Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Low-budget markedsføring

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folk :)

En ven og jeg er ved at starte vores første virksomhed og vores reklamebudget er ikke oppe og runde de helt vilde prisklasser. Vi har omkring 5000 kr. at bruge af og derfor gælder det om at være kreativ - men vi vil løbende bruge vores omsætning på udelukkende reklame.

I øjeblikket er vi ved at få trykt en masse flyers (der røg de første 700 kr.) og desuden tænker vi på at få lavet streamers til vores forældres biler.

Så lidt hurtigt regninger giver os 4300 kr. tilbage - nogle sjove ideer til brug af dem?

Jeg vil være meget glad for inputs af hvad der har virket for jer (alle har vel været på samme stadie som os engang, men måske med lidt flere penge).

Jeg kan ikke afsløre konceptet endnu, men det er et internetbaseret koncept.

Mvh,
Christian
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:40

Det er altafgørend at kende målgruppen, hvis man skal kommunikere effektivt.

Flyers gør ingen gavn, hvis de ligger i en kælder og kun bliver læst af bænkebidere. De gør heller ingen gavn, hvis de kun bliver set af folk, som ikke er i målgruppen og derfor ikke kan forvandles til kunder.

Så derfor: Find ud af hvor jeres målgruppe normalt skaffer viden - det er dér I skal være med jeres budskaber.

Du skriver, at det er et internetprojekt - prøv at tjekke trådene om viral marketing. Måske kan I komme et stykke ad den vej.

mvh Hans
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Skrevet kl. 23:02
Dato: 10/23/2005 10:39:44 PM
Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

Det er altafgørend at kende målgruppen, hvis man skal kommunikere effektivt.

Flyers gør ingen gavn, hvis de ligger i en kælder og kun bliver læst af bænkebidere. De gør heller ingen gavn, hvis de kun bliver set af folk, som ikke er i målgruppen og derfor ikke kan forvandles til kunder.

Så derfor: Find ud af hvor jeres målgruppe normalt skaffer viden - det er dér I skal være med jeres budskaber.

Du skriver, at det er et internetprojekt - prøv at tjekke trådene om viral marketing. Måske kan I komme et stykke ad den vej.

mvh Hans

Ja, vi skal nok få de flyers delt ud ;) - men det du sagde med "Find ud af hvor jeres målgruppe normalt skaffer viden" fik mig faktisk til at tænke over en masse ting, tak for det!

Jeg tror også viral marketing er en god idé, prøver at læse noget mere om det.

Igen, tak :)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:14

Find ligeledes tråden om presse meddelselser.

Det er billigt, og hvis jeres koncept er unikt kan i få rigtig meget omtale den vej. Der er en helt tråd om hvordan man bedst mulig strikker den slags sammen.

Google adwords er også en løsning, og der har i store muligheder for at styre jeres budget, og stoppe det igen hvis det ikke giver pote.
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Oct 05
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 23:41

Hello :)

Mit forslag ville umiddelbart være Googles AdSense/AdWords. Har ikke selv nogle praktiske erfaringer med det som annoncør, men I er i hvert fald sikret at I får fat i de rigtige. Når i da ellers har fundet ud af hvad Jeres målgruppe er :-) Ydermere kræver det eftersigende kun et opstartsbudget på omkring de 400 kr, så det kan I jo altid starte med.

At I vil bruge HELE omsætningen på markedsføring, er jeg måske ikke helt enig I er en god idé, men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad det er for et firma I har gang i :-) Vil du fortælle lidt om det?
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Skrevet kl. 09:05
Dato: 10/23/2005 11:40:40 PM
Forfatter: KS

Hello :)

Mit forslag ville umiddelbart være Googles AdSense/AdWords. Har ikke selv nogle praktiske erfaringer med det som annoncør, men I er i hvert fald sikret at I får fat i de rigtige. Når i da ellers har fundet ud af hvad Jeres målgruppe er :-) Ydermere kræver det eftersigende kun et opstartsbudget på omkring de 400 kr, så det kan I jo altid starte med.

At I vil bruge HELE omsætningen på markedsføring, er jeg måske ikke helt enig I er en god idé, men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad det er for et firma I har gang i :-) Vil du fortælle lidt om det?

Jeg vil ikke bruge penge på Google Adwords, da det ikke rammer min målgruppe, men det kan I jo selvfølgelig ikke vide - men tak for idéen :)

Vi vælger at bruge hele omsætningen på markedsføring, da vi ikke rigtigt har andre udgifter - vi kan selv programmere og designe siden.

Nej, kan ikke fortælle noget om det endnu - men skal nok få oprettet en tråd om det når vi starter ;)
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:06

Jeg er enig med de andre.

• Del de flyers ud, hvor din målgruppe kommer.
  • Pressemeddelse - til at få noget omtale i starten. Hvis din målgruppe f.eks. er personer fra 16-20 år, der går på en ungdomsuddannelse, vil en artikel i "Tjeck" nok sidde i sonar plexus.
  • Viral marketing - især, når det er et Internet koncept. F.eks. noget som din målgruppe synes er sjov / spændende og vil maile til deres venner.
  • AdWords ville jeg også tage fat på. Men også generel synlighed på Nettet som traditionel placering på Google og sider hvor dine potentielle kunder kommer. F.eks. aftale, at I linker til hinanden.   
  • Andre ideer: Events/happenings, konkurrencer, introduktionstilbud. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Skrevet kl. 15:56
Dato: 10/24/2005 9:05:47 AM
Forfatter: Kristoffer Rud-Knippel

Jeg er enig med de andre.

• Del de flyers ud, hvor din målgruppe kommer.

• Pressemeddelse - til at få noget omtale i starten. Hvis din målgruppe f.eks. er personer fra 16-20 år, der går på en ungdomsuddannelse, vil en artikel i ''Tjeck'' nok sidde i sonar plexus.

• Viral marketing - især, når det er et Internet koncept. F.eks. noget som din målgruppe synes er sjov / spændende og vil maile til deres venner.

• AdWords ville jeg også tage fat på. Men også generel synlighed på Nettet som traditionel placering på Google og sider hvor dine potentielle kunder kommer. F.eks. aftale, at I linker til hinanden.

• Andre ideer: Events/happenings, konkurrencer, introduktionstilbud.

Rigtig god idé med reklame i blade vores målgruppe interesserer sig for.

Tror jeg har nok indtil videre, skal nok komme og råbe om hjælp igen senere hen ;)

Tak for svar allesammen!
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 10:39
Hej Christian

Jeg har en del erfaring med pressemeddelelser, og vil naturligvis gerne være behjælpelig. Der findes virksomheder, der tager mange mange penge for at skrive pressemeddelelser. Det behøver overhovedet ikke være så dyrt.

Skriv til mig, og så får vi en snak om hvad I har brug for. Naturligvis uforpligtende.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Skrevet kl. 10:49
Hej Jan,

Jeg tror ikke det er nødvendigt. Da jeg er 16 år og min makker lige er blevet 18, tror det virker bedre hvis vi prøver at spille på det personlige overfor aviserne.

Ellers tak for tilbudet :)

Mvh,
Christian Birch
Side 1 ud af 3 (22 indlæg)