 1195 kr - dette er uden abonnementer (som fortrinsvis er små ordrer) og uden salg til andre handlere (som fortrinsvis er store ordrer). Det overrasker mig noget er det er så højt, men det dækker jo også over store variationer - mange kunder køber jævnligt for et par hundrede kroner og det er da heller ikke nogen sjældenhed med ordrer i størrelsesordenen 10-20.000 kr. Og, som vi alle ved, de mange kunder med de små ordrer er dem vi holder mest af. De er loyale og med en gennemautomatiseret ordrehåndtering er det ikke noget problem med mange små ordrer.

Mvh

Teddy

P.S. Jeg har faktisk endnu en butik til salg www.margrethe2.dk - en ret unik butik når jeg selv skal sige det!!!

P.P.S. Salg af abonnementer i jeres webshop er i øvrigt en rigtig god idé, men det ved i jo alt om.

Jeg har kørt/kører disse abonnementer:

og flere andre - bla i telekort afdelingen.

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 21:27
Tilmeldt 12. Apr 06
Skrevet kl. 22:10
Jo, Biz - det har du helt ret i - dog giver jeg dig ikke ret i at det er underligt.

Citat fra butikkens FORSIDE:

Det er med stor glæde, at vi kan præsentere en række smukt udførte reproduktioner af kunstværker udført af Hendes Majestæt Dronning Margrethe II i perioden fra 1989 til 1997. Dronningen har skænket værkerne til forskellige velgørende formål. Malerierne er oprindeligt udført i akryl på lærred og motiverne er hentet fra bl.a. de kongelige slotte: Amalienborg, Marselisborg, Fredensborg og Chateau de Caïx i Frankrig.

Bemærk venligst: "en række smukt udførte reproduktioner".

Det er efter min mening tilstrækkeligt, men jeg er da altid parat til at lære noget.

For god ordens skyld skulle jeg måske tilføje at det jo ikke er mig der har "udført" kopierne - det har som nævnt "forskellige velgørende formål" efter Hendes Majestæts tilladelse.

Mvh

Teddy

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)