Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate vs Google Adsense

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

 

Jeg tænkte på,  hvad der bedst kunne betale sig for min niche blog om kamera nyheder.

Og er kommet frem til disse spørgsmål:

Hvad tjener man mest på per 1000 besøgende, Adsense eller Affiliate kampagner?

Ved godt der er mange faktorer der spiller ind, men hvad har i bedst erfaring med?

 

Mvh 

Àsgeir

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Àsgeir,

Som du også selv kommer ind på i dit indlæg er der mange faktorer der spiller ind for hvad der giver bedst. Personligt syntes jeg at adsense oftest giver det bedste resultat, men dette skyldes nok mest at mine sider ikke egner sig så godt til affiliate. Men altså der er jo ikke nogle det ene udelukker det andet, så du kunne evt. køre med begge dele og så sammenligne resultaterne. På den måde vil du nok lettere kunne skabe dig et overblik over hvad der giver mest.

Generelt er mit indtryk at de fleste danske affiliates programmer ikke giver særlig godt, må indrømme jeg ikke er ekspert da jeg mest arbejder med Amerikanske affiliates programmer. Men syntes du skal prøve at køre nogle test, nok den bedste måde at finde ud af hvad der giver bedst for dig.

 

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste fotorelaterede kampagner, f.eks. for en webshop der sælger kameraer, tilbyder omkring 2% pr. lead hvilket er ret lavt ifht. så meget andet inden for affiliate verden. Der er naturligvis mange parametre der spiller ind, men jeg ville sige at du godt kunne få en bedre indtjening med Adsense end affiliate i netop den niche.

Du kan jo også bare vælge at hente min kampagne for Hukommelseskortet.dk hos Partner-ads og optjene 10% pr. lead Surprise

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Skovlund:

Hej Àsgeir,

Som du også selv kommer ind på i dit indlæg er der mange faktorer der spiller ind for hvad der giver bedst. Personligt syntes jeg at adsense oftest giver det bedste resultat, men dette skyldes nok mest at mine sider ikke egner sig så godt til affiliate. Men altså der er jo ikke nogle det ene udelukker det andet, så du kunne evt. køre med begge dele og så sammenligne resultaterne. På den måde vil du nok lettere kunne skabe dig et overblik over hvad der giver mest.

Generelt er mit indtryk at de fleste danske affiliates programmer ikke giver særlig godt, må indrømme jeg ikke er ekspert da jeg mest arbejder med Amerikanske affiliates programmer. Men syntes du skal prøve at køre nogle test, nok den bedste måde at finde ud af hvad der giver bedst for dig.

 

Hej Skovlund

Mange tak for dit svar. Skal nok lave en test, for at vide hvad der er bedst, da det jo afhænger af mange faktorer, som du også skriver. 

Mvh

Àsgeir

 

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

TobiasB:

De fleste fotorelaterede kampagner, f.eks. for en webshop der sælger kameraer, tilbyder omkring 2% pr. lead hvilket er ret lavt ifht. så meget andet inden for affiliate verden. Der er naturligvis mange parametre der spiller ind, men jeg ville sige at du godt kunne få en bedre indtjening med Adsense end affiliate i netop den niche.

Du kan jo også bare vælge at hente min kampagne for Hukommelseskortet.dk hos Partner-ads og optjene 10% pr. lead Surprise

Hej Tobias 

Ja jeg har set din kampagne på partner ads. Kunne godt tænke mig at vide hvad gennemsnits omsætningen er per kunde(skriv evt. PM). eller skal jeg teste kampagnen :)

Mvh 

Àsgeir

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine 3 bedste råd er: test, test og test.

Du rammer ikke plet første gang. Prøv adsense med mange forskellige placeringer, og forskelligt antal af annoncer. Prøv også affiliate kampagner med forskellige placeringer, forskelligt antal annoncer, forskellige typer af annoncer osv.

Når du har fundet ud af hvad der giver bedst resultat, så tag de bedste 2, 3 eller måske 4 opsætninger og test på dem igen med forskellige små ændringer, og se om du kan forbedre yderligere.

Dermed får du sandsynligvis et langt bedre resultat end hvis du bare smider nogle annoncer på, og så lader det passe sig selv Wink

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)