Hej, jeg står over for at skulle lave nogle kabinetter til pc''er, og skal derfor bruge nogle "custom made tændknapper", altså en tændknap jeg selv bestemmer hvordan skal se ud (skal der lys i, eller et tryk på etc).
Nå, seriøst, jeg vil anbefale at du starter med at finde ud af hvor speciel din knap skal være. Er det nødvendigt at støbe nye knapper, vil jeg anbefale at du starter med at finde en mekanikkonstruktør som kan lave tegningsarbejdet. Han/hun kender helt sikkert til en eller flere steder du kan få knappen støbt.
Det er dog en ret dyr løsning at få støbt egne knapper da der er store værktøjsomkostninger. Det bedste ville derfor være, hvis du kan finde en knap som kan bruges, og som eventuel blot skal males.
Er blevet tilbudt nogle knapper af nogle andre (hvor jeg bl.a. kan få de seje bulgin kontakter), men hvis der er bedre tilbud et andet sted fra, er de også velkomne.
Som jeg forstår det ønsker du vel egentlig en standardknap, men med det pågældende logo (bomærke) tryk - er det korrekt?? Kan din nuværende hardware leverandør ikke trykke det pågældende logo?
Såfremt du finder ud af at du gerne vil have dine egne specailfremstillede knapper, må du gerne sende mig en PM - jeg kan både designe, udvikle og konstruere knappen, samt få den fremstillet i Kina - til et relativt rimeligt beløb.... (set i lyset af af den slags førhen kostede langt over 100k DKK)....
Ekstra små finesser ville være at windows logoet er indgraveret i knappen, altså at det gik lidt indad og derefter malet med de rigtige farver og at der var en blå diode inden under, som lyste ud (som mit eget billede). Min kontakt sendte mig også et billede af en anden type, ret flot tændknap:
Den anden type du viser er en direkte 230V tænd/sluk-knap. Disse kan også fåes med lys i - men sjælden i specialversioner (fx. med lys igennem et specifikt logo), bl.a. fordi de skal individuelt "CE-godkendes" (altså leve op til gældende normer i EU), hvilket kan være meget omkostningstungt. Men, måske kan man godt finde noget dér alligevel. Har tidligere set knapper med lys i fra fx. www.alps.com og www.itt-cannon.com.
Håber ovenstående kan hjælpe dig lidt mere på vej........