hej vil godt anbefale CRM systemet Zoho http://www.zoho.com/Zoho CRM er rigtig godt til at holde styr på kundern og bruger man muigheden for at lægge værdien af en forespørgsel ind samt hvor man er i salgs processen, kan man få et overblik over udestående tilbud sandsynlighed for ordre etc.Det er nemt at rette opsætningen og gratis versionen giver mulighed for 3 lock inDet gode er at sælgere eller andre som arbejder uden for virksomheden kan logge ind og lægge kundeoplysninger som andre i virksomheden så kan seMit projekt hvor jeg brugte det til døde desværre så jeg kom aldrig videre til en betalt version - men jeg skal igang med et nyt projekt og mit spørgsmål er :Er der nogen som bruger den betalte version med faktura delen ?
|
Jeg har tidligere anvendt ZoHo (+ CRM) professionelt, og det er rigtigt nok godt til iværksættere, da det er gratis for op til 3 brugere.
Da jeg brugte et andet faktureringssystem, nåede jeg aldrig at anvende ZoHo's eget. Når man samtidigt først skal til at sætte det op, så det er tilpasset ens egen virksomhed (og danske forhold), blev det nemlig for omfattende.
Jeg kan i øvrigt også anbefale http://www.office123, der ligesom ZoHo tilbyder en lang række funktioner for virksomheder, herunder CRM, mail (evt Google Apps integration og synkronisering), wiki, kalender, dokumentdeling, projektstyring, telefoni (så kundeopkald registreres på kunden i CRM-delen) og de er på trapperne med ERP-delen også.
Office123 er dansk-ejet, og siden kommer også snart på dansk. Support er dog allerede på dansk (og engelsk naturligvis).
Jeg er dog ikke uafhængig. Efter tidligere at have anvendt ZoHo er min virksomhed også blevet implementeringspartner for Office123, så danske firmaer kan få hjælp til migrering, integration og implementering af Office123.
Jeg vil nok sige, at en af de største forskelle på ZoHo og Office123 er interfacet. Mens ZoHo har programmeret alle sine "afdelinger" (mail, CRM etc) fra bunden, så er Office123's funktioner bygget op af Open Source applikationer. Fx er det Open Source systemet Alfresco, som lægger bund til funktionerne for dokumentdelingen.
Office123 har efterfølgende sørget for 1) integration mellem de forskellige open source systemer, så de virker og fungerer som én platform, og 2) udvalgt de funktioner fra systemerne som er vigtigst, så interfacet bliver mere overskueligt og ikke rodet. Der er i det hele taget gjort meget mere ud af interfacet i Office123.
Både ZoHo og Office123 har integration med Google Apps og synkronisering til Outlook og mobile enheder (via Funambol), men Office123 har direkte synkronisering med Google Apps. Det betyder, at både mail og kalender er ens begge steder, og at dine Google Apps kontakter også er dine CRM kontakter.
ZoHo har været på banen i mange år, og det kan man også se på antallet af de mange funktioner, der er tilgængelig. Så mange har Office123 ikke. Til gengæld er Office123 dansk-ejet, og det betyder at man er meget tæt på folkene bagved, og kan derfor også meget lettere øve sin indflydelse, hvis der er funktioner man ønsker.
Se mere her: