En ven og jeg er ved at starte vores første virksomhed og vores reklamebudget er ikke oppe og runde de helt vilde prisklasser. Vi har omkring 5000 kr. at bruge af og derfor gælder det om at være kreativ - men vi vil løbende bruge vores omsætning på udelukkende reklame. I øjeblikket er vi ved at få trykt en masse flyers (der røg de første 700 kr.) og desuden tænker vi på at få lavet streamers til vores forældres biler. Så lidt hurtigt regninger giver os 4300 kr. tilbage - nogle sjove ideer til brug af dem? Jeg vil være meget glad for inputs af hvad der har virket for jer (alle har vel været på samme stadie som os engang, men måske med lidt flere penge). Jeg kan ikke afsløre konceptet endnu, men det er et internetbaseret koncept. Mvh, Christian |
Det er altafgørend at kende målgruppen, hvis man skal kommunikere effektivt.
Flyers gør ingen gavn, hvis de ligger i en kælder og kun bliver læst af bænkebidere. De gør heller ingen gavn, hvis de kun bliver set af folk, som ikke er i målgruppen og derfor ikke kan forvandles til kunder.
Så derfor: Find ud af hvor jeres målgruppe normalt skaffer viden - det er dér I skal være med jeres budskaber.
Du skriver, at det er et internetprojekt - prøv at tjekke trådene om viral marketing. Måske kan I komme et stykke ad den vej.
mvh Hans